موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟ گواهیران | dieselcommittee

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد تمامی موتورهای تولید شده با این برند با پایه گاز سوز به منظور مصارف صنعتی، کشاورزی، ساخت و ساز، دریایی، تولید برق و … طراحی وارد بازار شده اند. تولید کنندگان سری ۴۰۰ این نوع موتورها معتقد هستند که تمامی آن ها به واسطه راندمان و قابلیت های منحصر به فرد و متفاوتی که دارند به آسانی می توانند به بازارهای مهندسی ماشین آلات و ساختمانی نیز وارد شوند. همان طور که می دانیم در وسایل نقلیه بزرگ مثل کامیون ‌ها ، قطار ها ، کشتی ‌ها و زیر دریایی ‌ها موتور های دیزلی قلب تپنده این وسایل نقلیه بزرگ هستند. و از آن جایی که این موتور های دیزلی شباهت بسیار زیادی را به موتور های بنزینی دارند، اما یک تفاوت وجود دارد و آن هم این که موتور های دیزلی نیروی بیشتری را تولید می‌کنند،و هم این که مصرف کمتری دارند.

شرکت فیام عرضه کننده انواع ژنراتور

برای مجله خبری دیزل کمیته قطعات موتور دیزل به صفحه قطعات یدکی موتور دیزل مراجعه کنید. دلیل نام‌گذاری موتور دیزل 4 زمانه این است که هر 4 عملی که در بالا توضیح دادیم را در مراحل جداگانه انجام می‌دهد. در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتی‌های تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده می‌شود. تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ در سیستم مکانیزم سوپاپ قرار داده شده است. تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ برای اتصال میل لنگ و چرخش میل بادامک با یک زاویه خاص است که در جلوی موتور قرار دارد.

http://boostercctv.irبزرگترین تجهیزات دیزلی با چرخ لاستیکی مورد استفاده در صنعت معدن ، کامیون‌های خارج جاده با 2500 اسب بخار توان هستند که قادر به حمل 300 تن بار می‌باشند. یکی از کاربردهای این موتور ها تولید برق برای به حرکت درآوردن زیر دریایی هایی غیر هسته ای و همچنین کشتی های تجاری در صنعت دریانوردی می باشد. این موتور ها در زیر دریایی ها به قدری قدرتمند هستند که قادر به کار کردن حتی در عمق های بسیار زیاد و در حدود 3 هزار کیلومتر نیز می باشند. موتور دیزلی مقاوم‌ است و طول عمر بالایی دارد، از سوی دیگر، هزینه‌های نگهداری از این موتور نیز پایین می‌باشد. موتور برق‌ دیزلی عمدتاً دارای ۴ مدل است که این مدل‌ها شامل موارد زیر می‌شوند. شرکت دایملر-موتور، به‌اختصار د-ام-گ شرکت خودروسازی آلمانی بود، که در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ تاسیس شد.

امور صنعتی با موتور تک دیزلی

استفاده از انواع سوخت در موتور کشتی یک مؤسسه تحقیقاتی لهستانی مدعی ابداع نوعی موتور دیزل احتراق داخلی است که تا ۳۰ درصد در مصرف سوخت صرفه‌جوئی می‌شود. به همین دلیل، بازده در زمان قدرت کم یا توقف موتور دیزلی بسیار برتر از موتور اشتعال جرقه‌ای است. همچنین برای خرید انواع دیزل ژنراتور، قطعات یدکی ژنراتور، باتری دیزل ژنراتور و یا جهت نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور میتوانید با کارشناسان متخصص و مجرب ماه نیرو در ارتباط باشید. از برندهای خارجی موتور دیزل می‌توان به بنز، بی ام دبیلیو، آئودی و فورد و از برندهای مطرح تولید داخلی ایران می‌توان به پرکینز، موتور سازان تبریز و بنز ایدم اشاره کرد. عنوان شد که موتور دیزل‌ها در دو گروه دو زمانه و چهار زمانه تقسیم‌بندی می‌شود. در سیستم دو زمانه دو عملیات انجام می‌شود تا موتور کار کند و در سسیتم چهار زمانه چهار عمل انجام می‌شود.

  • رودولف دیزل تحصیلات خودش را در دانشگاه پلی تکنیک مونیخ آغاز نمود.
  • هرچند هزینه‌ی سوخت این موتور معمولاً بالا محسوب می‌شود اما به نسبت سایر منابع سوختی مصرف پایین‌تری دارد.
  • از رادیاتور برای خنک کردن موتور در سیستم های خنک کننده آبی استفاده میشود.
در موتورهای دو زمانه برخلاف موتورهای چهار زمانه سوپاپ هوا بر روی بدنه سیلندر و در قسمت پایین تر از سوپاپ تخلیه واقع شده است. در حقیقت باز و بسته شدن سوپاپ هوا به کمک خود پیستون صورت می‌پذیرد. بنابراین زمانی که پیستون در نقطه مرگ پایین قرار گرفته باشد، سوپاپ تخلیه بسته شده و مانعی در مقابل سوپاپ هوا وجود نخواهد داشت. این مسئله منجر به حرکت پیستون به سمت بالا می‌شود و وقتی که به یک سوم بالایی سیلندر برسد، سوپاپ هوا را می‌بندد.

لینک های اصلی