مزدا 3 MPS | خال خال

PistonHeads

ژاپن یکی دو چیز در مورد هات هاچ می داند. همه ما احتمالاً هوندا سیویک تایپ R را به عنوان یکی از موشک‌های جیبی فوق‌العاده در تمام دوران می‌دانیم، در حالی که تویوتا GR یاریس فیس‌لیفت شده، همسان‌سازی فوق‌العاده‌ای را که قبلاً فوق‌العاده بود به ارتفاعات حتی بالاتر رسانده است (حتی اگر با قیمتی معادل 10 هزار پوند باشد). . در طبقه بندی ها جستجو کنید و با تکرارهای مختلف سوزوکی سویفت اسپورت، سوبارو ایمپرزا WRX STI هاچ بک و اگر خوش شانس باشید، یکی از بسیاری از خودروهای «اسپرت» kei که برای JDM ساخته شده اند، هیجان های ارزان تری خواهید یافت. .

پس در مورد این چطور؟ مزدا 3 MPS به ندرت (اگر هرگز) در میان بزرگان هات‌چ ژاپن قرار می‌گیرد، و انصافاً با در نظر گرفتن موارد ذکر شده کار آسانی نیست، اما می‌توانید به راحتی آن را با ظاهر آن مشخص کنید. مزدا تقریباً پنج دقیقه را صرف طراحی کرد، و اگرچه نسل دوم مانند آنچه در اینجا می‌بینید، اسپرت بودن را به ارمغان آورد (آلیاژهای 18 اینچی الهام گرفته از RX-8، یک اسپویلر بزرگ‌تر و اگزوزهای دوگانه)، اما هنوز هم بود. هیچ جا به اندازه قاب های سر یورویی مانند فورد فوکوس ST و واکسهال آسترا VXR نیست.

از جنبه مثبت، استایل ساده، کمی از توانایی خودرو را از بین برد. پشت این پوزخند پلاستیکی عظیم، یک چهار دیگ 2.3 لیتری توربوشارژ با 260 اسب بخار بود که مطابق با استانداردهای اواسط دهه 2000 قدرتمند بود و امروزه نیز به طرز قابل توجهی رقابتی است. درست است که همه اینها باید توسط چرخ های جلو مدیریت می شد، اما پرتاب خود را به درستی انجام دهید و می توانید در 6.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 62 مایل در ساعت برسید. باز هم، این نسبت به سن خود بسیار چشمگیر است و تنها یک دهم Mk2 Focus RS با قدرت 300 اسب بخار است.

در واقع، مزدا 3 زیربنای خود را با دریچه خانوادگی فورد به اشتراک می گذارد، بنابراین انتظار دارید که برخی از هندلینگ پیشرو در کلاس فوکوس به پسر عموی ژاپنی خود ترجمه شود. همه چیز برای خودروی پرتاب به این شکل پیش نمی‌رفت، فرمانی مبهم و اگزوز که به اندازه طراحی خسته‌کننده بود، مانع شد، اما با نسل دوم اوضاع بسیار بهبود یافت. مزدا در مجموعه‌ای از میله‌های ضد غلت قوی‌تر فرو رفت و سیستم تعلیق را سفت کرد، استحکام پیچشی را تا 41 درصد افزایش داد، در حالی که لغزش محدود به‌عنوان استاندارد بود و بدون شک به رفع برخی از مشکلات فرمان گشتاور اصلی کمک کرد. مسلماً، تغییرات برای بالا بردن آن از Focus ST در بخش هندلینگ کافی نبودند، اما بررسی‌ها در آن زمان ادعا می‌کنند که در ارائه قدرت عظیم خود به جاده بسیار بهتر از اولین MPS بوده است.

از آنجایی که در وهله اول غرغر کوتاهی نداشت، خروجی خودروی نسل دوم همانند نمونه اصلی باقی ماند. مزدا، با این حال، پیستون‌های جدید را نصب کرد و ECU را بهینه کرد، که نه تنها گشتاور میان‌رده را افزایش داد، بلکه به کاهش CO2 نیز کمک کرد، و مالیات خودروهای نسل دوم را نسبت به خودروهای نسل دوم ارزان‌تر کرد. MPS همچنین دارای یک لبه در قسمت جلوی کیت بود، زیرا به صورت استاندارد کاملاً بارگذاری شده بود. صفحه ناوبری نشسته ممکن است تیره و تار باشد (به هر حال گوشی خود را برای این کار می خواهید)، اما سنسورهای صوتی Bose با ده بلندگو، کنترل آب و هوا و سنسورهای پارک همگی به آن کمک می کنند تا به یک دونده روزانه کاملاً قابل سرویس تبدیل شود.

خوب، پس در بین هات هاچ های عالی همه دوران قرار نمی گیرد، اما این حداقل به این معنی است که شما مجبور نخواهید بود ثروت کمی برای به دست آوردن خامه محصول اختصاص دهید – دقیقاً همان چیزی است که ما اینجا داریم. . این مدل 2009 فقط 31000 مایل در ساعت مسافت دارد، و از بین رفتن تصاویر در داخل و خارج بسیار بی‌نظیر به نظر می‌رسد. اینها معمولاً غیرقابل تشخیص تنظیم می شوند، بنابراین دیدن دستگاهی که در حالت اولیه خود نگه داشته شده و با سابقه خدمات کامل نگهداری می شود، شاداب است. درست است، قیمت درخواستی 11495 پوند در سطح بالایی قرار دارد، به خصوص که می‌توانید این نمونه خاکستری را (البته با تقریباً چهار برابر مسافت پیموده شده) با تخفیفی زیاد انتخاب کنید. اما اگر مشتاق این قطعه خاص از هچری داغ اواسط دهه 2000 هستید، تصور اینکه تعداد زیادی به این شکل نعنایی باقی مانده باشد، سخت است.

مشخصات | مزدا 3 مگاپیکسل

موتور: 2261 سی سی چهار سیلندر، توربوشارژ
انتقال: شش سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
قدرت (hp): 260@5500 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 280@3000 دور در دقیقه
MPG: 29.1
CO2: 224 گرم در کیلومتر
سال ثبت نام: 2009
مسافت پیموده شده ثبت شده: 31000
قیمت جدید: 21500 پوند
مال شما برای: 11495 پوند

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48374