موتور دیزل چیست و چگونه کار می کند؟ فروشگاه موسی | dieselcommittee

موتورهای دیزل مدرن مسیر طولانی را برای رسیدن به تکنولوژی امروزی خود پیموده اند. سیستم‌های تزریق مستقیم سوخت و استفاده از توربوشارژر که در موتورهای دیزل به کار رفته است، سرعت پیشرفت این نوع موتورها را در مقابل موتورهای بنزینی به رخ کشیده است. ماشین آلات مورد استفاده کشاورزی، تراکتورها، پمپ‌های آبیاری، ماشین‌های خرمن­کوب و دیگر تجهیزات، اغلب دارای موتور دیزلی هستند. ساخت‌وساز، یک بخش دیگر است که به‌شدت بر توان سوخت دیزل متکی است. همه ماشین های بتن ریزی، ماشین آلات حفاری، غلتک‌ها، ترنچرها و با موتور دیزل کار می­کنند. آقای رودلف کریستین کارل دیزل در سال ۱۸۵۸ در پاریس به دنیا آ مد.

سیستم روغن کاری موتور

در ایالات متحده آمریکا از دهه ۱۹۳۰ آرام آرام شروع به استفاده در چند خودرو کرده اند و از دهه ۱۹۷۰ خودرو های دیزلی نقش بزرگی در صنعت حمل و نقل و تجهیزات این کشور بازی می‌کردند. مقدار گوگرد در گازوئیل مستقیماً با میزان آلودگی تولید شده در هنگام سوزاندن سوخت در موتور مرتبط است. گازوئیل حدود 36.7 مگاژول و بنزین حدود 33.7 مگاژول محتوای انرژی دارد که به همین دلیل سوخت دیزل حدود 16 درصد از سوخت بنزین در این زمینه جلوتر می‌باشد.

http://boostercctv.ir

در مجله خبری دیزل کمیته اول که مرحله تنفس نام دارد پیستون از بالاترین مکان (نقطه مرگ بالا) به سمت مکان پایین (نقطه مرگ پایین) می­رود و هوا و اکسیژن مورد نیاز از مجرای سوپاپ وارد محفظه احتراق آن می ­شود. در مرحله دوم که تراکم نام دارد، سوپاپ هوا بسته شده و پیستون به سمت نقطه مرگ بالا حرکت می­ کند و هوای داخل محفظه احتراق متراکم می­ شود. در مرحله سوم یا مرحله قدرت، هنگامی که پیستون به نقطه مرگ بالا می­رسد مقداری سوخت( گازوئیل) به درون هوای متراکم شده و داغ داخل محفظه احتراق پاشیده می­ شود و باعث اشتعال سوخت می­ شود. بیشتر وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون ها ،تریلر، کمرشکن، اف هاش، انواع ولوو، ترانزیت ها و … موتورهای دیزل به دلیل داشتن قدرت زیاد برای چنین وسایل حمل و نقلی که در جابجایی بارهای سنگین و فوق سنگین نقش دارند، کاربرد بسیار موثری دارد.

موتور دیزل 2 زمانه که استفاده از آن منسوخ شده بیشتر در موتور های زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شد که در یک سیکل عادی تولید قدرت , 2 سیکل را انجام می دهد . مزیت دیگر دیزل در تفاوت با نوع احتراق در سیستم موتور آن در مقایسه با نوع بنزین سوز است. به علت وارد شدن فشار و گشتاور زیاد بر روی میل لنگ جنس آن از فولاد آلیاژی مقاوم انتخاب و به روش ریخته گری خاص یا آهنگری پرسی تولید می شود. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد.

تفاوت خودروهای دیزل و بنزینی

این انرژی حاصل از اشتعال باعث فشار آمدن بر پیستون شده و آن را به سمت پایین حرکت می­ دهد و در آخر در مرحله تخلیه، سوپاپ باز شده و دود از آن خارج می­ شود و با پایین رسیدن پیستون، دود کامل تخلیه می­ شود. مشکلات موتور خودرو می تواند ناشی از مشکلات مربوط به تنفس موتور، سوخت رسانی، جرقه زنی یا مشکلات ایجاد شده در مرحله تراکم باشد. اگر در شهر همدان زندگی می­کنید یا به همدان سفر کردید؛ در صورت مشاهده هر یک از این علائم می ­توانید به مراکز امداد خودرو همدان مراجعه کنید یا با آن‌ها تماس بگیرید تا امداد خودرو سیار با حضور در محل شما مشکل را بررسی و برطرف کند. مخترع موتور دیزل رودولف دیزل است که اولین موتور دیزلی را در سال 1893 میلادی ساخته و به نام او نیز ثبت شده است.

  • تفاوت آنها این است که باک سوخت پایین تر از سایر اجزای سیستم سوخت رسانی است.
  • سیستم روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن خواهد بود تا روغن را از آلودگی‌ها تمیز نگه دارد.
  • امداد خودرو همدان در راستای خدمت رسانی به شما عزیزان در هر ساعت از شبانه روز و در تمام روز های هفته آماده ارائه خدمات از جمله اعزام خودرو ، تعمیر خودرو در محل و حمل خودرو می باشد .
  • جهت تشخیص پمپ انژکتور از پمپ انتقال سوخت، به سادگی تعداد خطوط متصل به هر پمپ را بشمارید.