پیشرو موتور پارسیان معرفی کامل موتور های دیزلی و کاربرد های آن | dieselcommittee

موتورهای دیزلی شبیه به موتورهای بنزینی هستند اما تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها وجود دارند. برخلاف موتورهای بنزینی، مرحله انفجار در موتورهای دیزلی به وسیله تراکم هوا اتفاق می‌افتد‌. در حالیکه فرایند مذکور در موتورهای بنزینی توسط شمع رخ می‌دهد. پس با توجه به آن چه که گفتیم موتورهای دیزلی بدون شمع هستند و این موضوع یک مزیت مهم در استفاده از آن‌ها محسوب می‌شود. به بیانی ساده و صریح در این موتورها پیش از هرچیز هوا به سیلندر وارد می‌شود. هوای وارد شده به کمک پیستون هوا در سیلندر به شدت متراکم خواهد شد.

آدرس شرکت فیام موتور

در این حالت وقتی پیستون به سمت پایین حرکت می کند حجم سیلندر زیاد می شود و وقتی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند حجم سیلندر کم می شود. موتورهای دیزلی مدرن امری طولانی است و با سیستم های تزریق توربو مستقیم در حال حاضر در وسایل نقلیه، یکی از آنها دشوار است متوجه تفاوت بین موتورهای دیزل و بنزین. سوخت یک موتور دیزلی ناگهان در معرض دمای بالا و فشار یک گاز فشرده حاوی اکسیژن (معمولا هوا جوی) قرار می گیرد، نه یک منبع جداگانه انرژی احتراق (مانند یک جرقه سوپاپ). دیزل ژنراتور و موتور دیزلی یکی از پر کاربردترین دستگاه ها در صنایع مختلف می باشد. فرانک در خارج از شرکت علاقه زیادی به کشاورزی داشت و یکی مزرعه کوچک قابل کشت را اداره می‌کرد. وی پس از دریافت نشان از ملکه انگلستان به دلیل تلاش و کوشش خود در تولید و صادرات موتورهای دیزلی در اکتبر 1967 و در سن 78 سالگی درگذشت.

http://boostercctv.ir

موتورهای دیزلی مانند موتورهای بنزینی نوعی از موتورهای احتراق داخلی هستند و به عنوان موتور احتراق تراکمی نیز شناخته می‌شوند. در موتورهای دیزلی سوخت به داخل محفظه احتراق تزریق می‌شود و با دمای بالا در این محفظه دچار اشتعال می‌شود. در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت محترق می‌گردد. پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می‌کند. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمی‌گردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج می‌گردند.

  • به همین دلیل است که تقریبا تمام شرکت های مخابراتی و ارتباطات از هر نوع به دیزو ژنراتورها به عنوان گزینه اصلی قدرت پشتیبان تبدیل می شوند.
  • این موتورهای بزرگ دارای توان خروجی تا ۹۰،۰۰۰ کیلو وات، حدود ۶۰ تا ۱۰۰ دور در دقیقه و ۱۵ متر ارتفاع دارند.
  • در نتیجه در قیاس با سایر موتور تک ها طول عمر معمولاً بالاتری داشته و نیاز به تعمیرات آن ها کمتر از نوع بنزینی می باشد.
  • در موتور بنزینی از کاربراتور برای مخلوط کردن هوا و سوخت استفاده می‌کنند، در موتور دیزلی سوخت به داخل سیلندر تزریق می‌شود.

دیزل در اغلب بخش های صنعتی به طور گسترده ای استفاده می شود، زیرا قدرت بیشتری را برای هر واحد سوخت فراهم می کند و نوسانات پایین آن باعث می شود که آن را به خطر بیفتد. طرح های جدید تر تفاوت های بین بنزین و وسایل نقلیه دیزلی در این مناطق را به طور قابل توجهی محدود کرده اند. سپس پیستون با حرکت خود هوا را متراکم می کند که بر اثر این فشار و تراکم هوا داغ می شود. فروشگاه دشت نور دیزل با داشتن سابقه بیش از 30 سال، توانایی تامین ژنراتور های مورد نیاز برای نیروگاه ها را نیز دارد. یکی از مهمترین و ضروری ترین نیازهای واحدهای صنایع غذایی، فعالیت یخچال ها و فریزر ها جهت نگه داری مواد غذایی و پیشگیری از فاسد شدن آن ها می باشد. قطعی برق در برخی از واحدهای فناوری اطلاعات می تواند با خسارت های جبران ناپذیری برای مصرف کنندگان شبکه های اینترنتی، همراه باشد.

موتور دیزل چیست؟

▪ استفاده از مجله خبری دیزل کمیته کنترل الکترونیکی به منظور نترل نسبت فشار داخل سیلندر و کیفیت سوخت مصرفی براساس مقدار نیروئی که در نظر است برحسب مورد از موتور گرفته شود. مفهوم موتور با پیستون‌های مقابل این است که در هر سیلندر دو عدد پیستون در مقابل یکدیگر در حرکت هستند که هر دو براساس دوزمانه عمل می‌کنند. در این نوع موتور ها دو عدد میل‌‌لنگ وجود دارد که هر دو با یک دور مساوی یکدیگر دوران می‌کنند و سیلندرها می‌توانند افقی و یا عمودی قرار گرفته باشند. در این نوع موتور سرسیلندر وجود ندارد و هر پیستون از مقابل دیگری به‌عنوان سریلندر عمل می‌کند. زمانه قدرت هم شامل فرآیند فشار ثابت در طول احتراق و هم انبساط محصولات داغ حاصل از احتراق پس از پایان تزریق سوخت است. این قطعات، گاز دیزل را به سمت محفظه اتراق هدایت کرده و در نتیجه احتراق حاصل از سوخت و هوا وسیله نقلیه روشن میشود.

دیزل ژنراتور MTU