موتور دیزل چیست انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل | dieselcommittee

توان بر حسب اسب بخار و گشتاور برحسب پوند –فوت (۱b/ft) سنجیده می شود. توان بر حسب PS که تقریبا معادل یک اسب بخار میباشد و گشتاور برحسب (Kgf/m) سنجیده می شود. واحدهای اندازه گیری توان عبارتند از اسب بخار ، وات و کیلو وات .

  • این بدان معنی است که از نظر مکانیکی هر دو موتور دیزلی و بنزینی معماری مشترکی دارند و می توان در خطوط مونتاژ یکسانی تولید شوند.
  • پمپ انژکتور (پمپی با لوله های فلزی که جریان سوخت را به انژکتورها می رساند).
  • آموزش و مطالب مفید درباره تعمیرات دیزل ژنراتور ها و موتور برق به همراه اصول نگهداری و ..
  • این سیستم در موتورهای دیزل به علت گرمای زیاد حاصل از احتراق، بزرگ تر از موتورهای بنزینی طراحی می شود.
  • شرکت فنی مهندسی تامین تجهیز مولد نمایندگی انحصاری فروش انواع دیزل ژنراتورهای مورد نیاز مجتمع های صنعتی، درمانی، ورزشی تفریحی، اداری، تجاری و مسکونی را در اختیار دارد.

گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم. ۵٫موتورهای دیزلی می توانند بیش از ۴۵٪ از انرژی سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند.

نظر دادن

جایی که نابغه علم مکانیک و ترمودینامیک، آقای رودلف کریستین کارل دیزل به دنیا آمد . طبق آخرین آمار، خودروهای دیزل با رشد خزه گونه خود در حال کنار زدن اتومبیل های بنزینی هستند. میل نردم به خرید اتومبیل های دیزل روز به روز افزایش می یابد و البته روز به روز به کیفیت اتومبیل های دیزل افزوده می شود.

از طرف دیگر تجهیزات مجله خبری دیزل کمیته زنی و اشتعال در موتورهای دیزلی مثل موتورهای بنزینی وجود ندارند. بعلاوه موتورهای دیزلی گازهای آلوده‌‌ی کمتری از خور پخش می‌کنند. در موتورهای بنزینی مخلوط فشرده شده هوا و بنزین توسط جرقه شمع محترق می شود. این احتراق بسیار سریع الوقوع است ولی در موتورهای دیزلی احتراق کندتر صورت می گیرد بنابراین نیروی حاصل از احتراق مدت زمان بیشتری ( اگر چه این اختلاف زمانی در حد هزارم ثانیه است ) بر روی پیستون نیرو وارد می کند. نتیجه این امر کاهش چشمگیر سرعت دوران موتور دیزلی و افزایش فوق العاده نیروی کشش آن نسبت به موتورهای بنزینی است. به همین علت است که موتورهای دیزل شالو ده صنایع حمل و نقل زمینی را تشکیل داده اند.

http://boostercctv.irاکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می‌شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می‌گردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می‌گردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود. در حال حاضر شمع گرمکن‌ها در موتورهای بزرگ خیلی کم استفاده می‌شوند. از جمله ویژگی‌های شمع گرمکن می‌توان به عمر طولانی، قیمت مناسب، استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در ساخت آن‌ها، استفاده از دانش پیشرفته در ساخت قطعات به کار گرفته در آن‌ها و انجام آزمایش‌های تخصصی در داخل کارخانه بر روی محصول اشاره کرد. در مجتمع فنی حرفه ای دارالفنون ری در رشته مکانیک خودرو به شما آموزش در مورد خودروهای دیزل و همچنین موتورهای بنزینی را خواهیم گفت.

موتور برق دیزل