موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | dieselcommittee

میل سوپاپ یا میل بادامک همچنین در صورت نیاز می تواند شامل بادامک اضافی برای پمپ های سوخت باشد. برای جلوگیری از یخ زدن آب داخل موتور و رادیاتور در هوای سرد زمستان که موجب خسارت زیادی در موتور و رادیاتور می شود از ضد یخ استفاده می شود. جنس ضد یخ باید به گونه ای تهیه شود که اثر نامطلوب بر روی قطعات نداشته باشد .

بورس خرید و فروش لوازم یدکی دیزل ژنراتور برق کمنز یا کامینز،پرکینز،یانمار و مان

مجله خبری دیزل کمیته عمده سرسیلندر که تحرک دارند همان سوپاپ های سرسیلندر است که می بایست بصورت بسیار دقیق و متناسب با حرکات پیستون باز و بسته شوند. عمل باز و بسته شدن این سوپاپ ها و نیز زمان بندی آن (تعیین مدت زمان بسته بودن یا بازبودن سوپاپ ها) به وسیله میل بادامک انجام می پذیرد. قسمت های دیگر سرسیلندر که فاقد تحرک هستند کافیست که در برابر حرارت های بالای ایجاد شده در اثر احتراق و نیز در برابر شوک های بوجود آمده در اثر انفجار سوخت پایداری داشته باشند.

موتورهای یک، دو و سه سیلندر برای توان‌های پایین‌تر استفاده می‌شوند و ساختار ساده‌تر و ابعاد کوچک‎‌تری دارند. دلیل نام‌گذاری موتور دیزل 4 زمانه این است که هر 4 عملی که در بالا توضیح دادیم را در مراحل جداگانه انجام می‌دهد. موتور دیزل دارای بخش های زیادی است که هر قسمت آن وظایفی را بر عهده دارند. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی از مهم ترین بخش های موتور اشنا کنیم.

  • همچنین این انتخاب وقتی پیچیده‌تر می‌شود که بدانیم گرانروی روغن با تغییر دما تغییر می‌کند و برای عملکرد مناسب موتور در هوای گرمتر نیاز به روغن با گرانروی بیشتری است.
  • (در دمای نرمال کارکرد موتور آب خاصیت خورندگی دارد) محاسبه دمای انجماد و محافظت شیمیایی مایع خنک کننده برای جلوگیری از خرابی و زنگ زدگی سیلندر امری الزامیست.
  • موتورهای با اندازه متوسط نیز دارای قدرت خروجی 188 تا 750 کیلووات هستند که در کامیون های سنگین استفاده می شوند.

موتورهای دیزل براساس طرز کارکردشان به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشودند. در این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود. موتورهای دیزلی شمع ندارند، چراکه مرحله انفجار آن‌ها با تراکم بالای هوا و افزایش دمای آن اتفاق می‌افتد. بلوک سیلندر تماما از چدن ریخته گری شده با سیلندر کامل و به همراه بوش می باشد . فیلتر روغن، یونیت پمپ ، فیلتر سوخت و اندازه گیری درجه روغن در سمت راست موتور (فلایویل رو به رو) قرار دارد و استارت، منیفولد در سمت چپ واقع شده اند .یک تسمه به شکل 9 شیاره پمپ آب و پروانه روی آن را به موتور متصل می نماید .

ساختار موتور دیزل :

به عنوان مثال می توان درهای ورودی خودکار در فروشگاههای بزرگ را نام برد. سرسیلندرها تنها در موتورهای احتراق داخلی چهارزمانه وجود دارند و علت استفاده از آنها این است که اگر به علت خرابی نیاز باشد که سیلندرها یا پیستونها دستکاری شوند ، یا برداشته شوند ، با بازکردن سرسیلندر دسترسی به آنها بسیار ساده تر خواهد بود. در قسمت جلوی بلوک محل قرار گرفتن سینی جلو که در داخل آن زنجیر و دنده میل لنگ و دنده میل سوپاپ قرار دارند قسمت عقب بلوک در انتهای میل لنگ ففیویل متصل شده که عمل انتقال نیروی موتور به سیستم انتقال قدرت را انجام می دهد.

http://boostercctv.ir