دیزل معنی در دیکشنری آبادیس | dieselcommittee

سلام جناب رحمانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. قطرات گازوئیل همچنان در حال کوچتر شدن و تبخیر شدن هستند تا نهایتا تمامی آن ها سوخته شوند. از سال 2010، این نوع سوخت ممکن است حاوی 7 درصد حجمی اسید چرب متیل استر باشد تا دستورالعمل‌های سوخت‌های زیستی را رعایت کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید با فروشگاه دشت نور تماس بگیرید. در این مطلب مختصر و مفید با دشت نور همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص دیزل و یا گازوئیل به دست آورید.

جرقه در مقابل فشرده سازی در مرحله احتراق موتورهای دیزلی و بنزینی

همچنین برخی فیلترهای سوخت وجود دارد و شاید یک جداکننده آب از آسیب‌رساندن سوخت بی‌کیفیت به موتور دیزلی شما جلوگیری کند. همانطور که همراه بودید، در ابتدای مقاله تعریفی از هر دو موتور داشتیم و کاربردهای هر یک از آن ها نیز ذکر شد. در ادامه تفاوت هایی که این دو موتور را از یکدیگر متمایز می کند، بررسی کردیم. نمیتوان به صورت قطعی ادعا کرد که موتور بنزینی بهتر است یا موتور دیزلی.

فرق توان کاوا و کیلووات در ژنراتور: هر کاوا چند کیلووات است؟

به این ترتیب، محفظه خارجی پمپ انژکتور عهده دار سوخت رسانی بخش های درونی پمپ است. اگر موتوری که با آن کار می کنید 4 سیلندر داشته باشد، 4 لوله فولادی روی پمپ انژکتور وجود خواهد داشت. در جدیدترین تجهیزات، پمپ انژکتور دارای یک سوپاپ قطع برقی با یک سیم است. شرکـت دانـا تجـارت توانا با نمـاد اختصاری “DTT”، تشـکیل شده از دو شـرکت ثبتی می باشد که به صورت کاملا خصوصی فعالیت حرفه ایی را در زمینه تولید- واردات- صادرات قطعات یدکی خودروهای سنگین صورت می دهد. موتورهای یک، دو و سه سیلندر برای توان‌های پایین‌تر استفاده می‌شوند و ساختار ساده‌تر و ابعاد کوچک‎‌تری دارند.

اجزای اصلی یک موتور‌دیزلی چیست؟

اینکه از چه نوع سوختی برای دستگاه خود استفاده می‌کنید، بستگی به نوع دستگاه و نظر سازنده دارد. باید بدانید که سوخت دیزل به نسبت بنزین متراکم‌تر بوده و به همین دلیل پمپ بنزین نمی‌تواند مخلوط این سوخت را در دستگاه حرکت دهد که در نتیجه آن سیستم با مشکلاتی روبرو می‌شود. برخلاف نظر عموم نکته جالب در موتور های دیزلی آلودگی کم تر آنها به نسبت موتور بنزینی است! اما متاسفانه ما بارها شاهد دود بسیار زیاد اتوبوس و کامیون ها در شهر و جاده ها بوده ایم و دلیل آن هم فرسوده بودن، سوخت غیر استاندارد و عدم توجه رانندگان این وسایل نقلیه به سرویس و نگهداری موتور های خود می‌باشد. شنیدن کلمه دیزل بسیاری از ما را به یاد ماشین دودی های فرسوده و غراضه ای می اندازد که به تنهایی قادرند صد برابر یک اتومبیل معمولی دود کنند ولی کمی صبر کنید، چرا که امروزه این کلمه با معنایی صد در صد مثبت و خوش آیند همراه است.

  • سلام جناب رحمانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.
  • خلاص‌شدن از شر گاز احتراق زباله بسیار مهم است – انتقال گاز ضایعات از سیلندرهای موتور دیزلی از طریق منیفولد اگزوز به سیستم صدا خفه کن اصلی که صدا را کاهش می‌دهد.
  • پمپ خنک‌کننده برای به حرکت درآوردن مایع خنک‌کننده در درون موتور و همچنین از یک دستگاهی به نام رادیاتور برای خنک کردن مایع و انتقال حرارت آب به هوای اطراف استفاده می‌شود.
  • اما در صنعت دریانوردی موتورهای کشتی های تجاری عمدتا از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی ساخته شده است که مکانیک های این کشتی ها باید برای تعویض فقط یک زنجیر اتصال این موتور 2 ماه با حداکثر 105 مکانیک تعمیرات را انجام دهند .
البته این موضوع وابسته به پیاده مجله خبری دیزل کمیته این موتورها بر روی سیستم مناسب و نگهداری درست از آن‌ها است. سوخت مصرفی موتورهای دیزلی گازوئیل است که در مقایسه با بنزین سوخت ارزان‌تر و کم هزینه‌تری به شمار می‌رود. راندمان حرارتی موتورهای دیزلی به دلیل نسبت تراکم بالای آن‌ها بیشتر از سایر موتورهاست.

http://boostercctv.ir