دیزل چیست و چند نوع موتور دیزل داریم؟ ابزارینو | dieselcommittee

محلول ضد یخ در سیستم خنک کننده از منجمد شدن مایع موجود در سیستم جلوگیری وبلوک سیلندر را از خطر ترکیدن محافظت می کند. در صورت موجود نبودن ضد یخ کافی در مایع خنک کننده ممکن است در درجه حرارتهای خیلی پایین حتی در حالی که موتور نیز کار می کند آب در منبع تحتانی رادیاتور منجمد شود. سوپاپی است که درمسیر راه آب برگشتی از موتور به رادیاتور قراردارد و کار آن ثابت نگهداشتن دمای آب موتور می باشد. با توجه به اینکه بیشترین سائیدگی قطعات موتور زمانی است که موتور در حال سرد کار می کند.

http://boostercctv.irما تست آنالیز مجله خبری دیزل کمیته را به عنوان بخشی از هر برنامه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای موتورهای دیزل پیشنهاد می‌کنیم. بنابراین سیستم های اشتعال بسته به منبع سوخت متفاوت خواهند بود. به عنوان مثال ، قطعات در مواد مقاوم در برابر خوردگی پوشش داده می شوند تا در برابر شرایط مرطوب تر مقاومت کنند.

قطعات موتورهای دیزلی

برای این مبحث فرض بر این است که فقط موتورهای دیزل مد نظر قرارگرفته‌اند و بنابراین این دسته‌بندی شامل موتورهای بنزینی نمی‌شود. همچنین برنامه‌های سرویس و نگهداری پیاده‌سازی شده بر روی این تجهیزات در برخی موارد صرفاً بر اساس پیشنهاد سازنده (آن هم به صورت خوشبینانه) تنظیم و اجرایی می‌شود. به‌عنوان‌مثال از سیستم اگزوز می‌توان برای خارج‌کردن دود حاصل از انواع سوخت‌ها استفاده کرد. چراکه این دود بسیار سمی و خطرناک است و باید به‌سرعت از درون سیستم خارج شود و به‌وسیله فیلترهایی که در اگزوز قرار دارند از ورود آلودگی به محیط‌زیست جلوگیری نمایند. این پنل می‌تواند تنظیمات مختلف روشن و خاموش‌کردن دستگاه و قابلیت‌های به خصوصی را مورد بررسی قرار داده و میزان خروجی را نیز اندازه‌گیری نماید.

  • سیستم روغن کاری موتور، برای کاهش اصطکاک و سایش هایی است که در موتور به وجود می آید.
  • در این نوع لوله و اتصالات فقط باید از بست‌های فنری با تنش ثابت استفاده کرد و به صورت دوره‌ای مورد بازدید قرار بگیرند.
  • این دستگاه از دو قسمت اصلی موتور دیزلی و ژنراتور یا آلترناتور تشکیل شده است.

این پمپ سبب انتقال سوخت از مخزن اصلی به طرف مخزن روزانه شده و کارکرد آن معمولاً به صورت روزانه می‌باشد. والدین او از مهاجران آلمانی‌تباری بودند که در فرانسه زندگی می‌کردند. رودولف دیزل نخستین سال‌های کودکیش را در فرانسه گذراند اما با شروع جنگ‌های فرانسه و پروس در ۱۸۷۰ خانواده‌اش همچون بسیاری…. همچنین به شما اطمینان می دهد که ژنراتور به درستی زمین یا ارت شده است ، که برای عملکرد ساختمان و ایمنی سیستم ضروری است. اما موتور های بنزینی اگر تنظیم موتور و اصلاح اکتانات نداشته باشند در فشار بالا دچار انفجار میشوند.

مانند ولت متر، آمپرمتر، فرکانس متر وتجهیزات حفاظتی یا برد کنترلر دیزل ژنراتور نصب می شود. ۱۵٫بیو دیزل که سوختهای غیر نفتی بوجود آمده از طبیعت مانند روغن دانه ذرت است بسیار شبیه به سوخت دیزل است به راحتی میتوان آن ها را ترکیب یا سنتز کرد. ۱۱٫سوخت دیزل مستقیما از نفت بدست می آید اما برای تولید بنزین نیاز به تقطیر است. بالا آمدن پیستون و فشرده کردن هوا که گرمای بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. در سال ۱۸۹۳ اولین موتور دیزل توسط رودولف دیزل ساخته شد و در سال ۱۸۹۵ در آمریکا ثبت اختراع شد.

لیفتراک کاران البرز تامین کننده و فروشنده قطعات انواع موتورهای دیزلی