شرکت کیا ژنراتور پویا انواع موتور دیزل 6 زمانه | dieselcommittee

در یک موتور دیزلی، سوخت در هنگام حرکت پیستون به سمت بالاترین نقطه مرگ در زمانه فعلی تزریق می‌شود. سوخت یا تحت‌فشار بالا و داخل یک محفظه پیش-احتراق تزریق می‌شود یا مستقیماً به داخل محفظه احتراق پیستون-سیلندر وارد می‌شود. به‌جز سیستم‌های کوچک سریع، موتورهای دیزلی از تزریق مستقیم استفاده می‌کنند. موتور دیزلی در وسایل نقلیه سنگین مدرن با وسعت زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع و اقسام کامیون‌ها، کشتی‌ها، اتوبوس‌ها، قطارها، وسایل نقلیه کشاورزی، معدنکاری و… همگی دارای موتورهای دیزلی هستند.

http://boostercctv.irفرآیند مجله خبری دیزل کمیته در یک موتور دیزلی ناهمگون یا نامتجانس است که یعنی سوخت و هوا قبل از شروع احتراق با هم ترکیب نمی‌شوند. در نتیجه، تبخیر و ترکیب سریع سوخت در هوا برای احتراق کامل سوخت تزریق شده بسیار مهم است. این امر تأکید بیشتر را مخصوصاً در موتورهایی که تزریق مستقیم دارند، بر روی طراحی نازل تزریق کننده می‌گذارد. موجود است.همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم می‌شوند.

  • شاید کمی گیج کننده باشد اما بهتر است در ذهن خود تحلیل کرده و سیستم را باز سازی کنید ( شاید تکنولوژی جدیدی خلق شد ) .
  • از دیگر مزیت های استفاده از این موتورهای ژنراتوری می توان به ساختار کوچک و استاندارد آن اشاره کرد.
  • موتور دیزلی از انواع موتورهای احتراق داخلی فشرده است که برای ایجاد جریان برق از سوخت گازوئیل استفاده می‌کند و از انواع با دوام و پرقدرت ژنراتور برق به شمار می‌رود.

پس از وقفه‌ای طولانی با داشتن تعداد کمی خودروی دیزلی در صف تولید، شرکت مرسدس بنز در قرن 21 به تولید خودروهای دیزلی با تأکید برروی عملکرد بالا بازگشته است. دستگاه‌های ژنراتور ، یا برق تکفاز و یا سه فاز تولید می‌کنند. بیشتر صاحب‌خانه ها برق تک فاز را ترجیح می‌دهند، در حالی‌که در کاربردهای تجاری و صنعتی اغلب برق سه فاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ژنراتورهای دیزل به خاطر بهره مندی از طول عمر بالا و هزینه عملکرد پایین، مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتورهای دیزل مدرن کم سر و صداتر هستند و تعمیر و نگهداری کمتری را نسبت به واحدهای گازی با اندازه مشابه (با گاز طبیعی یا پروپان) دارند.

انزکتور سوخت رسان موتور دیزل

در سال ۱۹۲۶ شرکت دایملر-بنز از ادغام دو شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت و بنز اند سی تأسیس شد و از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ کارخانجات دو شرکت، تولیدات خود را، با برند مرسدس بنز، به بازار عرضه کردند. در سال ۱۹۰۰ دایملر درگذشت و مایباخ کنترل شرکت را در دست گرفت. در ۱۹۰۲ در پی انعقاد قراردادی میان مایباخ و امیل یلینک شرکت دایملر-موتورن-گزلشافت، اقدام به راه‌اندازی خط تولید مرسدس نمود. در این بخش می خواهیم تا برای شما همراهان گرامی درباره موتور دیزل و تاریخچه آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم ابتدا در این قسمت برای اشنایی بیشتر و یاد اوری تعریف مختصری را از موتور دیزل برای شما عزیزان بیان می کنیم. امروزه از محصولات پرکینز در دستگاهای برداشت محصولات کشاورزی، بیل مکانیکی، لودر های چرخدار و لیفتراک، موتورهای دریایی برای قایق های ماهیگیری و . در سمت پیستون چهارزمانه هیچ دریچه‌ای وجود ندارد و هوای موردنیاز این قسمت از همان دریچه‌های سمت دوزمانه فراهم می‌شود.

شایان ذکر است یکی از مهم ترین کمپانی های تولید کننده موتورهای دیزل مخصوص دیزل ژنراتورها کمپانی بنز است. موتور دیزل های پرکینز سری 400 در سال 2001 و با استانداردهای EU Stage II / US EPA Tier 2 برای استفاده در مصارف کشاورزی، ساخت و ساز، و تولید انرژی الکتریکی در ژنراتورها تولید شد. در ابتدای شروع به کار فعالیت‌های پرکینز و در دهه 40 میلادی با توجه به نیاز بازار در آن شرایط، موتورهای کشاورزی از عمده تولیدات این شرکت به‌شمار می‌رفت.

مزایا و معایب موتورهای دیزلی