توان و بازده در موتور دیزل شرکت مهندسی برق روان پاسارگاد | dieselcommittee

بهترین راهکار برای جداسازی آب از گازوئیل، استفاده از دستگاه تصفیه گازوئیل می‌باشد. بنزین دارای گرانروی کمتری به نسبت گازوئیل می‌باشد که البته با کمتر شدن دما، گرانروی گازوئیل بیشتر نیز می‌شود، اما بنزین دچار اینگونه رفتارات در تغییرات دمایی نمی‌شود. البته امروزه برای زیر دریایی های فوق پیشرفته از موتورهای هسته ای و درونسوز و یا موتور های عظیم برقی استفاده می شود که در این صورت نویز را تا حد بسیار زیادی از بین برده و دشمنان متوجه حضور زیر دریایی ها نمی شود . آنها با موتور های بنزینی , احتراق خارجی هم امتحان کردند اما نتیجه ای به شدت منفی را دریافت کردند .

تفاوت احتراق در موتورهای دیزلی و بنزینی

زیرا گازوئیل اضافی به جای عمل به عنوان مخلوط سوخت، به عنوان حلال پاک کننده عمل کرده و روغن سیلندر را از بین می برد. گرم کن با گرم کردن هوا و افزایش دمای آن، به اشتعال گازوئیل درون سیلندر موتور کمک می کند. آن را به این شکل ساده تصور کنید؛ یک آبگرمکن دارید که هنگامی که برای دوش گرفتن نیاز به آب گرم دارید، آن را روشن می کنید. مشعل شما طوری تنظیم شده که آب را دقیقا برای یک مدت زمان معین گرم کند. جریان گاز را برای گرم کردن آب طوری تنظیم می کنید که دمای آن در حالت عادی حدود 60 درجه برای یک دوش 60 ثانیه ای باشد و جریان آن به همان میزان حفظ شود تا آب گرم کافی برای دوش گرفتن داشته باشید. موتورهای دیزلی دسته‌بندی متفاوت دیگری هم براساس توان یا تعداد سلیندر دارند.

http://boostercctv.ir

در این مقاله شما را با دیژل مجله خبری دیزل کمیته چیست و چه کاربردی دارد، اجزای و سوخت دیزل ژنراتور چیست، آشنا کردیم. این نقطه شایع ترین علت بد کار کردن و نهایتا توقف موتورهای دیزلی و سخت ترین جا برای هواگیری سیستم است. موتور دیزل دو زمانه به دلیل طراحی متفاوت مراحل فوق را به جای 4 مرحله، در 2 مرحله طی می‌کند. به این صورت که مکش و تراکم در یک سیکل و قدرت و تخلیه در سیکل دوم انجام می‌شود.

  • ۱- بیو دیزل احتراق کامل تری نسبت به گازوئیل داشته و منجر به کاهش اساسی هیدروکربن‌های نسوخته ، منواکسید کربن و ذرات معلق می‏شود.
  • ۲- در صورتی که از روغن‌های پسماند به عنوان ماده‌ی اولیه استفاده شود، پاکیزگی محیط زیست از این پسماند‌ها را نیز باید به مزایای بیو دیزل افزود.
  • پمپ انژکتور یک پمپ پرفشار است که در فشار حدود 1800 تا 2500 پوند psi کار می کند.
  • یعنی دما به حدی بالا می رود که می تواند باعث اشتعال سوخت دیزل شود.

با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد. این موتورها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند. در هنگام بررسی و مقایسه دستگاه ها باید از پارامترهای ثابت و استانداردی استفاده کنیم.

وظیفه شمع گرمکن در موتور دیزل

شرکت حمل و نقل کرخه ترابر با تعهد به حفظ امانات و وفای به عهد در بارگیری، ارسال و تخلیه کالاها، به مشتریان خود ثابت نموده است که برای حفظ اصول شرکت از هیچ کوششی فروگذار نمی کند. اصول مجموعه ی کرخه ترابر بر مبنای رضایت مشتری و صداقت بنا شده است. لذا این شرکت با مدیریت کلان بر کلیه ی کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، نهایت سعی خود را در برآورده کردن خواسته های مشتریان خود و ایجاد فضای آرامش ذهنی از شروع فرآیند بارگیری گرفته تا ارسال و تحویل برای صاحبان بار، صحه می گذارد. در نوعی دیگر از موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور به صورت پرده دار طراحی شده که مسقتیم در ارتباط با هوای خنک است و موتور را خنک نگه میدارد. دکتر رودلف دیزل آلمانی در سال 1892 امیتاز موتور طراحی شده ای را ثبت کرد که در آن بلافاصله بعد از تزریق سوخت، اشتعال ماده سوختنی به داخل سیلندر انجام میگرفت.

مزایا و معایب موتورهای دیزلی