معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل + نحوه کار و انواع موتور دیزلی | dieselcommittee

و اینگونه است که هزینه نگه داری و تمرین از این موتور را به شدت افزایش می دهد. شاید کمی گیج کننده باشد اما بهتر است در ذهن خود تحلیل کرده و سیستم را باز سازی کنید ( شاید تکنولوژی جدیدی خلق شد ) .

آیا سوخت گازوئیلی حاوی گوگرد است؟

موتور هواپیماها عمدتا موتور های احتراق خارجی است اما اگر بخواهیم به هواپیماهای قدیمی اشاره کنیم بله می توانیم موتور های دیزلی را هم مشاهده کنیم اما به دلیل اختلاف فشار در ارتفاعات , استفاده از آن منسوخ شد . سامانه سوخت رسانی سامانه سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و تمام لوله‌های سوخت است. همچنین در این سامانه امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می‌شود. مهم‌ترین مراکز تولید بیو دیزل، در حال حاضر کشور‌های اروپایی و آمریکایی هستند. پیش بینی شده است که در سال ۲۰۲۰ بیودیزل تولید شده از مواد اولیه غیر خوراکی حدود ۲۰% از مصرف دیزل جاده‌ای را در برزیل، اروپا، چین و هند به خود اختصاص دهد.

سیستم عملکرد موتور برق دیزل

شمع گرمکن یک گرمکن الکتریکی کوچک است که در محفظه احتراق موتورهای دیزل نصب می‌شود تا محفظه احتراق را قبل از انجام فرآیند احتراق گرم کند. گرم شدن محفظه احتراق باعث می‌شود تا موتور بتواند در هوای سرد به‌راحتی روشن شود. یکی از تفاوت‌های اصلی بین این دو موتور، در سوخت مصرفی آن‌ها می‌باشد. در نظر داشته باشید که ماشین آلات سنگین مانند اتوبوس، تراکتور و… برای حرکت نیاز به سوخت دیزل دارند.

سیستم سوخت رسانی موتور

قدرت و نوع طراحی و پتانسیل قدرتی موتور های دیزل به قدری زیاد است که می تواند با سیلندر های بسیار کمتر در مقایسه با سیلندر خودرو های سواری قدرت بسیار زیادی را تولید کنند . قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است . سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود.

  • بر اثر پایین رفتن پیستون در سیلندر اختلاف فشار ایجاد شده و هوا به درون سیلندر مکیده می شود.
  • گازهای ناشی از انفجار سوخت دیزل نیز زمانی که سوپاپ تخلیه باز و سوپاپ هوا بسته است، خارج می‌شوند.
  • موتور های بنزینی نیز مانند موتورها دیزلی دارای چهار بخش ( مکش و تراکم و قدرت و تخلیه ) هستنند .
  • شرکت حمل و نقل کرخه ترابر با تعهد به حفظ امانات و وفای به عهد در بارگیری، ارسال و تخلیه کالاها، به مشتریان خود ثابت نموده است که برای حفظ اصول شرکت از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.
  • در واقع میل لنگ قطعه ای است که برای تبدیل حرکت بالا و پایین پیستون به یک حرکت چرخشی استفاده می شود.
  • موتورهای دیزلی از قطعات بزرگتر و بادوام تری استفاده می کنند زیرا انفجارهای داخلی بیشتر است و باید بتوانند در برابر این انفجارها مقاومت کنند.

دیکشنری آنلاین مجله خبری دیزل کمیتهادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید. این مورد به این دلیل است که زنجیره‌ های هیدروژن و کربنی که این سوخت‌ها را تشکیل می‌دهند، در گازوئیل طولانی ‌تر و سنگین ‌تر هستند که ۱۷ درصد از این اتم‌ ها بیشتر از بنزین است. تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ در سیستم مکانیزم سوپاپ قرار داده شده است. تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ برای اتصال میل لنگ و چرخش میل بادامک با یک زاویه خاص است که در جلوی موتور قرار دارد. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از اجزای موتور دیزل می پردازیم.

http://boostercctv.ir