محصولات ایران خودرو دیزل تراکس کار | dieselcommittee

در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم می‌سازد. در طول این زمان سوپاپ تخلیه که در قسمت فوقانی سیلندر و در داخل سرسیلندر قرار دارد کماکان بسته مانده‌است. موتور خودروهای دیزلی با موتور ماشین‌هایی که با بنزین کار می‌کنند، به هم دیگر شبیه هستند و تنها در برخی از موارد با هم متفاوتند. پیشرانه‌های دیزلی مصرف انرژی کمتری دارند و در عوض، نیروی بیشتری هم تولید می‌کنند. اگر تا به حال بنزین و گازوئیل را با یکدیگر مقایسه کرده باشید، مسلما می‌دانید که این دو وجه تمایزاتی با یکدیگر دارند. سوخت گازوئیل سنگین تر و روغنی تر است؛ بسیار کندتر از بنزین بخار می‌شود و نقطه جوش آن نیز، بالاتر از دمای جوش آب است.

  • اگرچه موتورهای دیزلی سوخت بسیار کمتری نسبت به خودروهای بنزینی مصرف می کنند، اما مطالعه ای در اروپا نشان داد که آلایندگی موتورهای دیزلی چهار برابر بیشتر از بنزین است.
  • شرکت ثمین خودرو دیزل با حمایت و تجربه هلدینگ آریا اورست ماشین تاسیس و شرکت کرمان دیزل بوتیا از سهامداران عمده آن میباشد.
  • بنابراين اگر از خودرويتان در مسافت‌هاي طولاني استفاده مي‌کنيد اصلا نبايد نگران قيمت بالاتر خودروي ديزلي به نسبت بنزيني باشيد.
  • البته با پیشرفت علم و تکنولوژی، مشکلات یاد شده برطرف و پیشرانه‌های دیزلی بهبود پیدا کردند و به این صورت بود که بعدها از آن‌ها در سیستم اتومبیل‌های تولید شده که توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی همچون مرسدس بنز ساخته می‌شدند، استفاده شد‌.
  • پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل، تا توسعه سامانه‌های پیشرفته تزریق سوخت در دهه ۱۹۳۰ طول کشید.

همچنین در موتورهای دیزلی، نسبت تراکم حجم محفظه احتراق بسیار بیشتر از موتورهای بنزینی است. این عدد در پیشرانه‌های دیزلی 20 به 1 است و این در حالیست که در پیشرانه‌های بنزینی، همین نسبت 9 به 1 است. این اعداد نشان می‌دهند که در ماشین‌هایی که دیزلی هستند، هوا در حد زیادی متراکم می‌شود و در نتیجه، فشار زیاد شده و دمای هوا به قدری بالا می‌رود که گازوئیل مشتعل می‌شود. انژکتور در موتورهای دیزلی، اجزای نسبتا پیچیده ای داشته و به بررسی بیشتری نیاز دارد چرا که در موتورهای گوناگون، ممکن است در محل های مختلفی تعبیه شود. انژکتور باید توانایی تحمل گرما و فشار درون سیلندر را داشته باشد و نیز، عمل پاشش سوخت را به درستی انجام دهد.

نحوه عملکرد موتورهای دیزلی

دیگر فرق ماشین دیزلی با بنزینی این است که موتورهای دیزلی دور بالایی ندارند و به نسبت موتورهای بنزینی، قدرت کمتری در واحد اسب بخار تولید می‌کنند، بنابراین ماشین‌های اسپرت کمی وجود دارند که از موتور دیزلی استفاده کنند. به صورت کلی، هر دو موتور آلایندگی مختص خود را دارند و هر دو نوع سوخت، اثرات مخرب بر لایه ازون و محیط زیست به همراه دارند. اما به عنوان یک تفاوت، موتور دیزلی به خاطر نوع سوخت خود ، که گازوئیل است، آلایندگی بیشتری دارد؛ چرا که دوده های نسوخته و بوی بسیار بدی تولید می کند که برای سلامتی ضرر زیادی دارد. همچنین به خاطر پروسه انفجار و تراکم بسیار بالا در داخل سیلندر، این موتورهای آلودگی صوتی زیادی نسبت به موتور بنزینی، ایجاد می کنند.

ماشین مورد علاقتو پیدا کن

بیشتر مجله خبری دیزل کمیته سنگین مانند کامیون ها ،تریلر، کمرشکن، اف هاش، انواع ولوو، ترانزیت ها و … موتورهای دیزل به دلیل داشتن قدرت زیاد برای چنین وسایل حمل و نقلی که در جابجایی بارهای سنگین و فوق سنگین نقش دارند، کاربرد بسیار موثری دارد. موتورهای دیزل مدرن مسیر طولانی را برای رسیدن به تکنولوژی امروزی خود پیموده اند. سیستم‌های تزریق مستقیم سوخت و استفاده از توربوشارژر که در موتورهای دیزل به کار رفته است، سرعت پیشرفت این نوع موتورها را در مقابل موتورهای بنزینی به رخ کشیده است. ماشین آلات مورد استفاده کشاورزی، تراکتورها، پمپ‌های آبیاری، ماشین‌های خرمن­کوب و دیگر تجهیزات، اغلب دارای موتور دیزلی هستند. همه ماشین های بتن ریزی، ماشین آلات حفاری، غلتک‌ها، ترنچرها و با موتور دیزل کار می­کنند.

انواع موتور های دیزلی

پس موتورهای دیزلی برای انجام احتراق در داخل سیلندرها به شرایط حرارتی بالایی در داخل نیاز دارند. تزریق سوخت در داخل محفظه با دمای بالا، انفجارهای لازم برای حرکت پیستون ها را بدون دخالت جرقه داخلی مورد نیاز، مثل موتورهای بنزینی را ایجاد می کند. معمولا مسافت طی شده توسط خودروهای دیزلی بیشتر از خودروهای بنزینی است به این دلیل که خودروهای دیزلی نیازی به شمع ندارد بنابراین فشرده سازی سوخت بیشتر انجام می‌شود. همین باعث می‌شود تا موتور دیزلی سوخت بیشتری نسبت به موتور بنزینی مصرف کند.

http://boostercctv.ir