موتور دیزل فیات FPT شرکت توربوتراکرز : فروش انواع لیفتراک و انواع موتور دیزل ژنراتور | dieselcommittee

در واقع می‌توان گفت موتورهای دیزلی بیشتر برای کارهای سنگین، آهسته و قدرتی مناسب هستند؛ بنابراین از موتورهای دیزلی در کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، بلدوزرها، تراکتورها و به طور کلی ماشین‌های سنگین استفاده می‌شود. در واقع موتور تک دیزلی به تنهایی کاربرد تخصصی ندارد، اما با ترکیب و سوار شدن بر روی تجهیزاتی نظیر پمپ ها، ژنراتورها و انواع وسایلی که نیاز به انرژی مکانیکی برای فعالیت دارند، امکان استفاده از آن ها را فراهم می کند. با این توضیح موتور تک دیزلی از تجهیزات کاربردی با دامنه استفاده فراوان می باشد. موتور تک دیزلی نیز یکی از مهمترین انواع موتور تک هاست که انرژی مکانیکی لازم را با استفاده از سوختن گازوئیل تأمین می نماید. طبق تخمین‌های صورت گرفته این درجه حرارت تا ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد هم بالا می‌رود. در مرحله بعدی زمانی که پیستون در نقطه بالای مرگ قرار گرفته است، با پاشش سوخت دیزل انفجاری رخ می‌دهد.

تفاوت یو پی اس (UPS) با موتور برق | کدام را انتخاب کنیم؟

لیکن از آن تاریخ تاکنون مجله خبری دیزل کمیته و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده‌است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. وظیفه اصلی دینام در سیستم الکتریکی موتورهای دیزلی نیز شارژ باتری ها است. مخترع موتور دیزل رودولف دیزل است که اولین موتور دیزلی را در سال 1893 میلادی ساخته و به نام او نیز ثبت شده است. در سال 1925 موتورهای دیزل سبکتری با سرعت بالا به بازار عرضه شد. گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم.

درجه حرارت بالای هوای متراکم شده در انها منجر به اشتعال سوخت در آنها میگردید لذا به انها موتوراشتعال تراکمی یا به عبارت دیگر CI نیز گفته میشود . موتور دیزلی، هر نوع موتور احتراق داخلی است که در آن هوا متراکم می‌شود تا به دمای بالا برسد و سوخت دیزلی (گازوئیلی) را که به درون یک سیلندر تزریق شده به احتراق برساند. موتور دیزلی انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند که می‌تواند برای روشن کردن کامیون‌های حمل بار، تراکتورهای بزرگ، قطار و کشتی استفاده شود. تعداد محدودی از اتومبیل‌ها و همین‌طور برخی ژنراتورهای برق هم با سوخت دیزلی کار می‌کنند. یک موتور دیزلی با دریافت انرژی از نوعی منبع خارجی روشن می‌شود تا زمانی که شرایطی به وجود بیاید که موتور بتواند با انرژی خود کار کند. ساده‌ترین متد روشن کردن موتور، اجازه ورود هوا از یک منبع فشار بالا (تقریباً 1.7 تا 2.4 مگا پاسکال) به هر یک از سیلندرها در زمانه احتراق نرمال آن‌هاست.

  • سامانه سوخت رسانی سامانه سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و تمام لوله‌های سوخت است.
  • از آنجایی که طیف عمده ای از این محصول در بازارهای مختلف وجود دارد و کاربران زیادی انواع سریع تر آن را در دست دارند.
  • موتورهای دیزل به دلیل داشتن قدرت زیاد برای چنین وسایل حمل و نقلی که در جابجایی بارهای سنگین و فوق سنگین نقش دارند، کاربرد بسیار موثری دارد.
  • برای خرید قطعات موتور دیزل به صفحه قطعات یدکی موتور دیزل مراجعه کنید.
  • گازهای ناشی از انفجار سوخت دیزل نیز زمانی که سوپاپ تخلیه باز و سوپاپ هوا بسته است، خارج می‌شوند.
استفاده آن‌ها از جرقه الکتریکی، تزریق سوخت، و سیستم‌های مدیریت موتور سطح بالا نیز باعث آسانی عملکرد نسبت به موتورهای وسایل نقلیه هوایی با جرقه احتراقی کرده است. هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین ، منجر به علاقه قابل ملاحظه به هواپیماهای عمومی کوچک دیزلی شده است و از همین رو، چند تولید کننده به تازگی شروع به فروش موتورهای دیزل نموده‌اند. نکته مهم درباره استفاده از موتورهای دیزلی این است که حتماً باید از روغن استاندارد برای آن استفاده کرد.

طرز کار موتور دیزلی

با توجه به این که موتور دیزل فقط هوا را فشرده می کند، نسبت تراکم می تواند بالاتر باشد. هم چنان چه در بالا نیز اشاره شد، هر چه نسبت تراکم بیشتر، توان تولیدی نیز بیشتر خواهد بود. موتور دیزل نوعی از موتورهای درون‌سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود. تفاوت اصلی موتورهای دیزل با دیگر موتورها، استفاده از احتراق در اثر تراکم آن است. در این پیشرانه ها عمل احتراق صورت نمیگیرد بلکه در اثر تراکم بسیار بالا مخلوط سوخت و هوا بدون جرقه زدن متراکم می شوند.

http://boostercctv.ir