دیزل چیست و چند نوع موتور دیزل داریم؟ ابزارینو | dieselcommittee

یقیناً کسانی که از موتور دیزل پرکینز در صنایع خود استفاده می کنند از مزیت های منحصر به فرد آن نیز مطلع هستند. از آنجایی که طیف عمده ای از این محصول در بازارهای مختلف وجود دارد و کاربران زیادی انواع سریع تر آن را در دست دارند. به همین منظور خالی از لطف نیست اگر اندکی از مطالب خود را به شرح مزایای استفاده از دیزل پرکینز اختصاص دهیم.

کاربرد موتور دیزل در صنعت برق

پرکینز یکی از پیشگامان تولید موتور دیزلی در صنعت تولید برق به وسیله مولد الکترونیکی است که هم اکنون FG Wilson یکی از شرکت های تابع پرکینز در کوپله انواع موتور و ژنراتور به یکدیگر هستند. جالب است که بدانید پرکینز در سال اول فعالیت خود توانست فقط 35 موتور تولید کند که برای استفاده در کامیون و اتومبیل کاربرد داشت. و با کوشش مدیران و مهندسان پرکینز و با گذشت تنها 3 سال، این شرکت موفق به ثبت 6 رکورد جهانی برای سرعت موتورهای دیزلی خود در مسافت های مختلف شد. پرکینز Perkins سازنده انواع موتور های دیزل صنعتی (کاربرد در ژنراتور برق) کشاورزی و عمرانی در سال 1932 و به وسیله فرانک پرکینز و با همکاری دوست خود چارلز چاپمن که یک نابغه طراحی مهندسی بود در انگلستان پایه‌گذاری شد. موتور تک دیزلی یا موتور تک گازوئیلی یک نوع موتور برای تأمین انرژی مکانیکی از طریق سوخت گازوئیل برای فعالیت سایر دستگاه هاست. موتورهای دیزلی به دلیل این‌که شروع احتراق به جای اینکه مانند موتورهای دیگر به یک جرقه الکتریکی نیاز داشته باشد، به هوای داغ شده توسط تراکم بستگی دارد، گاهی موتورهای احتراق تراکمی هم نامیده می‌شوند.

موتورهای احتراق داخلی را با توجه به نوع سوخت مصرفی میتوان تقسیم بندی نمود . موتورهای بنزین سوز ، موتورهای دیزل ( با سوخت گازوئیل ) ، موتورهای گاز سوز ( با سوخت گاز طبیعی CNG ) و حتی موتورهایی با سوخت نفت (مانند برخی موتورپمپ های کوچک و یا موتور برق های کوچک قدیمی ) انواع گوناگون موتورهای احتراق داخلی میباشند . در دوران کشاورزی و قبل از انقلاب صنعتی، انسانها برای تامین نیرو ی موردنیاز کارها و عملیات مختلف از نیروی حیوانات استفاده می نمودند .

http://boostercctv.irموتور مورد ادعای این مؤسسه موتور پیستون مقابل است که از ترکیبی از موتورهای دوزمانه و چهارزمانه است که به همین دلیل شش‌زمانه خوانده می‌شود. این سیستم همچنین برای خنک کردن موتور نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا دمای بالاتر موجب افت کیفیت روغن موتور خواهد شد و سیستم خنک کننده موتور نیز با کنترل دمای روغن، از افت کیفیت روغن مورد استفاده موتور جلوگیری می کند. سوخت مورد نیاز برای تامین انرژی موتور به محفظه احتراق انتقال می یابد. آنها با موتور های بنزینی , احتراق خارجی هم امتحان کردند اما نتیجه ای به شدت منفی را دریافت کردند . موتور های ملخی , موتور های به شدت قوی و کشنده اولین هواپیمای آلمانی را می توان از بهترین نمونه های استفاده از موتور دیزل نام برد .

  • تراکم ترکیب سوخت و هوا، به نوعی نسبت تراکم موتور را محدود می کند، که اگر هوا بیش از حد فشرده شود، مخلوط سوخت و هوا خود به خود مشتعل می شود و باعث ضربه خواهد شد.
  • انجام کارهای سنگین با قدرت بیشتر و تعداد نفر کمتر یکی از رویاهای آدمی بود.
  • موتور دیزل نوعی موتور احتراق فشرده یا درون سوز است که در سال 1892 توسط رولف دیزل اختراع شد.
  • اگر قصد خرید موتور دیزل دارید حتما قبل از انجام هر کاری از صفحه آبادیزل دیدن کنید.
  • موتورهای با اندازه متوسط نیز دارای قدرت خروجی 188 تا 750 کیلووات هستند که در کامیون های سنگین استفاده می شوند.

زمانی‌که مجله خبری دیزل کمیته‌ها و سرورها خاموش شوند، ممکن است ارتباطات قطع شود، تجارت‌ها متوقف شود، داده ها از دست بروند، کارگران و کارمندان بی‌کار بنشینند، و تقریبا همه چیز متوقف شود. به همین دلیل است که تقریبا تمام شرکت‌های ارتباطی و مخابراتی، به ژنراتورهای دیزلی برای تأمین برق پشتیبان اصلی مراجعه می‌کنند. این مراکز به علت مسؤلیتی که در قبال افراد بسیاری دارند، چاره ای به جز داشتن برق پشتیبان مطمئنی هم به خاطر تجارت و هم به خاطر مشتریان ندارند. هم عملیات روی زمین و هم زیر زمین، به تجهیزات دیزلی برای استخراج مواد و بار کردن آنها به کامیون‌ها وابسته است.

نحوه کارکرد موتور دیزلی