معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل + نحوه کار و انواع موتور دیزلی | dieselcommittee

سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود. کلمه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانه‌روزی، نوع خاصی از موتورهای درون‌سوز را به ثبت رساند، به احترام این مخترع این‌گونه موتورها را موتورهای دیزل می‌نامند. درست است که کارتر روغن شاید به عنوان ظرفی برای روغن موتور استفاده شود، اما این جزء نیز نمی تواند بی دقت ساخته شود. به طور کلی این قطعات از ورق های فلزی نازک هستند، اما در برخی از خودروها با مواد فلزی ضخیم ساخته می شوند. همان طوری که گفته شد، سیستم خنک کننده همچنین برای خنک کردن روغن نیز استفاده می شود.

در هوا:

سوخت در موتور دیزل، به‌جای منبع مجزای انرژی احتراقی (مانند شمع موتور)، با در معرض فشار و دمای ناگهانی گاز فشرده شده‌ای هوای اکسیژن (معمولا هوای اتمسفری) ناگهانی مشتعل می‌شود. این فرآیند به افتخار رودولف دیزل که آن‌را در سال 1982 ابداع نمود، چرخه دیزل نامیده شده است. در این مرحله پیستون از بالا به پایین‌ترین نقطه داخل سیلندر حرکت می‌کند که به آن نقطه پایین مرگ می‌گویند. سپس با ورود هوا به داخل سیلندر، سوپاپ هوا نیز بسته شده و هیچ منفی برای خروج هوا وجود نخواهد داشت. در واقع واژه «دیزل» از نام رودولف دیزل مخترع نامدار آلمانی برگرفته شده است که ایده ساخت نوعی پیشرانه در سال 1986 در ذهنش شکل گرفت و توانست به این ایده در سال 1982 جامه عمل بپوشاند. در واقع او موفق به ساخت موتوری شد که امروزه به نام او یعنی دیزل معروف است.

  • در صورتی که در موتورهای بنزینی از کاربراتور استفاده شود، در آن هوا و سوخت قبل از ورود هوا به سیلندر مخلوط می شوند.
  • تأمین جریان برق برای یک ژنراتور و استفاده از یک موتور کوچک بنزینی که به‌صورت مشابهی به چرخ لنگر موتور متصل هستند هم متدهای دیگری برای روشن کردن موتور دیزلی هستند.
  • انتخاب مناسب‌ترین متد روشن کردن موتور دیزلی به سایز موتوری که قرار است روشن شود، به نوع مصرف‌کننده‌های متصل به منبع قدرت و امکان قطع مصرف‌کننده‌ها در هنگام استارت زدن موتور، بستگی دارد.
  • دیزل ژنراتور در اغلب بخش‌های صنعتی، به خاطر ارائه توان بر واحد سوخت بیشتر و نوسان کمتر و ایمنی بیشتر، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین نمی توان از قیمت های بسیار مناسب و استاندارد این سیستم در بازارهای مختلف نیز چشم پوشی کرد. با شناختن تفاوت‌های هر دو موتور می‌توانید درک بهتری از نحوه استفاده و کاربرد آن‌ها داشته باشید. خودروهایی که موتورهای دیزلی دارند می‌توانند مسافت پیموده شده زیادی را نسبت به موتورهای بنزینی طی کنند.

http://boostercctv.ir

راندمان حرارتی موتورهای دیزلی به دلیل نسبت تراکم بالای آن‌ها بیشتر از سایر موتورهاست. از طرف دیگر تجهیزات جرقه زنی و اشتعال در موتورهای دیزلی مثل موتورهای بنزینی وجود ندارند. بعلاوه موتورهای دیزلی گازهای آلوده‌‌ی کمتری از خور پخش می‌کنند. موتور دیزل نوعی موتور احتراق فشرده یا درون سوز است که در سال 1892 توسط رولف دیزل اختراع شد. یک موضوع مهم در ارتباط با موتورهای دیزلی این است که به دلیل قدرت بالا، هم‌چنان در صنعت امروز پابه‌پای موتورهای جدید در صحنه رقابت حضور دارند.

موتور دیزل فیات  FPT و مختصری در رابطه با آن

این مجله خبری دیزل کمیته با 12 سال سابقه کاری توانسته است اعتماد مشتریان زیادی را کسب کند. این شرکت هیچ تعصبی به یک برند ندارد مگر آن‌که مشتریان و مهندسین شرکت آن برند را تضمین کرده‌اند. در سال 1892 “رولف دیزل” جوان آلمانی موتوری را اختراع کرد که پایه انواع موتور دیزل امروزی است.