محصولات ایران خودرو دیزل تراکس کار | dieselcommittee

اگر دو سیلندر که دیوار به دیوار هم هستند دارای کمپرس زیاد باشند، احتمالا متوجه ضربه و خرابی واشر در بین این دو سیلندر خواهید بود. اگر فشار هر چند خانه اول پایین و به مرور فشار خانه های دیگر افزایش یافته باشد تا به سطح نرمال برسد ، نشان دهنده این است که یک سوپاپ قفل کرده است. فشرده سازی و کمپرس کم باعث می شود که حرارت کافی برای احتراق ایجاد نشود و موتور بسختی روشن شود.برای انجام تست فشرده سازی دیزل، از مراحل زیر استفاده کنید.

  • سامانه خنک‌کننده موتورها سامانه خنک‌کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می‌باشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می‌شود.
  • توسعه پمپ‌های انژکتور با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودرو ها مناسب بودند مقارن شد.
  • هر دو ماشين ديزلي و بنزيني داراي موتور احتراق داخلي هستند که انرژي شيميايي موجود در سوخت را به انرژي مکانيکي تبديل مي‌کند.
  • همانطور که همراه بودید، در ابتدای مقاله تعریفی از هر دو موتور داشتیم و کاربردهای هر یک از آن ها نیز ذکر شد.

پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجله خبری دیزل کمیته که روی سمند نصب شد و برای انجام تست و بررسی‌های میدانی قرار گرفت به جرأت یکی از بهترین و به‌ صرفه‌ترین اقدامات این شرکت در دهه‌های گذشته بود. یک موتور ۱۲۰ اسب بخاری که توان تولید بیش از ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را داشت. در آزمون‌های میدانی که در آن زمان توسط اصحاب رسانه انجام شد این پیشرانه توانست بازخورد خوبی را از سمت متخصصان این حوزه بگیرد. اما متأسفانه این طرح در همان تعداد محدود باقی ماند و هنوز هم خبر خاصی از برنامه تولید آن نیست. اما اخیراً با مطرح‌شدن طرح تولید خودروهای دیزلی، گمانه‌زنی‌ها در مورد بازگشت این پیشرانه قدرتمند بر روی خط تولید ایران ‌خودرو قوت گرفته است.

مشخصات کامیون کاتر پیلار CT660

درست است که قيمت خودروي ديزلي به دليل سنگين‌تر و مقاوم‌تر بودن موتور از خودروي بنزيني بيشتر است ولي مصرف سوخت پايين‌تر موتور ديزلي در درازمدت اين اختلاف قيمت را توجيه مي‌کند. هر چند تجربه نشان داده است که موتورهاي ديزلي به نسبت موتورهاي بنزيني مقاوم‌تر ساخته مي‌شوند و دير به ديرتر دچار خرابي مي‌شوند. در طراحي‌هاي جديد موتورهاي ديزلي امکان استفاده از سوخت بيوديزل نيز وجود دارد که از منابع غيرنفتي مانند روغن سرخ‌کردني يا نباتي ساخته مي‌شود.

تفاوت نوع سوخت مصرفی بین موتور بنزینی و دیزلی و مثال برای آن

دو عمل اصلی که سیستم های پره دار رادیاتور انجام میدهد از یک طرف به لوله های مخصوصی متصل است که آب را در اطراف موتور ژنراتور دیزلی به گردش در می آورد و از طرفی دیگر در ارتباط با محیط اطراف آبی که گرم شده خنک میکند و مجدد به اطراف موتور ژنراتور دیزلی منتقل میکند. شرکت ایران خودرو علاوه بر تولید خودروهای سبک شامل بخشی جهت تولیدات دیزلی و خودروهای سنگین می باشد که به صورت مستقل با نام ایران خودرو دیزل محصولات خود را ارائه میدهد. کارخانه ایران خودرو دیزل دارای خط تولید کامیون و کشنده و کمپرسی های بنز می باشد. در این بین هنوز کامیون 1924 بنز و کامیون 2624 بنز که یکی از پرطرفدارترین مدل های بنز در ایران می باشد توسط کارخانه ایران خودرو دیزل تولید می شود. در مرحله تراکم، دریچه ورودی بسته می شود و هوا با سوخت فشرده یا متراکم می شود.

موتورهای دیزلی از قطعات بزرگتر و بادوام تری استفاده می کنند زیرا انفجارهای داخلی بیشتر است و باید بتوانند در برابر این انفجارها مقاومت کنند. موتورهای دیزلی پر سر و صدا بوده و دائما در حال لرزش هستند، بنابراین پایه های گیره و سایر قطعات مکانیکی که آنها را احاطه کرده اند نسبت به قطعات مورد استفاده موتورهای بنزینی نسبت به آسیب حساس تر هستند. درست است که قیمت خودروی دیزلی به دلیل سنگین‌تر و مقاوم‌تر بودن موتور از خودروی بنزینی بیشتر است ولی مصرف سوخت پایین‌تر موتور دیزلی در درازمدت این اختلاف قیمت را توجیه می‌کند.

http://boostercctv.ir