کاربردها و انواع موتورهای دیزل صنعتی صنایع کوپله رعد | dieselcommittee

انواع موتورهای دیزلی براساس قدرت و توان به سه گروه اصلی کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند. متداول ترین نوع موتور دیزلی، موتورهای با اندازه کوچک هستند که دارای قدرت خروجی کمتر از 188 کیلووات می باشند. موتور بنزینی مخلوطی از گاز و هوا را می گیرد، فشرده می کند و با جرقه ای ترکیب حاصل را مشتعل می کند ولی موتور دیزلی هوا را می گیرد، آن را فشرده کرده و سپس سوخت به هوای فشرده تزریق می شود. موتورهای دیزلی شمع ندارند و گرمای هوای فشرده، سوخت را خود به خود مشتعل می کند. ایمنی موتورهای ژنراتور دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی بسیار بیشتر است زیرا گازوئیل نسبت به بنزین کمتر فرار بوده و قدرت اشتعال آن هم به مراتب از بنزین کمتر است. که زمان زیادی از ماشین میگیرند از این نوع موتورها استفاده میکند.

موارد کاربرد موتور دیزلی

پس از وقفه‌ای طولانی با داشتن تعداد کمی خودروی دیزلی در صف تولید، شرکت مرسدس بنز در قرن 21 به تولید خودروهای دیزلی با تأکید برروی عملکرد بالا بازگشته است. دستگاه‌های ژنراتور ، یا برق تکفاز و یا سه فاز تولید می‌کنند. بیشتر صاحب‌خانه ها برق تک فاز را ترجیح می‌دهند، در حالی‌که در کاربردهای تجاری و صنعتی اغلب برق سه فاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ژنراتورهای دیزل به خاطر بهره مندی از طول عمر بالا و هزینه عملکرد پایین، مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتورهای دیزل مدرن کم سر و صداتر هستند و تعمیر و نگهداری کمتری را نسبت به واحدهای گازی با اندازه مشابه (با گاز طبیعی یا پروپان) دارند.

  • دمای هوا معمولاً بیش از 526 درجه سانتی‌گراد است؛ اما در هنگام روشن شدن موتور، از آنجایی که دمای هوا در سیلندرها توسط نسبت تراکم موتور و دمای فعلی تعیین می‌شود، گاهی متدهای گرم کردن سیلندر هم به کار گرفته می‌شود.
  • بیشترین کاربرد این موتور ها در جاده ها، شهرها و بر روی مولد های برق دیزل ژنراتور می باشد.
  • اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، به طور کلی موتورهای دیزلی با چهار عمل اصلی مکش یا تنفس، تراکم یا فشار، کار یا انفجار و تخلیه دود، انرژی تولید می‌کنند.
  • برای اطلاع از آخرین موجودی ها صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.
  • هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین ، منجر به علاقه قابل ملاحظه به هواپیماهای عمومی کوچک دیزلی شده است و از همین رو، چند تولید کننده به تازگی شروع به فروش موتورهای دیزل نموده‌اند.
  • جدای از نوع سوخت این موتورها تفاوت دیگری نیز با یکدیگر دارند.

مجله خبری دیزل کمیته آلات مورد استفاده کشاورزی، تراکتورها، پمپ‌های آبیاری، ماشین‌های خرمن­کوب و دیگر تجهیزات، اغلب دارای موتور دیزلی هستند. ساخت‌وساز، یک بخش دیگر است که به‌شدت بر توان سوخت دیزل متکی است. همه ماشین های بتن ریزی، ماشین آلات حفاری، غلتک‌ها، ترنچرها و با موتور دیزل کار می­کنند. از این رو هوایی که داخل سیلندر موتور دیزلی در جریان است متراکم می‌شود. پس از مرحله تنفس و تراکم، انفجار و تخلیه رخ می‌دهد تا فرایند کار تمام شود.

موتور تک دیزلی ETQ 192 | پیشرانه گازوئیلی استارتی با توان ۱۸ اسب بخار

فرآیند احتراق در یک موتور دیزلی ناهمگون یا نامتجانس است که یعنی سوخت و هوا قبل از شروع احتراق با هم ترکیب نمی‌شوند. در نتیجه، تبخیر و ترکیب سریع سوخت در هوا برای احتراق کامل سوخت تزریق شده بسیار مهم است. این امر تأکید بیشتر را مخصوصاً در موتورهایی که تزریق مستقیم دارند، بر روی طراحی نازل تزریق کننده می‌گذارد. موجود است.همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم می‌شوند.

http://boostercctv.ir

شایان ذکر است یکی از مهم ترین کمپانی های تولید کننده موتورهای دیزل مخصوص دیزل ژنراتورها کمپانی بنز است. موتور دیزل های پرکینز سری 400 در سال 2001 و با استانداردهای EU Stage II / US EPA Tier 2 برای استفاده در مصارف کشاورزی، ساخت و ساز، و تولید انرژی الکتریکی در ژنراتورها تولید شد. در ابتدای شروع به کار فعالیت‌های پرکینز و در دهه 40 میلادی با توجه به نیاز بازار در آن شرایط، موتورهای کشاورزی از عمده تولیدات این شرکت به‌شمار می‌رفت.

کاربرد موتور دیزل در فناوری اطلاعات