تفاوت خودروهای دیزل و بنزینی در چیست؟ مجتمع آموزش فنی و حرفه ای دارالفنون | dieselcommittee

هنگام عبور جریان از سیم پیچ قطع، مجله خبری دیزل کمیته پمپ انتقال سوخت باز می شود. ما در فرهان دیزل قصد داریم که شما را در خرید و فروش خودرو کمک کنیم. کارشناسان ما، همه روزه در طول ساعات اداری آماده پاسخگویی و مشاوره به شما عزیزان هستند. برای اطلاع از آخرین موجودی ها صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید. تمام حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت حمل و نقل کرخه ترابر سپاهان می‌باشد.

استارت خوردن موتورهای بنزینی در مقابل موتورهای دیزلی

در این پیشرانه ها عمل احتراق صورت نمیگیرد بلکه در اثر تراکم بسیار بالا مخلوط سوخت و هوا بدون جرقه زدن متراکم می شوند. تفاوت اصلی بین موتورهای دیزلی و بنزینی این است که احتراق مخلوط هوا و سوخت با استفاده از شمع در موتورهای بنزینی انجام می شود، در حالی که موتورهای دیزلی فقط به هوای بسیار فشرده متکی هستند. دمای هوا، در صورتی که به شدت متراکم و فشرده شود این قابلیت را خواهد داشت که به اندازه کافی افزایش یابد. یعنی دما به حدی بالا می رود که می تواند باعث اشتعال سوخت دیزل شود. موتور دیزل در دو نوع مختلف دوزمانه و چهارزمانه تولید می‌شود که امروزه نوع دوزمانه آن خیلی کاربردی ندارد. هر دوی این موتورها نسبت فشار متفاوتی در مرحله احتراق برای سوخت دارند و این یکی دیگر از تفاوت های موتورهای دیزلی و بنزینی است.

  • به عقیده مرسدس بنز موتورهای دیزل برای کلاس SL گزینه مناسبی نیستند ولی همان طور که گفته شد مصرف کم، تورک فوق العاده و هزینه نگهداری مقرون به صرفه مرسدس بنز را وادار به معرفی یک مدل مطالعاتی SL با موتور دیزل کرده است.
  • سوخت‌های گازوئیلی درست مانند نوع بنزینی، بخش تقطیری نفت خام هستند.
  • مزیت دیگر دیزل در تفاوت با نوع احتراق در سیستم موتور آن در مقایسه با نوع بنزین سوز است.
  • تا هوا خارج شود تا زمانی که جریان سوخت تمیز در سوراخ های پیچ سوخت رسانی وجود داشته باشد .
  • بیشتر سوخت‌های دیزلی که تولید و مصرف می‌شوند، از نفت خام در پالایشگاه‌های نفت تصفیه می‌گردند.
زیرا سوخت دیزل ذره ذره داخل سیلندر وارد می‌شود و در مقایسه با بنزین کند‌تر می‌سوزد. این موتورها دارای یکسری معایبی هستند که در این قسمت به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم، موتورهای دیزلی و قطعات مربوط به آن‌ها گران هستند. البته مواردی که ذکر کردیم در نمونه‌های جدید موتورهای دیزلی تا حد قابل توجهی کمتر دیده می‌شوند. هزینه‌های نگهداری از موتورهای دیزلی با توجه به سنگینی قطعات، اصطکاک آن‌ها و نیاز به نیروی کار متعدد نسبت به سایر موتورها بیشتر است.

ضمانت اصالت قطعات

صدا خفه کن ها در این موتورها برای خنک کردن گازهای خروجی استفاده می شوند. کامیون داران و اشخاصی که با این ماشین ها سر و کار دارند باید قسمت های اصلی موتور دیزل را بشناسند و با عملکرد آنها آشنا باشند تا در مواقع اضطراری بدانند که چه کاری انجام دهند. دیزل ژنراتور نقش منبع اصلی برق را ایفا می کند دیزل ژنراتورها بصورت پیوسته مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که گفته شد، سوخت دیزل جهت تأمین برق مورد نیاز، بوسیله ژنراتورها به انرژی الکتریسیته تبدیل می شود. این به نوبه خود باعث فرسایش سریع تر اجزای داخلی و همچنین بازده کم به علت اصطکاک می شود.

http://boostercctv.ir

در واقع این موتورها انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. سوخت مورد استفاده در موتورهای دیزلی گازوئیل بوده و نحوه عملکرد این نوع از موتورها متفاوت با موتورهای بنزینی و یا گازی می باشد. چون موتور دیزل جهت ایجاد گرما برای اشتعال مخلوط گازوئیل و هوا درون سیلندر، متکی بر فشار تراکم است. هر پوند تراکم کمتر باعث احتراق سوخت کمتر درون محفظه تراکم می شود. با توجه به تعداد سیلندر و توان این موتورها، از آن‌ها برای ساختارهای کوچک و بزرگ استفاده می‌شود.

انتصاب عضو شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی کشور