ساختار موتور دیزلی مجله آبیاران | dieselcommittee

هر ژنراتوری باید به نوعی نگه داشته شود و این چارچوب اصلی مونتاژ است که کل ژنراتور دیزلی را در خود جای می‌دهد. شارژرهای باتری به طور معمول برای جلوگیری از خوردگی، از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند. نکته دیگر این است که آنها خودکار هستند که به همین دلیل به تنظیمات و یا تغییر آن نیازمند نیستند.

http://boostercctv.irدر انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت محترق می‌گردد. پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می‌کند. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمی‌گردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج می‌گردند. تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل جدید نیازمند در نظر گرفتن الزامات ویژه است. موتور دیزل کمی ساده تر از یک موتور طراحی شده برای ژنراتورهای گاز طبیعی است.

فرآیند موتور دیزل چهار زمانه

در مجله خبری دیزل کمیته 1966 شرکت Vauxhall تولید طراحی جدیدی از موتورهای 4 سیلندر را آغاز کرد که در آن از تسمه تایم استفاده می شد و همین ترکیب بندی امروزه در غالب خودروها مورد استفاده قرار می گیرد. تسمه تایمینگ و یا زنجیر موتور قسمتی از موتور احتراق داخلی است که زمانبندی سوپاپ های موتور را کنترل می کند. در بعضی از موتورها برای این کار بجای تسمه از چرخ دنده استفاده می شود.

حالت های موتور دیزل دو زمانه

سیستم هوا و اگزوز از یک سیستم بسیار ساده در ابتدای ساخت موتورهای دیزل به سیستمی پیچیده با اجزای مختلف در موتورهای امروزی تبدیل شده است. برتری ویژه موتورهای دیزلی این است که بیشترین میزان انرژی را تولید می‌کند. انواع مختلفی سوخت مورداستفاده وجود دارد و در نوع روغن‌های سوختی و سوخت‌های زیستی هستند که خاصیت روغن‌کاری قابل‌توجهی دارند و کمتر اشتعال‌ زا هستند. حال اگر خنک کاری هوای ورودی به داخل سیلندر موتور به خوبی صورت نگیرد ، نتیجه عکس می گیریم ؛ زیرا با افزایش فشار و سرعت دوران ، دما افزایش می یابد. افزایش دما نیز باعث عدم تراکم مولکول های هوا می شود و در نتیجه نسبت مناسبی از هوا وارد سیلندر موتور نخواهد شد.

اجزای آلترناتور و نقش آن‌ها در نحوه کار دیزل ژنراتور

در یک موتور دیزلی ، هوا توسط یک پیستون درون یک سیلندر فشرده می شود و باعث گرم شدن هوا می شود (تا دمای حداقل 1000 درجه فارنهایت). در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می شود و ذرات سوخت محترق می گردد. پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می کند. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز باز می گردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج می گردند.

  • وظیفه اصلی دینام در سیستم الکتریکی موتورهای دیزلی نیز شارژ باتری ها است.
  • هر یک از این بخش‌ها وظایف مختلفی بر عهده داشته و می‌توانند به راندمان دستگاه کمک کنند.
  • هر ماده سوختنی برای شعله‌ور شدن نیاز به اکسیژن و حرارت اولیه دارد تا فرآیند احتراق آغاز شود و بدون این حرارت اولیه احتراقی رخ نخواهد داد.
  • هوای درون سیلندر به اندازه ای داغ می‌شود که سوخت بلافاصله و بدون جرقه منفجر می‌گردد.