پمپ انژکتور دیزل چیست؟ چگونه کار می کند و راهنمای رفع مشکل در پمپ انژکتور- دلتا ژنراتور | dieselcommittee

در این مجله خبری دیزل کمیته مخلوط سوخت و هوا مشتعل می شود و باعث انفجار می شود. این انفجار است که باعث می شود پیستون به سمت پایین حرکت کند و میل لنگ را به حرکت درآورد. فاز آخر تخلیه از طریق اگزوز است که در آن مخلوط هوا و سوخت مصرف شده از طریق دریچه خروجی باز شده از سیلندر خارج می شود تا یک چرخه جدید شروع شود. در اکثر خودروها، موتورهای دیزلی و بنزینی استفاده می شوند که شباهت زیادی به هم دارند.

http://boostercctv.ir

مجله موفقیت خودروهای دست دوم خرید خودروی دست دوم، یکی از ریسک‌هایی است که ممکن است هر کس در زندگی مرتکب شود. خریداران، گاه شیفته وضع ظاهری خودرو می‌شوند که البته تاوان این زودباوری را با متحمل شدن زیان مالی خواهند داد. توربوچارجرها نیز از جمله مواردی هستند که مورد بهینه سازی های بسیاری قرار گرفته اند.

انواع موتور دیزل و نحوه کار آن ها

به طور کلی گازوئیل دارای نقطه انجماد دقیقی نیست و محدوده‌ای از انجماد دارد. در ابتدا قسمت‌های کوچکی از مواد چسبنده و رسوبات آن از این مایع خارج شده و سپس با سرد شدن شدید هوا، مولکول‌های هیدروکربن به آرامی شروع به انجماد می‌کنند. مولکول‌های بنزین سبک‌تر بوده که به همین دلیل به نسبت گازوئیل دارای فراریت بیشتری می‌باشند.

پمپ انژکتور دیزل چیست؟

در این سال‌ها رابرت بوش تولید انبوه پمپ‌های سوخت‌پاش خود را آغاز کرد. توسعه پمپ‌های سوخت‌پاش (پمپ‌های انژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد. در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله پس از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به‌وجود می‌آمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت.

  • به علت وجود فشار احتراق بالا در موتورهای دیزلی وارد شدن نیروی زیاد بر روی کپه های شاتون، کپه های کمی پهن تر و از فولادی با آلیاژ مقاوم و به صورت آهنگری پرسی (فورجینگ) تهیه می شوند.
  • مثلا خودروهای مسافربری با باک سوخت 50 لیتری می تواند بیش از 1000 کیلومتر را طی کنند.
  • با توجه به این موضوع که دانسیته و چگالی آب نسبت به گازوئیل بیشتر می‌باشد، به همین دلیل در شکل آزاد، آب در کف مخزن در گازوئیل قرار خواهد گرفت.
  • در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس چرخه جدیدی آغاز می‌گردد.
  • این در حالی است که خودروهای سبک‌تر برای حرکت کردن از بنزین به عنوان سوخت استفاده می‌کنند.

در موتورهای دیزلی با فشار پایین، شمع گرم کن نیز روی سیلندر جاسازی شده است. با پیشرفتهای بیشتر در زمینه صنعت و اختراعات به تدریج موتورهای احتراق داخلی ساخته شدند.موتورهای احتراق داخلی ، انرژی شیمیائی سوخت ( گازوئیل ، بنزین و …. ) را به انرژی مکانیکی قابل استفاده تبدیل می کنند . موتورهای احتراق داخلی طی زمان از نظر ساختمان ، طرزکار ، میزان سوخت مصرفی و بازده پیشرفتهای بسیاری داشته و بسیار کامل تر شده اند . طبق تخمین‌های صورت گرفته این درجه حرارت تا ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد هم بالا می‌رود.

سیستم الکتریکی در موتورهای دیزلی