سوخت گازوئیل یا دیزل چیست؟ تفاوت با بنزین + مزایا و معایب | dieselcommittee

به صورت کلی، هر دو موتور آلایندگی مختص خود را دارند و هر دو نوع سوخت، اثرات مخرب بر لایه ازون و محیط زیست به همراه دارند. اما به عنوان یک تفاوت، موتور دیزلی به خاطر نوع سوخت خود ، که گازوئیل است، آلایندگی بیشتری دارد؛ چرا که دوده های نسوخته و بوی بسیار بدی تولید می کند که برای سلامتی ضرر زیادی دارد. همچنین به خاطر پروسه انفجار و تراکم بسیار بالا در داخل سیلندر، این موتورهای آلودگی صوتی زیادی نسبت به موتور بنزینی، ایجاد می کنند. در فاز مکش، هوا از طریق دریچه ورودی به داخل سیلندر کشیده می شود. در مرحله تراکم، دریچه ورودی بسته می شود و هوا با سوخت فشرده یا متراکم می شود.

  • و یک خط فولادی یا لاستیکی که اجازه خروج سوخت از پمپ انژکتور و بازگشت به باک سوخت را می دهد.
  • اگر به دنبال کاهش هزینه های خود هستید می توانید اقدام به خرید دیزل ژنراتور دست دوم کنید.
  • این موتورها دارای یکسری معایبی هستند که در این قسمت به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
  • قبل از شروع به تصفیه گازوئیل توسط صنعت نفت، رودولف آزمایشات بیودیزل و غبار و گرد زغال سنگ را نیز انجام داد.
  • یک پیستون این مخلوط را فشرده و آماده انفجار می‌کند، سپس یک جرقه الکتریکی کوچک که توسط شمع ایجاد می‌شود، باعث آتش گرفتن سوخت می‌شود.

یا بر حسب تعداد سیلندر یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به فقط یک نوع Vشکل است. موتورهای دیزل، به انواع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند. در این موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند. اما در صنعت هوابرد و در بالگردها (هلی کوپتر) موتورهای دیزل کاربرد بسیار زیادی دارند.

کاربردهای دیزل ژنراتور

صدا خفه کن معمولا بخشی از مجله خبری دیزل کمیته نیست، اما یک وسیله اضافی برای کاهش سر و صدا به نیازهای مشتری است. گاز اگزوز از طریق شارژر توربو عبور می‌کند تا باعث چرخش آن در محل نصب شود. پس هزینه های اولیه و نگهداری موتورهای دیزلی در حالت کلی بالا می باشد و هزینه اولیه و هزینه نگهداری موتورهای بنزینی نسبتا پایین می باشند. ما می دانیم که وسایل نقلیه سبک تر مانند موتور سیکلت، اسکوتر و اتومبیل ها، معمولا از بنزین در موتورهای خود استفاده می کنند در حالی که دیزل در ماشین آلات بسیار سنگین تر مانند تراکتورها، کامیون ها و اتوبوس ها استفاده می شود.

هزینه نگه داری موتور های دیزلی بیشتر است و یا بنزینی ؟

این بدان معنا است که در دمایی ثابت، مولکول‌های بنزین به نسبت بیشتری از مولکول‌های گازوئیل تبخیر می‌شوند که یعنی بنزین سریع‌تر آتش خواهد گرفت. ظروف سوخت دیزل باید زرد رنگ باشند، در حالی که بنزین در یک ظرف قرمز قرار می‌گیرد. موتور های ملخی , موتور های به شدت قوی و کشنده اولین هواپیمای آلمانی را می توان از بهترین نمونه های استفاده از موتور دیزل نام برد . سیستم کارکرد هواپیما ها و در کل موتور های صنعت هواپیمایی به شدت ا موتور های زمینی و دریایی متفاوت است . در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتی‌های تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده می‌شود. ۳- استفاده از بیو دیزل به عنوان سوخت جایگزین و پاک می‌تواند هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سلامت محیط زیست و شهروندان مفید واقع شود.

تفاوت خودروهای دیزل و بنزینی در چیست؟

این در حالی است که خودروهای سبک‌تر برای حرکت کردن از بنزین به عنوان سوخت استفاده می‌کنند. سیستم روغن‌کاری، کار موتور دیزلی شما را روان می‌کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روغن‌کاری و کاهش اصطکاک، از فرسودگی قطعات متحرک جلوگیری می‌کند. سیستم روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن خواهد بود تا روغن را از آلودگی‌ها تمیز نگه دارد. میل بادامک ها در موتورهای دیزلی، نزدیک بالای موتور قرار دارند و اجازه می دهند تا سوخت و هوا وارد شود و دود اگزوز را نیز به بیرون آزاد کند. در واقع میل بادامک ها دریچه ها را باز و بسته کرده و امکان احتراق را فراهم می کنند.

http://boostercctv.ir