موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟ گواهیران | dieselcommittee

یعنی شخصی که به سفر می رود می تواند بیشترین لذت را از سفر به جای زمان گذاشتن جهت سوخت گیری در پمپ بنزین ها صرف کند. در ابتدا سوخت وارد موتور شده و سپس به وسیله پیستون بالا رفته و فشرده می شود و سپس سوخت به وسیله جرقه شمع منفجر شده و قدرت ایجاد شده از انفجار پیستون را به حرکت در می آورد . اما در موتور های دیزلی روند کار بسیار فرق می کند ( بالا تر توضی داده ایم ) . گشتاور است که باعث حرکت خودرو می‌شود و فرق ماشین دیزلی با بنزینی در این است که موتور دیزل با داشتن گشتاور بالا برای جابجایی بارهای سنگین استفاده می‌شود.

  • همچنین در تمامی زمینه ها صمیمانه پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.
  • در این مقاله تعریفی از دو موتور، کاربردهای آن ها و بیان برخی تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی خواهیم داشت.
  • تفاوت موتور دیزلی و بنزینی در گشتاور، میزان مصرف سوخت، میزان آلایندگی زیست‌محیطی و قیمت خرید و تعمیرات، از نکات مهمی است که باید قبل از انتخاب خودرو به آن دقت کنید.
  • اگرچه وسایل نقلیه دیزلی کارایی بیشتری دارند ، اما وقتی صحبت از قیمت گازوئیل می شود ، سوخت دیزل هزینه بالاتری نسبت به بنزین دارد.
  • در خودروهای دیزلی به دلیل فشار زیاد درون موتور، واشر سرسیلندر موتور بیشتر مستعد خراب شدن است، به همین دلیل رسیدگی و سرویس منظم موتورهای دیزلی می تواند تا حدی جلوی این مشکلات را بگیرد.
  • همانطور که پیش تر اشاره شد، بهتر است در هنگام انتخاب یک دستگاه، به نوع و حجم کار، موقعیت مکانی، و بررسی مولفه ای مانند سرعت، توجه کرده تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

همچنین در این مقاله می‌توانید چیزهایی در خصوص پیشرفت های صورت گرفته نیز، بدانید. کار فیلتر سوخت برای حذف آلاینده ها از سیستم سوخت قبل از رسیدن به انژکتورهای دیزل یا پمپ سوخت دیزل است. آکروید استورات در سال 1890 میلادی امتیاز ساخت موتوری را بدست آورد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم میشد و سپس به منظور جلوگیری از اشتعال، سوخت داخل هوای متراکم شده تزریق می شد، فشار این موتورها بسیار پایین بوده است. برای اشتعال سوخت از یک لامپ الکتریکی یا روش های دیگر در خارج سیلندر استفاده می شد. اوایل دهه ۹۰ بود که ایران‌ خودرو در اقدامی کاملاً به‌ جا و درست به سراغ تولید خودرو دیزلی رفت.

موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟

بنابراین در مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی، هوا در سیلندر به شدت فشرده می شود (معمولا حدود 14 تا 23 برابر حجم اولیه خود). در موتورهای بنزینی، نسبت تراکم به طور کلی بسیار پایین تر است، زیرا آنها برای شروع فاز احتراق بیشتر به شمع متکی هستند. در مورد نسبت تراکم استفاده شده در موتورهای بنزینی می توان گفت که در حالت عادی بین 7 تا 10 می باشد و در خودروهای با عملکرد بالا این نسبت تراکم کمی بالاتر بوده و تا 13 می رسد.

خرابی رگولاتور سوخت و سنسور :

موتورهای دیزلی صدای تق تق متمایزی تولید می کنند که از آن به عنوان تق تق دیزل یاد می شود. موتورهای دیزلی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بسیار مقاوم هستند و عموما عمر طولانی ‌تری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. فرق ماشين ديزلي با بنزيني اين است که خودروهاي داراي موتور ديزلي معمولي، پرسروصدا و آلوده‌کننده محيط‌زيست هستند و استفاده از آنها در خودروهاي بزرگ باري همچون کاميون‌ها که نياز به گشتاور و شتاب بالا در مسافت‌هاي طولاني جاده‌اي دارند، مناسب‌تر است. هر چند طراحي جديد موتورهاي ديزلي باعث شده است که خودروهاي سواري کم‌صداتر و با آلايندگي کمتر روانه بازار شوند که در نزد خريداران محبوبيت زيادي کسب کرده‌اند.

اغلب وقتی با ما تماس میگیرنداز ما میخواهند که مشکلات موتور را با گوشی تلفن تشخیص دهیم، کاش به این آسانی بود. متخصصان و تعمیرگاه های مجهز به تجهیزات تشخیص گران و پیشرفته همچنان در حال تلاش و فعالیت برای عیب یابی هستند. کدهای خطای کامپیوتری فقط به نقطه مشخصی در مسیر اشاره می کنند که نشان میدهد که این قسمت احتمالا معیوب است ، اما این عیب دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد. شلنگ آب و واتر پمپ که وظیفه انتقال حرارت موتور دیزل به بیرون را دارا می باشند. طرز کار این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند. در نهايت برتري ماشين ديزلي يا بنزيني براي شما به عوامل بسياري همچون قدرت خريد و نحوه استفاده شما از خودرو بستگي دارد.

http://boostercctv.ir