موتور دیزل چیست انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل | dieselcommittee

ایمنی موتورهای ژنراتور دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی بسیار بیشتر است زیرا گازوئیل نسبت به بنزین کمتر فرار بوده و قدرت اشتعال آن هم به مراتب از بنزین کمتر است. که زمان زیادی از ماشین میگیرند از این نوع موتورها استفاده میکند. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند. همه آن ها مانند موتورهای بنزینی است با این تفاوت که در آن به جای شمع، انژکتور نصب شده است.

موتور دیزل چیست و چگونه کار می کند؟

بهترین راهکار برای جداسازی آب از گازوئیل، استفاده از دستگاه تصفیه گازوئیل می‌باشد. بنزین دارای گرانروی کمتری به نسبت گازوئیل می‌باشد که البته با کمتر شدن دما، گرانروی گازوئیل بیشتر نیز می‌شود، اما بنزین دچار اینگونه رفتارات در تغییرات دمایی نمی‌شود. البته امروزه برای زیر دریایی های فوق پیشرفته از موتورهای هسته ای و درونسوز و یا موتور های عظیم برقی استفاده می شود که در این صورت نویز را تا حد بسیار زیادی از بین برده و دشمنان متوجه حضور زیر دریایی ها نمی شود . آنها با موتور های بنزینی , احتراق خارجی هم امتحان کردند اما نتیجه ای به شدت منفی را دریافت کردند .

تفاوت موترهای دیزلی و موتورها بنزینی

حال اگر هوای وارد شده به درون سیلندر به جای ۱ اتمسفر ۵/۱ اتمسفر فشار داشته باشد، پس از متراکم شدن( در نسبت ۱۶ به ۱ ) به جای ۱۶ اتمسفر، ۲۴ اتمسفر فشار خواهد داشت و این یعنی جرم و حرارت بیشتر و در نتیجه احتراق بهتر و آلودگی کمتر. راهکارهایی برای بهبود عملکرد موتورهای دیزل به جرات می توان کفت که تا کنون هیچ نوع موتور درون سوزی به اندازه موتورهای دیزل مورد بازنگری و بهینه سازی قرار نگرفته. گازوئیل درجه اشتعال کمتری در مقایسه با بنزین دارد و راندمان موتور برق دیزل بالاتر از موتور برق بنزینی می­ باشد و به صرفه ­تر است.

در این مقاله شما را با دیژل مجله خبری دیزل کمیته چیست و چه کاربردی دارد، اجزای و سوخت دیزل ژنراتور چیست، آشنا کردیم. این نقطه شایع ترین علت بد کار کردن و نهایتا توقف موتورهای دیزلی و سخت ترین جا برای هواگیری سیستم است. موتور دیزل دو زمانه به دلیل طراحی متفاوت مراحل فوق را به جای 4 مرحله، در 2 مرحله طی می‌کند. به این صورت که مکش و تراکم در یک سیکل و قدرت و تخلیه در سیکل دوم انجام می‌شود.

http://boostercctv.ir

با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد. این موتورها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند. در هنگام بررسی و مقایسه دستگاه ها باید از پارامترهای ثابت و استانداردی استفاده کنیم.

  • سیستم سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و کلیه لوله‌های سوخت است.
  • آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.
  • این نکته لازم به ذکر است که در موتور های دیزلی برای کوپل کردن آن با ژنراتور میزان تلفات نیز باید در نظر گرفته شود، یعنی میزان بازدهی موتور ها با ارتفاع از سطح دریا و همچنین دمای محیط تحت تاثیر قرار گرفته و از راندمان موتور می کاهد.
  • به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند.
  • دمای هوا، در صورتی که به شدت متراکم و فشرده شود این قابلیت را خواهد داشت که به اندازه کافی افزایش یابد.