موتور دیزل فیات FPT شرکت توربوتراکرز : فروش انواع لیفتراک و انواع موتور دیزل ژنراتور | dieselcommittee

از آنجایی که کل روند احتراق توسط تزریق سوخت کنترل می‌شود، تزریق باید در موقعیت مناسب پیستون (مثلاً زاویه میل‌لنگ) شروع شود. در ابتدا، سوخت در یک فرآیند حجم ثابت سوخته می‌شود؛ در حالی که پیستون در بالای نقطه مرگ قرار دارد. همان‌طوری که پیستون از این موقعیت دور می‌شود، تزریق سوخت ادامه پیدا می‌کند و فرآیند احتراق به یک فرآیند تقریباً فشار ثابت تبدیل می‌شود. اگر به دنیای خودروها علاقه‌مند هستید، احتمالاً آشنایی با جزییات موتور خودرو هم برایتان جالب و آموزنده است. موتورها انواع متفاوتی دارند؛ اما موتورهای دیزلی که معمولاً در ماشین‌آلات بزرگ و سنگین استفاده می‌شوند، بسیار جلب توجه می‌کنند.

برندهای برتر موتور تک دیزل

سالهای اول از این موتور در کارهای ایستا استفاده می‌شد، اموری که نیاز به قدرت بالا داشت؛ اما امروزه موتور دیزل کاربری بالایی دارد و در همه‌جا دیده می‌شود. انجام کارهای سنگین با قدرت بیشتر و تعداد نفر کمتر یکی از رویاهای آدمی بود. اگر روزگاری برای ساخت اهرام مصر صد هزار نفر نیرو نیاز بود، امروز کارها سریع‌تر، ارزان‌تر و مطمئن‌تر انجام می‌شود. البته این نکته، تنها با موتور دیزلی به‌دست نیامده است بلکه مجموعه‌ای از اختراعات بشری سبب شده است، انسان امروز آسان‌تر و راحت‌تر از همیشه زندگی کند. سامانه خنک‌کننده موتورها سامانه خنک‌کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می‌باشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می‌شود. همچنین ممکن است یک فیلتر خنک‌کننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنک‌کننده است.

کاربرد موتور دیزل در صنعت کشاورزی

مجله خبری دیزل کمیته آلات مورد استفاده کشاورزی، تراکتورها، پمپ‌های آبیاری، ماشین‌های خرمن­کوب و دیگر تجهیزات، اغلب دارای موتور دیزلی هستند. ساخت‌وساز، یک بخش دیگر است که به‌شدت بر توان سوخت دیزل متکی است. همه ماشین های بتن ریزی، ماشین آلات حفاری، غلتک‌ها، ترنچرها و با موتور دیزل کار می­کنند. از این رو هوایی که داخل سیلندر موتور دیزلی در جریان است متراکم می‌شود. پس از مرحله تنفس و تراکم، انفجار و تخلیه رخ می‌دهد تا فرایند کار تمام شود.

  • به طور کلی موتورها انرژی گرمایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.
  • اساساً موتور تک های دیزلی جزو موتورهای پرقدرت و پرتوان محسوب می شوند.
  • قدرت بالا و مصرف سوخت پایین و هزینه کم از شاخصه های مهم در استفاده از موتورهای دیزلی برای کارهای سنگین است .
  • امروزه موتورهای تک دیزل وارد صنعت خودروهای سواری نیز شده است و با کارکردی متفاوت از ماشین آلات سنگین شاید گفت خیلی از ماشین های لوکس و تراز اول دنیا سوخت خود را تبدیل به دیزلی کرده اند و از موتورهای دیزلی پر قدرت استفاده می کنند.
موتور دیزلی به علت سوخت مورد استفاده در آن که گازوئیل می‌باشد معمولاً صدای بیشتری به نسبت موتورهای بنزینی تولید می‌کند. هم موتورهای دیزلی و هم موتورهای بنزینی هوا را در یک محفظه فشرده می‌کنند که این فشار باعث انفجار می‌شود، اما نحوه وقوع انفجار در این دو موتورها متفاوت است. اولین فرق موتور دیزل با بنزینی این است که موتورهای بنزینی هم سوخت و هم هوا را به داخل محفظه احتراق خود می‌برند، اما موتورهای دیزل فقط هوا را وارد محفظه احتراق خود می‌کنند. موتور دیزلی انرژی خود را از طریق احتراق سوختی که داخل هوای متراکم و داغ سیلندر تزریق یا اسپری می‌شود، به دست می‌آورد.

پیشرانه گازوئیلی با توان ۷ اسب بخار

انواع موتورهای دیزلی براساس قدرت و توان به سه گروه اصلی کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند. متداول ترین نوع موتور دیزلی، موتورهای با اندازه کوچک هستند که دارای قدرت خروجی کمتر از 188 کیلووات می باشند. موتور بنزینی مخلوطی از گاز و هوا را می گیرد، فشرده می کند و با جرقه ای ترکیب حاصل را مشتعل می کند ولی موتور دیزلی هوا را می گیرد، آن را فشرده کرده و سپس سوخت به هوای فشرده تزریق می شود. موتورهای دیزلی شمع ندارند و گرمای هوای فشرده، سوخت را خود به خود مشتعل می کند. ایمنی موتورهای ژنراتور دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی بسیار بیشتر است زیرا گازوئیل نسبت به بنزین کمتر فرار بوده و قدرت اشتعال آن هم به مراتب از بنزین کمتر است. که زمان زیادی از ماشین میگیرند از این نوع موتورها استفاده میکند.

http://boostercctv.ir