موتور دیزل چیست دیاکو امداد | dieselcommittee

استفاده از این محصول مزیت هایی داشته که موجب شده تا صاحیبین کسب و کار به خرید آن روی آورند در ادامه ی مقاله دیزل ژنراتور چیست به مزیت های دیزل ژنراتور خواهیم پرداخت. در این مقاله از سایت آرا سنگ الوند به توضیح دیزل ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد، پرداخته ایم. در حالت کلی از این وسیله در دو حالت استفاده می شود و کاربرد دارد.

کاربردهای دیزل ژنراتور

در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت محترق می‌گردد. پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می‌کند. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمی‌گردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج می‌گردند. موتورهای احتراق داخلی قادر به سوزاندن کامل سوخت خود در داخل سیلندرها نیستند، به همین دلیل درصدی از انتشارات سمی استفاده نشده داخل سیلندرها به جو و اتمسفر دفع می شود. اگرچه موتورهای دیزلی سوخت بسیار کمتری نسبت به خودروهای بنزینی مصرف می کنند، اما مطالعه ای در اروپا نشان داد که آلایندگی موتورهای دیزلی چهار برابر بیشتر از بنزین است. این مطالعه می افزاید که این رقم در مورد موتورهای دیزلی که در اوایل دهه 1990 ساخته شده اند به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

وظیفه شمع گرمکن در موتور دیزل

در تولید برق همچنان موتور های دیزل ژنراتور در ردیف اول قرار دارند. در صنعت کشاورزی و آبیاری هم تراکتور ها و پمپ ها از دیزل استفاده می‌کنند. در تانک ها نیز از این موتور ها استفاده می‌شود و قدرت موتورهای دیزلی به قدری است که توانیی به حرکت درآوردن تانک های به وزن 2 هزار تن با سرعت 60 کیلومتر در ساعت را دارند. در این وضعیت الکل به آرامی خواهد سوخت ولی اگر همان مقدار الکل را درون یک افشانه ریخته و به سمت یک شعله شمع بیافشانید، شاهد احتراقی بهتر، کامل تر و سریع تر خواهید بود. موتورهای دیزل اولیه دارای انژکتورهای مکانیکی بودند ولی امروز از انژکتورهای برقی یا سلنوئیدی استفاده می شود. سوزن انژکتورهای جدید دارای چندین سوزاخ بسیار ریز هستند تا عمل پاشش گازوئیل و یونیزه شدن ( بصورت ذره درآمدن سوخت ) در آنها بهتر صورت گیرد.

  • ۹۹ درصد تانک ها، نفربرها و سایر وسائط نقلیه سنگین نیز به موتور دیزل مجهز شده اند.
  • در موتورهای دو زمانه برخلاف موتورهای چهار زمانه سوپاپ هوا بر روی بدنه سیلندر و در قسمت پایین تر از سوپاپ تخلیه واقع شده است.
  • ۶- ایجاد افزایش روانکاری داخل بخش‌های مرتبط به سوخت رسانی دیزل و جلوگیری از ایجاد خط و خش داخل سیلندر.
  • آموزشگاه فن اموزان دوره های تخصصی آموزش مکانیک خودرو ، آموزش برق خودرو ، آموزش جلوبندی و آموزش تعمیرات ایسیو را بصورت عملی با کار روی خودروهای واقعی در تعمیرگاههای مجهز برگزار می کند.
  • و انحصاری فروش و خدمات پس از فروش دیزل ژنراتور های كوپله فابريك در ایران فعالیت می کند.
  • اگرچه موتورهای دیزلی سوخت بسیار کمتری نسبت به خودروهای بنزینی مصرف می کنند، اما مطالعه ای در اروپا نشان داد که آلایندگی موتورهای دیزلی چهار برابر بیشتر از بنزین است.

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید. ۲- در صورتی که از روغن‌های پسماند به عنوان ماده‌ی اولیه استفاده شود، پاکیزگی محیط زیست از این پسماند‌ها را نیز باید به مزایای بیو دیزل افزود. ۱- بیو دیزل از مواد اولیه‌ی تجدید پذیر بومی مانند روغن‏های گیاهی خوراکی، غیرخوراکی، روغن پسماند حاصل از رستوران‏ها و چربی حیوانی حاصل از دام و طیور تهیه می‌شود.

نويز و روش هاي كاهش آن در دیزل ژنراتور

خرید وسیله نقلیه با مجله خبری دیزل کمیته بنزینی یا دیزلی بستگی به استفاده شما دارد. وقتی صحبت از حمل و نقل سنگین و سفرهای طولانی می شود، ممکن است نظرات و ایده ها به سمت استحکام و دوام یک موتور دیزلی تغییر کند. برای استفاده‌ های روزمره‌، مانند سفرهای کوتاه به محل کار یا دانشگاه، کم هزینه بودن، کاربردی بودن و سرعت بالاتر، طبیعتا موتورهای بنزینی برای شما بسیار بهتر است. در موتورهای دیزلی ، فشرده سازی هوا حدود 25 برابر شدیدتر از موتور بنزینی صورت گرفته و بعد با ورود سوخت، به خاطر دمای خیلی بالای سیلندر که از فشرده سازی هوا ناشی شده است، انفجار صورت می گیرد.

http://boostercctv.ir