اجزای اصلی دیزل ژنراتور اطلاعاتی درباره ی دیزل ژنراتور و قطعات آن | dieselcommittee

پینیون نیز با دندانه های فلایویل درگیر شده و میل لنگ را می چرخاند. برای این که بتوانیم صدای موتور را کاهش دهیم، از صدا خفه کن استفاده می شود. در واقع با توجه به این که گازهای خروجی فشار بیشتری نسبت به جو دارند، اگر این گازها به صورت مستقیم خارج شود، صدای بلند و ناخوشایندی مانند صدای شلیک گلوله از تفنگ به گوش خواهد رسید. صدا خفه کن ها در این موتورها برای خنک کردن گازهای خروجی استفاده می شوند. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از اجزای موتور دیزل می پردازیم.

  • اما هرچقدر هم که در برنامه‌ریزی خوب عمل شود، بدون دسترسی به نیروهای متخصص که بتوانند در زمان نیاز به اجرای تعمیر و نگهداری موتور دیزل، خدمات باکیفیت را در زمان کوتاه به صورت قابل اعتماد ارائه کنند، اهداف مدیریت دارایی فیزیکی محقق نمی‌شود.
  • برنج و یا فلزهاي نرم تر با ضخامت كم حدود۱ تا ۳ میلي متر پوشانده مي شود.
  • سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می شود که در نتیجه آن سوخت شعله ور می شود.
  • در سیستم های انژکتوری نیز تزریق سوخت درست قبل از مکش و خارج از سیلندر انجام می شود.
  • این فیلتر سبب جدا شدن مواد خارجی و آب از سوخت شده تا دیگر بخش‌های دیزل ژنراتور در برابر آلودگی و یا خوردگی محافظت شوند.
  • یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتورهای خطی و موتورهای V یا خورجینی تقسیم بندی می کردند .

همچنین این انتخاب وقتی پیچیده‌تر می‌شود که بدانیم گرانروی روغن با تغییر دما تغییر می‌کند و برای عملکرد مناسب موتور در هوای گرمتر نیاز به روغن با گرانروی بیشتری است. این بدان معنی است که سوخت صحیح باید درون ژنراتور قرار گیرد و برای ادامه کارکرد ژنراتور ، باید سوخت کافی درون ژنراتور و در محل باشد. توصیه می شود قبل از کارکرد ژنراتور ، سیستم سوخت و جریان سوخت را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر قطعه مطابق انتظار کار می کند. ۸٫فقدان یک سیستم الکتریکی جرقه زنی باعث کاهش بار پارازیتی روی موتور می‌شود ، زیرا موتور لازم نیست برای احتراق سوخت برق تولید کند.

اجزای موتورهای دیزلی

هم زمان با این عمل خروجی سوپاپ باز شده و گازهای حاصل از احتراق تخلیه می‌گردند. در نهایت هنگامی‌ که پیستون به نقطه مرگ پایین می‌رسد، فرآیند تکرار می‌گردد. موجود است.همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم می‌شوند. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه دود اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند.

سیستم انتقال هوا وخنک کاری و نیز توربوشارژرجهت متراکم کردن هوای ورودی به موتور

مجله خبری دیزل کمیته دیزلی دارای بهترین راندمان حرارتی است یعنی هنگام کار نسبت به موتور بنزینی و گازی گرمای موتور را بهتر دفع می‌کند. در مورد موتورهایی که سیستم خنک کاری آن ها با آب صورت می گیرد ، اگر بوش مستقیما با آب در تماس باشد به نام بوش تر نامیده می شود و اگر مستقیما با آب در تماس نباشد بوش خشک نامیده می شود. موتورهای پیستونی و دیزلی در تراکتور مورد استفاده قرار می گیرند در این مقاله نحوه ی عملکرد موتور دیزلی و موتورهای پیستونی یا رفت و برگشت به طور اختصار توضیح داده شده است.

سیکل چهار زمانه تئوری :

قطعات و لوازم جانبی ژنراتورها از تعدادی قطعات و اجزای جداگانه تشکیل شده اند و می توانند همراه با طیف وسیعی از لوازم جانبی مورد استفاده قرار گیرند. جهت استعلام قیمت قطعات موتورهای دیزلی خواهشمند است پارت نامبر و عکس پلاک موتور مورد نظر را در واتساپ برای ما ارسال نمایید و از تماس خودداری فرمایید. در نهایت با تولید جریان الکتریکی، جریان وارد بخش‌های دیگر شده و تبدیل به جریان برق موردنظر می‌شود. در موتور دیزلی واقعی ، در ابتدا فقط هوا به داخل محفظه احتراق وارد می‌شود سپس هوا با نسبت فشرده سازی به طور معمول بین ۱٫۱۵ تا ۱٫۲۳ توسط پیستون فشرده می‌شود. اغلب میل لنگ‌ها از جنس فولاد با کربن متوسط یا آلیاژ فولاد در ترکیب با فلزات کروم و نیکل و به رویش آهنگری ساخته می‌شود.

http://boostercctv.ir