موتور دیزل چیست و چگونه کار می کند؟ فروشگاه موسی | dieselcommittee

بررسی دقیق مزایای و معایب موتورهای بنزینی و دیزلی به شما در گرفتن تصمیم درست و خرید دستگاه مناسب کمک می کند. فراموش نکنید که می توانید علاوه بر خواندن مطالبی مانند این مقاله، از مشورت کارشناسان در این زمینه نیز استفاده مفید داشته باشید. موتورهای دیزلی از قطعات بزرگتر و بادوام تری استفاده می کنند زیرا انفجارهای داخلی بیشتر است و باید بتوانند در برابر این انفجارها مقاومت کنند. موتورهای دیزلی پر سر و صدا بوده و دائما در حال لرزش هستند، بنابراین پایه های گیره و سایر قطعات مکانیکی که آنها را احاطه کرده اند نسبت به قطعات مورد استفاده موتورهای بنزینی نسبت به آسیب حساس تر هستند. موتور بنزینی برخلاف موتورهای دیزلی که برای راه اندازی به انرژی الکتریکی نیاز دارند، به مصرف باتری کمتری نیاز دارد.

  • نوع سوخت و ساختار درونی موتوربرق­ های دیزلی، آنها را از سایر موتورها متمایز می­کند.
  • این وضعیت باعث ایجاد مکش بیشتر در خط 1 و 2 می شود که به نوبه خود ممکن است اجازه ورود هوا را بدهد.
  • از آنجایی که سوخت مصرفی موتورهای دیزل از نوع سنگین با عدد ستان ( تعداد اتم های کربن در مولکول سوخت ) بالاست، تزریق مقدار کمی سوخت برای محترق شدن کافی است از این رو موتورهای دیزل را فقیر سوز می نامند.
  • روغن در مخزن روغن ذخیره شده و توسط یک پمپ روغن، روغن از صافی عبور کرده و یاتاقان های اصلی روغن کاری می شوند.
  • موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی سنگین ‌تر بوده و باعث می‌شود در خودروهای اسپرت این مورد نامطلوب باشد، چرا که ماشین بازان و اسپرت سواران دوست دارند حرکت های سریع و دور زدن های متفاوتی را با ماشین تجربه کنند.

اگر همین اتومبیل را به جادوگران برابوس بسپارید، شاهد عملکرد بهتری هم خواهید بود. نصب رینگ های ۲۰ انچی آلومینیومی، دستکاری موتور و اعمال اندکی کاهش وزن باعث خواهد شد تا این سدان شاخ برادر ۱۲ سیلندر خود یعنی ۶۰۰ S بنزینی را به راحتی خرد کند. گشتاور این مدل به بیش از ۷۰۰ نیوتن متر می رسد که این امر شتاب ثانویه ای بهتر از یک پورشه را به دنبال دارد.

انژکتور سوخت رسان در موتورهای دیزلی

موتورهای کوچک در خودروها، کامیون‌ های سبک، ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی (ژنراتورهای برق) و… استفاده می‌ شوند که معمولا تزریق مستقیم، چهار یا شش سیلندر و… هستند. آموزشگاه فن اموزان دوره های تخصصی آموزش مکانیک خودرو ، آموزش برق خودرو ، آموزش جلوبندی و آموزش تعمیرات ایسیو را بصورت عملی با کار روی خودروهای واقعی در تعمیرگاههای مجهز برگزار می کند. تمامی دوره ها با اعطای مدرک معتبر و تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای برگزار می شود. موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای دیگر از استهلاک کمتری برخوردارند. دیزل ژنراتور بطور کلی متشکل از دو بخش اصلی شامل یک موتور دیزلی و ژنراتور (آلترناتور) می باشد. علت اهمیت زیاد این موضوع این است که فرسایش زیاد رینگ موتور باعث فشار تراکم پایین تر می شود.

پیشنهاد کاربران

میل لنگ یکی از پیچیده ترین قطعات است که به صورت یک حرکت چرخشی عمل می کند. در واقع میل لنگ قطعه ای است که برای تبدیل حرکت بالا و پایین پیستون به یک حرکت چرخشی استفاده می شود. میل لنگ تا ترکیب سوخت و هوای مورد نیاز برای احتراق بسته می ماند. این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند. موتورهای دیزلی در کامیون های باری، تراکتورها، لوکوموتیوها و کشتی ها استفاده می شوند. موتور دیزل یکی از انواع موتور احتراق داخلی می باشد که با احتراق تراکمی، تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی را فراهم می کند.

http://boostercctv.irاین مجله خبری دیزل کمیته در انواع برندهای متنوع در بازار موجود هستند که شما به راحتی آن ها را می توانید خریداری کنید. در این میان دیزل دوئیتز، ولوو، پرکینس، لوول، استامفورد، مکالته از انواع ژنراتور پرفروش و با کیفیت هستند. من بارها و بارها با این مسأله مواجه شده ام که یک موتور دیزل استارت نخورده و اپراتور آن گفته که آنها گفته بودند . هنگامی که موتور دیزل شروع به نوسان کرده و سپس به طور عادی با دور موتور ثابت حرکت می کند. با افزایش فشار به فشار شکاف (نقطه ای که سوپاپ به علت فشار ایجاد شده است. هر درجه کمتر از دمای مشخص شده باعث باقی ماندن سوخت بیشتر درون بوش سیلندر می شود .

اجزای اصلی یک موتور دیزل