موتور دیزل و کاربرد در صنایع و ژنراتور ها همه چیز درباره موتورهای دیزل دیزل پارسیا | dieselcommittee

اگر هنگامی که سعی می کنید موتور را استارت بزنید، دود سفیدی وجود دارد و موتور استارت نمی خورد، در این صورت مقدار کمی گازوئیل روی یک دستمال ریخته و آن را هنگام چرخش موتور برای استارت، نزدیک ورودی هوا بگیرید. مدار گرم کن را از نظر ولتاژ DC برق ورودی بررسی کرده و هر گرم کن را با تنظیمات اهم مولتی متر خود امتحان کنید. اگر سوخت وجود دارد و از پیچ های هواگیری انژکتور خارج می شود، در اینصورت آنها را یک به یک سفت کنید و در این حال، استارت بزنید. گرم کن ها یک وظیفه دارند و آن گرم کردن و هنگام وجود گازوئیل بخار شده داغ، رساندن آن به نقطه دود است. تا هوا خارج شود تا زمانی که جریان سوخت تمیز در سوراخ های پیچ سوخت رسانی وجود داشته باشد . این وضعیت باعث ایجاد مکش بیشتر در خط 1 و 2 می شود که به نوبه خود ممکن است اجازه ورود هوا را بدهد.

http://boostercctv.ir

۴٫با توجه به تفاوت های بالا سوخت های دیزلی در مقایسه با بنزین و سایر سوخت های احتراقی، موتورهای دیزلی کارایی ترمودینامیکی بالاتری دارند. این فشرده سازی بالا باعث می‌شود که درجه حرارت هوا افزایش یابد سپس سوخت مستقیم به هوای فشرده شده در محفظه احتراق وارد می‌شود. موتور دیزلی دارای بهترین راندمان حرارتی است یعنی هنگام کار نسبت به موتور بنزینی و گازی گرمای موتور را بهتر دفع می‌کند.

تفاوت یو پی اس (UPS) با موتور برق | کدام را انتخاب کنیم؟

این میزان تراکم فشار و دمای مورد نیاز موتورهای دیزل را نامین نمی کند پس باید با کمک یک پمپ هوا جرم هوای ورودی را افزایش داد. در موتورهای دیزل این کار معمولاً با کمک دستگاهی به نام توربوچارجر صورت می گیرد. موتور دیزلی یا دیزل ژنراتور نوعی موتور احتراق داخلی است که با استفاده از احتراق تراکمی انرژی سوخت دیزل را به انرژی مکانیکی چرخشی تبدیل می‌کند. این موتور دیزل به نام مخترع آن، رودولف_دیزل، كه در سال 1958 در پاریس متولد شد، نامگذاری شد. اولین موتور دیزلی در سال 1893 بعنوان نمونه اولیه ساخته شد و در اصل برای كار با روغن بادام زمینی طراحی شد.

  • © کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت فنی مهندسی تامین تجهیز مولد می باشد.
  • موتورهای بنزینی برای نشان دادن حداکثر قدرت خود نیاز به دور موتور دارند.
  • گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد.
  • آن را به این شکل ساده تصور کنید؛ یک آبگرمکن دارید که هنگامی که برای دوش گرفتن نیاز به آب گرم دارید، آن را روشن می کنید.
باید گفت در مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی سوخت، نقش شمع را ایجاد می‌کند؛ بنابراین در این موتورها شمع کاربردی ندارد. به طور خلاصه اگر بخواهیم این موضوع را توضیح دهیم می‌توان گفت در موتورهای دیزلی هنگامی‌که پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند، هوای داخل سیلندر به شدت متراکم می‌شود. در این حالت سوخت متراکم شده، به‌ سرعت انفجار پیدا می‌کند که این اتفاق به وسیله انژکتورها انجام می‌شود و هیچ نیازی به شمع نیست. پس موتورهای دیزلی برای انجام احتراق در داخل سیلندرها به شرایط حرارتی بالایی در داخل نیاز دارند. تزریق سوخت در داخل محفظه با دمای بالا، انفجارهای لازم برای حرکت پیستون ها را بدون دخالت جرقه داخلی مورد نیاز، مثل موتورهای بنزینی را ایجاد می کند.

یک پاسخ به “تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی”

بالاخره تلاش های وی در 5 اوت 1895 میلادی به ثمر نشست و اختراع او باعث شتابی در انقلاب صنعتی شد. مجله موفقیت روش مرمت خط افتادگی روی خودرو تمام خط افتادگیها یکسان نیستند. این آثار در اثر کشیده شدن سپرهای رنگ شده، سپر لاستیکی چرخهای خرید (هنگامی که در پارکینگ فروشگاه پارک کرده اید) و مواردی از این دست، بر روی بدنه خودرو ایجاد میشوند.

چرا موتورهای دیزل از موتور بنزین بهتر است؟