ثمین خودرو دیزل | dieselcommittee

اگر گرمکن ها خراب باشند موتور شما یا روشن نمی شود و یا خیلی سخت روشن می شود ، و گاهی باعث ایجاد دود سفید ناشی از سرد بودن موتور می گردد. وقتی که دیزل روشن شده و شروع به کار میکند این فشار باید حفظ شود و تغییری مشاهده نگردد. بررسی پمپ سه گوش و مسیر سوخت رسانی از منبع به پمپ سه گوش ، هم در نوع دستی و هم در نوع برقی. دقت بفرمایید که فشار بین تانک سوخت و پمپ پر فشار باید بین 2 تا 5 بار باشد. این قطعه سبب فیلتر شدن و تسفیه سوخت شده و از صدمه خوردن به قطعات موتور جلوگیری می کند. درباره جزئیات گیربکس کامیون ها بیشتر بدانید جزئیات گیربکس کامیون ها سیستم…

  • به این صورت که مخلوطی از سوخت و هوا بر اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می شوند و احتراق ایجاد می شود.
  • ما در اینجا سعی میکنیم تمام دانشی که از تجربیات دیگر افراد و سالهای کار در تجارت دیزل را بدست آورده ایم در اختیار شما بگزاریم.
  • البته طی چند سال اخیر در اروپا تحقیقات فراوانی بر روی این مسأله انجام شده است و در حال حاضر پیشرفت‌های زیادی در زمینه انتشار گازها از سوی موتورهای دیزلی صورت گرفته است.
  • نفت خام تنها سوخت طبیعی است که در زمین یافت می‌شود؛ پس از تصفیه آن در پالایشگاه، به چند نوع مختلف سوخت همانند بنزین، سوخت جت، نفت سفید و البته گازوئیل جداسازی می‌شود.
  • فرق ماشين ديزلي با بنزيني اين است که خودروهاي داراي موتور ديزلي معمولي، پرسروصدا و آلوده‌کننده محيط‌زيست هستند و استفاده از آنها در خودروهاي بزرگ باري همچون کاميون‌ها که نياز به گشتاور و شتاب بالا در مسافت‌هاي طولاني جاده‌اي دارند، مناسب‌تر است.

در نوعی دیگر از موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور به صورت پرده دار طراحی شده که مسقتیم در ارتباط با هوای خنک است و موتور را خنک نگه میدارد. گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم.

انواع موتور های دیزلی

در صنعت کشتیرانی هم مجله خبری دیزل کمیتههای کشتی‌های تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده می‌شود. اما در صنعت دریانوردی موتورهای کشتی های تجاری عمدتا از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی ساخته شده است که مکانیک های این کشتی ها باید برای تعویض فقط یک زنجیر اتصال این موتور 2 ماه با حداکثر 105 مکانیک تعمیرات را انجام دهند . البته امروزه برای زیر دریایی های فوق پیشرفته از موتورهای هسته ای و درونسوز و یا موتور های عظیم برقی استفاده می شود که در این صورت نویز را تا حد بسیار زیادی از بین برده و دشمنان متوجه حضور زیر دریایی ها نمی شود .

کشنده امپاور بهمن دیزل مجوز حمل کالاهای خطرناک را اخذ کرد

ديگر فرق ماشين ديزلي با بنزيني اين است که موتورهاي ديزلي دور بالايي ندارند و به نسبت موتورهاي بنزيني، قدرت کمتري در واحد اسب بخار توليد مي‌کنند، بنابراين ماشين‌هاي اسپرت کمي وجود دارند که از موتور ديزلي استفاده کنند. تفاوت موتور ديزلي و بنزيني در گشتاور، ميزان مصرف سوخت، ميزان آلايندگي زيست‌محيطي و قيمت خريد و تعميرات، از نکات مهمي است که بايد قبل از انتخاب خودرو به آن دقت کنيد. براي دانستن تمام نکات لازم در فرق ماشين ديزلي با بنزيني اين مطلب را تا انتها دنبال کنيد. فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین می‌راند. حرکت پیستون از طریق شاتون به میل‌لنگ منتقل می‌شود و موجب گردش میل‌لنگ می‌گردد. در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود ۸۰ اتمسفر افزایش می‌یابد.

راندمان سوخت

میلنگ موتور باید 3-4 ثانیه چرخانده شود، میزان فشرده سازی را پس از نگهداری 200 تا 300 دور در دقیقه بنویسید. زندگی یک فیلتر دیزل بستگی به کیفیت سوختی که از طریق آن عبور می کند دارد. اگر فیلتر سوخت دیزل قبل از زمان معمول مسدود شود، این نشان می دهد که میزان آلاینده ها در سوخت بسیار بالاتر از حد طبیعی است.

http://boostercctv.ir