دیزل ژنراتور چیست؟ 11 بخش تشکیل دهنده و کاربرد diesel generator | dieselcommittee

به همین سبب در هنگام تزریق دیزل به محفظه عمل سوختن به طور کامل انجام می‌شود. موتور های دیزلی دارای مزایای متعددی نسبت به سایر موتور های احتراق داخلی دارند. این سوختن و احتراق باعث انرژی زیادی می‌شود و موجب آن است تا پیستون به سمت پایین حرکت کند و باعث حرکت میل لنگ میشود . روش بالا بر خلاف موتور های بنزینی و گازسوز است که برای مخلوط کردن سوخت و هوا از یک سوپاپ جرقه ای برای ایجاد احتراق استفاده می‌کنند.

سوخت دیزلی بهتر است یا بنزینی؟

موتور شش سیلندر خورجینی این رودستر ۲/۳ لیتر حجم دارد و دارای سه توربوچارجر است که دو عدد آن در سمت چپ و راست و یکی در فضای میان بلوک های سیلندر جا خوش کرده است. توان این موتور ۲۸۲ اسب بخار خواهد بود ولی از گشتاور آن اطلاعی در دست نیست. با توجه به این امر که این موتور با اتکا به تنها یک دستگاه توربوچارجر ۳۷۶ پوند فوت گشتاور تولید می کند، با بکار گیری سه دستگاه توربوچارجر حتماً بیش از ۴۴۰ پوند فوت گشتاور خواهد داشت.

http://boostercctv.ir

۵- شستشوی داخل سیلندر‌ها که منجر به افزایش طول عمر کارکرد دیزل و پایین آمدن استهلاک دستگاه‌ها می‌گردد. بیشترین موتورهای دیزل در جاده ها شهرها و برروی مولد های برق دیزل ژنراتور استفاده می‌شود. گفتیم که فشار هوای ورودی توسط توربوچارجر از ۵/۱ تا ۲ اتمسفر افزایش می یابد.

اگر موتوری دارید که دارای گرم کن است، همیشه مطمئن شوید که از آنها استفاده می کنید. اگر هنگام چرخش موتور، سوخت بدون حباب از پیچ های هواگیری لوله انژکتور خارج نشود، در اینصورت یک گم به عقب برگشته و لوله ورودی پمپ انژکتور را شل کنید. کاهش ولتاژ باتری در شیر برقی قطع سوخت تزریق سوخت به ناحیه سر سیلندر را متوقف می کند که در این حالت ولتاژ را در شیر برقی قطع پمپ سوخت بررسی کنید.

تفاوت موتور دیزلی با موتور بنزینی

نوع دیگر مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی، موتور دیزلی دو زمانه است که فرایند کار خاصی دارد. در موتورهای دو زمانه برخلاف موتورهای چهار زمانه سوپاپ هوا بر روی بدنه سیلندر و در قسمت پایین تر از سوپاپ تخلیه واقع شده است. در حقیقت باز و بسته شدن سوپاپ هوا به کمک خود پیستون صورت می‌پذیرد.

  • همچنین می‌توانند به گیاهان، حیوانات، محصولات کشاورزی و منابع آبی آسیب برسانند.
  • هنگامی که گازوئیل در موتورها سوزانده می‌شود، انتشار گازهای گلخانه‌ای منجر به آلودگی هوا شده که اثرات جدی بر سلامت انسان و محیط زیست دارد.
  • موتور برق ­های دیزلی به خاطر نوع سوخت و روش اشتعال آن سر و صدای بیشتری به نسبت موتور برق­ های بنزینی دارند؛ لذا مهندسان برای کاهش این اصوات، راهکارهایی ارائه کردند.
  • موتور دیزل یکی از مهم‌ترین اختراعات و عامل پیشرفت و رفاه در صد سال اخیر بوده است.