دیزل معنی در دیکشنری آبادیس | dieselcommittee

تفاوت عمده این دو موتور در نحوه ایجاد احتراق است که در موتور دیزل بدون جرقه و توسط متراکم کردن هوا انجام می‌شود. موتور دیزلی نسبت به موتور بنزینی قدرت بیش‌تری دارد، سوخت کم‌تری مصرف و آلودگی کم‌تری تولید می‌کند. در این سیکل پیستون به نقطه مرگ بالا برگشته و هوای درون سیلندر کاملاً فشرده و گرم شده است. حالا گازوئیل به درون محفظه احتراق تزریق می شود و بر اثر برخورد با توده هوای گرم و فشرده محترق می شود. عمل احتراق با افزایش ناگهانی فشار همراه است بنابراین پیستون با فشار زیاد به پایین هل داده می شود. طبیعی است که هر چقدر یک وسیله سبک‌تر باشد، برای حرکت سرعت بیشتری خواهد داشت.

دلایل بالا رفتن آمپر خودرو و راه حل جلوگیری از آن

گازوئیل در هر مولکول خود دارای درصد بیشتری اتم کربن است که می‌توان آن را حدود 13 درصد بیشتر از بنزین در نظر گرفت. سوخت‌های گازوئیلی درست مانند نوع بنزینی، بخش تقطیری نفت خام هستند. اما در صنعت دریانوردی موتورهای کشتی های تجاری عمدتا از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی ساخته شده است که مکانیک های این کشتی ها باید برای تعویض فقط یک زنجیر اتصال این موتور 2 ماه با حداکثر 105 مکانیک تعمیرات را انجام دهند . همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند . بله حالا می توانیم بگوییم موتور های دیزل در صنعت هوابرد کاربرد بسزایی دارد اما نه در زمینه هواپیمایی .

http://boostercctv.ir

ساختمان سوپاپ ها در موتورهای دیزل مانند بنزینی است با این تقاوت که جنس آن ها از آلیاژهایی مقاوم تر در مقابل فشار و حرارت انتخاب می شود. شرکت فنی مهندسی تامین تجهیز مولد نمایندگی انحصاری فروش انواع دیزل ژنراتورهای مورد نیاز مجتمع های صنعتی، درمانی، ورزشی تفریحی، اداری، تجاری و مسکونی را در اختیار دارد. موتور خودرو با استفاده از تجهیزات مکانیکی و الکتریکی خود با تبدیل انرژی گرمایی به مکانیکی، باعث حرکت خودرو می­ شود. خودروهای مختلف با توجه به کاربردشان از موتورهای مختلفی استفاده می‌کنند. موتور خودروها معمولا بر اساس نوع سیلندر و آرایش سیلندرها نام گذاری می‌شوند. وظیفه اصلی دینام در سیستم الکتریکی موتورهای دیزلی نیز شارژ باتری ها است.

  • اغلب رانندگان به کنترل سیستم ترمز، تایرها و تعویض به موقع آنها اهمیت می‌دهند اما کمتر راننده‌ای است که به تعویض به موقع کمک فنر خود توجه کند.
  • اما به عنوان یک تفاوت، موتور دیزلی به خاطر نوع سوخت خود ، که گازوئیل است، آلایندگی بیشتری دارد؛ چرا که دوده های نسوخته و بوی بسیار بدی تولید می کند که برای سلامتی ضرر زیادی دارد.
  • گفتیم که فشار هوای ورودی توسط توربوچارجر از ۵/۱ تا ۲ اتمسفر افزایش می یابد.

۹۹ درصد تانک ها، نفربرها و سایر وسائط نقلیه سنگین نیز به موتور دیزل مجهز شده اند. از این رو هوایی که داخل سیلندر موتور دیزلی در جریان است متراکم می‌شود. پس از مرحله تنفس و تراکم، انفجار و تخلیه رخ می‌دهد تا فرایند کار تمام شود. وقتی که هوای سیلندر متراکم شود، با پاشش سوخت دیزل انفجاری رخ می‌دهد.

انژکتور سوخت رسان در موتورهای دیزلی

امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بده باشد و با مجله خبری دیزل کمیته دیزل اشنا شده باشید. یک دانشمند آلمانی به نام رودولف دیزل، مخترع این نوع سوخت بوده است. قبل از شروع به تصفیه گازوئیل توسط صنعت نفت، رودولف آزمایشات بیودیزل و غبار و گرد زغال سنگ را نیز انجام داد. هنگامی که گازوئیل در موتورها سوزانده می‌شود، انتشار گازهای گلخانه‌ای منجر به آلودگی هوا شده که اثرات جدی بر سلامت انسان و محیط زیست دارد.

موتورهای دیزلی و بنزینی چه تفاوت هایی دارند؟