وظیفه شمع گرمکن در موتور دیزل چیست؟ تهران یکتا | dieselcommittee

بنابراین، نوع سوخت مورد استفاده نیز نقش عمده ای در تعیین تفاوت عمده بین موتورهای بنزینی و دیزلی ایفا می کند. موتورهای دیزلی صدای تق تق متمایزی تولید می کنند که از آن به عنوان تق تق دیزل یاد می شود. این صدا نتیجه احتراق ناگهانی سوخت است که باعث ایجاد موج فشار می شود. موتورهای دیزلی، مصرف سوخت کمی دارند و برای وسایل نقلیه سنگین مناسب هستند. به همین دلیل، بسیاری از تولید کنندگان کامیون از موتورهای دیزلی استفاده می کنند. سهم عمده ای از فعالیتهای شرکت حمل و نقل کرخه ترابر تولیدات داخلی به ویژه محصولات میانی می باشد.

زمانه

به علت وجود فشار احتراق بالا در موتورهای دیزلی وارد شدن نیروی زیاد بر روی کپه های شاتون، کپه های کمی پهن تر و از فولادی با آلیاژ مقاوم و به صورت آهنگری پرسی (فورجینگ) تهیه می شوند. از آنجایی که فقط هوا در تراکم موتور دیزل دخیل است، می توان نسبت تراکم خوبی را بدون خطر اشتعال به دست آورد. در یک موتور بنزینی، چنین نسبت تراکم بالایی بدون انفجار امکان پذیر نیست. ضریب تراکم کم و وجود شمع الکتریکی، باعث شده است تا موتورهای بنزینی راحت تر استارت بخورند و روشن شوند. در مقابل، تراکم بسیار بالا در موتورهای دیزل، روشن شدن موتور را بسیار سخت تر می کند.

پاسخ به “معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل”

در این گونه پیشرانه‌ها عمل انفجار صورت نمی‌گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه‌زدن متراکم می‌شوند و دور اصلی این پیشرانه‌ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰۰ دور در دقیقه محسوب می‌گردند. اگر بنا به هر دلیلی شمع گرمکن در موتورهای دیزلی خراب شود، موتور دیگر راه نمی‌افتد. درست است که سوخت در سیلندرها پر می‌شود، اما نکته مهم این است که به مرحله انفجار نمی‌رسد؛ بنابراین عملکرد موتور بسیار ضعیف شده و باعث خام‌سوزی می‌شود. هنگامی‌که انفجار رخ می‌دهد، پیستون به سمت پایین هل داده می‌شود. حرکت پیستون به سمت پایین باعث به حرکت در آمدن میل‌لنگ و در نتیجه به کار افتادن موتور می‌شود؛ بنابراین به طور خلاصه شمع گرمکن در موتور دیزل نقش اشتعال و ایجاد انفجار را ایفا می‌کند.

  • با تمام توضیحات داده شده می توان گفت که قدرت موتور بنزینی در برابر موتور های دیزلی بسیار کم بوده و در بسیاری از شرایط حتی نمی توان آن ها را مقایسه کرد .
  • با حرکت پیستون سوپاپ هوا باز شده و از طرف دیگر سوپاپ تخلیه بسته خواهد شد.
  • در خودروهایی که کارکرد دیزلی دارند، پیستون هوای وارد شده به محفظه احتراق را فشرده می کند و دمای ایده آل را به دست می آورد تا در هنگام ورود سوخت، منفجر شود و چرخه کامل شود.
  • در مورد تسمه ها، تعویض تسمه ها در خودروهای بنزینی بین 120 تا 150 هزار کیلومتر توصیه می شود، در حالی که در خودروهای دیزلی می توان تا 200 هزار کیلومتر به تعویق افتد.
  • با توجه به نوسانات نرخ ارز و تغییر موجودی انبار خواهشمند است درخواست خود را درون سربرگ رسمی شرکت محترم تان از طریق ارسال ایمیل و تلفن های مجموعه پیگیری بفرمایید تا همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی دقیق نیاز شما باشند.

وی اولین موتور ساخت خود را با گرد ذغال سنگ به کار انداخت بکار انداخت ولی بعداً به فکر استفاده از روغن های گیاهی به عنوان سوخت افتاد. این امر امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته چرا که استفاده از روغن گیاهی و بیودیزل ( سوختی که از طبیعت بدست می آید و به جای گازوئیل مورد استفاده قرار می گیرد. ) باعث میشود تا هیچ مقدار دی اکسید کربن اضافی وارد هوا نشود. به عبارتی دی اکسید کربن حاصل از احتراق روغن و یا سوخت گیاهی همان دی اکسید کربنی است که قبلاً توسط گیاه از هوا جذب شده و این یعنی یک چرخه قابل بازیافت و یک منبع طبیعی برای تامین سوخت . عمل احتراق در موتورهای دیزل به واسطه پاشش گازوئیل داغ بر روی توده هوای فشرده شده صورت می گیرد بنابراین نیاز به دینام، کوئل، دلکو، وایر و شمع منتنفی است . در مقابل، موتورهای بنزینی هستند که برای فرآیند احتراق نیازی نیست فشار بالایی را متحمل شوند؛ به همین دلیل قطعات به کار رفته در این موتورها سبک‌تر و ظریف‌تر است. سیستم سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و کلیه لوله‌های سوخت است.

ژنراتور گازی چیست و چگونه کار می‌کند ؟ (همراه عکس قطعات)

در بین این نمونه های می مجله خبری دیزل کمیته ژنراتور دیزلی ولوو را یکی از بهترین نمونه های آن دانست. شرکت این کارخانه در تولید شناورهای دریایی، دیزل ژنراتور و موتورهای دیزلی فعالیت های گسترده ای دارد. شما باید یکی از این انواع را با توجه به به محیط مورد استفاده و نوع کارکرد آن ها انتخاب کنید. موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند.

http://boostercctv.ir