نحوه کار دیزل ژنراتور و اجزای آن چگونه است کشتیران | dieselcommittee

آموزشگاه فن اموزان دوره های تخصصی آموزش مکانیک خودرو ، آموزش برق خودرو ، آموزش جلوبندی و آموزش تعمیرات ایسیو را بصورت عملی با کار روی خودروهای واقعی در تعمیرگاههای مجهز برگزار می کند. تمامی دوره ها با اعطای مدرک معتبر و تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای برگزار می شود. گرانروی به خاصیتی از روغن گفته می‌شود که در مقابل جاری شدن مقاومت می‌کند.

چرخه موتورهای دیزل چهارزمانه[ویرایش]

به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می کنند. موتورهای دیزلی در کامیون های باری، تراکتورها، لوکوموتیوها و کشتی ها استفاده می شوند. هیچ یک از بازرسی‌های مدار خنک کننده کامل نمی‌شود مگر زمانی که اطمینان حاصل کنیم اتصالات مدار کاملاً محکم هستند و کل مدار خنک کننده عاری از هوا است.

http://boostercctv.ir

در واقع او موفق به ساخت موتوری شد که امروزه به نام او یعنی دیزل معروف است. البته او، خود نقشی در این نام‌گذاری نداشت بلکه شاگردان و دوستدارانش این نام را به احترام وی روی چنین موتورهایی گذاشتند. هرچند نمونه‌های امروزی با آنچه رودولف دیزل طراحی کرد خیلی متفاوت است، اما سیکل کاری این موتورها بر اساس یک چیز است که در واقع مخترع آن رودولف بوده است.

فلوتر یا قطع کن پمپ آب چیست و چگونه کار میکند؟

پمپ های انژکتوری ردیفی ، یک پمپ اصلی برای هر سیلندر موتور دارد که به صورت ردیفی و منظم قرار دارند. کمپرسور پره های مخصوصی دارد که در واقع وظیفه مکش هوا و متراکم کردن آن را به عهده دارد. این پره ها با دوران کردن ، هوا را به داخل توربوشارژر می مکند و هوا از مرکز تیغه ها وارد توربوشارژر می شوند. بدیهی است ، هرقدر هوای بیش تری وارد سیلندرهای موتور شود ، احتراق در سیلندر با حالت بهینه تری انجام می شود.

انزکتور سوخت رسان موتور دیزل

گاهی در مجله خبری دیزل کمیتهها از دو میل سوپاپ جداگانه برای هر یک از اهداف فوق استفاده می شود. تمام میل لنگ ها این قابلیت را دارند که در محل قرار گیری یاتاقانها به سایزهای کوچکتر تراشیده شوند. با علم بر اینکه بهترین دمای هوای ورودی به موتور ۴۵ تا ۶۰ درجه سانتیگراد است ، به این نتیجه میرسیم که هوای خروجی از توربو شارژر باید حنک شده و دمای آن کاهش یابد. این در پوشها كه پولكي نامیده مي شوند هنگام بروز یخ زدگي آب در داخل سیلندر تركیده و یا از جاي خود خارج مي شوند و به این ترتیب بلوك سیلندر را از آسیب دیدگي نجات مي دهند. استفاده از ماشین آلات مکانیزه کشاورزی همانند تراکتور، تیلر و … بکارگیری ماشین آلات پیشرفته، سرعت داشت،کاشت و برداشت را افزایش داده و محصول بیشتر با کیفیت بالاتر عرضه می گردد.

  • در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس چرخه جدیدی آغاز می‌گردد.
  • اشتعال سوخت در داخل سیلندر در موتورهای دیزلی به دلیل تراکم هوای خالص انجام می گیرد و یا به عبارتی دیگر موتورهای دیزلی این گونه کار می کنند که بر اثر متراکم شدن هوای داخل سیلند حرارت بسیار بالایی ایجاد می نماید که با تزریق سوخت منجر به اشتعال می گردد.
  • برای اینکه از فشار یا خلاء در زمان پر کردن و یا تخلیه مخزن جلوگیری شود، این بخش دارای یک لوله تهویه می‌باشد.
  • برای همین وقتی پیستون در نقطه مرگ پایین قرار دارد، مانعی جلوی سوپاپ هوا نیست، (در این حالت سوپاپ تخلیه بسته است) بنابراین هوا به‌اندازه کافی وارد سیلندر شده و پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند.
  • کارتل ، صافی سیمی ، اویل پمپ ، فشار شکن ، فیلتر روغن ، کانالهای روغنکاری ، یاتاقانهای ثابت و متحرک اویل پمپ یا همان پمپ روغن وسیله ای است که روغن موجود در موتور را به مدار روغنکاری پمپ کرده و جریان روانسازی موتور را ایجاد میکند.