شرکت کیا ژنراتور پویا انواع موتور دیزل 6 زمانه | dieselcommittee

سالهای اول از این موتور در کارهای ایستا استفاده می‌شد، اموری که نیاز به قدرت بالا داشت؛ اما امروزه موتور دیزل کاربری بالایی دارد و در همه‌جا دیده می‌شود. انجام کارهای سنگین با قدرت بیشتر و تعداد نفر کمتر یکی از رویاهای آدمی بود. اگر روزگاری برای ساخت اهرام مصر صد هزار نفر نیرو نیاز بود، امروز کارها سریع‌تر، ارزان‌تر و مطمئن‌تر انجام می‌شود. البته این نکته، تنها با موتور دیزلی به‌دست نیامده است بلکه مجموعه‌ای از اختراعات بشری سبب شده است، انسان امروز آسان‌تر و راحت‌تر از همیشه زندگی کند. سامانه خنک‌کننده موتورها سامانه خنک‌کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می‌باشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می‌شود. همچنین ممکن است یک فیلتر خنک‌کننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنک‌کننده است.

سیستم خنک کننده

از آنجایی که کل روند احتراق توسط تزریق سوخت کنترل می‌شود، تزریق باید در موقعیت مناسب پیستون (مثلاً زاویه میل‌لنگ) شروع شود. در ابتدا، سوخت در یک فرآیند حجم ثابت سوخته می‌شود؛ در حالی که پیستون در بالای نقطه مرگ قرار دارد. همان‌طوری که پیستون از این موقعیت دور می‌شود، تزریق سوخت ادامه پیدا می‌کند و فرآیند احتراق به یک فرآیند تقریباً فشار ثابت تبدیل می‌شود. اگر به دنیای خودروها علاقه‌مند هستید، احتمالاً آشنایی با جزییات موتور خودرو هم برایتان جالب و آموزنده است. موتورها انواع متفاوتی دارند؛ اما موتورهای دیزلی که معمولاً در ماشین‌آلات بزرگ و سنگین استفاده می‌شوند، بسیار جلب توجه می‌کنند.

http://boostercctv.ir

مجله خبری دیزل کمیته دیزلی به علت سوخت مورد استفاده در آن که گازوئیل می‌باشد معمولاً صدای بیشتری به نسبت موتورهای بنزینی تولید می‌کند. هم موتورهای دیزلی و هم موتورهای بنزینی هوا را در یک محفظه فشرده می‌کنند که این فشار باعث انفجار می‌شود، اما نحوه وقوع انفجار در این دو موتورها متفاوت است. اولین فرق موتور دیزل با بنزینی این است که موتورهای بنزینی هم سوخت و هم هوا را به داخل محفظه احتراق خود می‌برند، اما موتورهای دیزل فقط هوا را وارد محفظه احتراق خود می‌کنند. موتور دیزلی انرژی خود را از طریق احتراق سوختی که داخل هوای متراکم و داغ سیلندر تزریق یا اسپری می‌شود، به دست می‌آورد.

آماده سازی دستگاه دیزل ژنراتور برای شروع فصل گرما

استارت جهت چرخاندن فلایویل می باشد که منبع تغذیه آن باتری می باشد. پینیون نیز با دندانه های فلایویل درگیر شده و میل لنگ را می چرخاند. همین چرخش میل لنگ منجر به حرکت پیستون ها در سیلندرها می شوند.

  • این ادغام روند جالبی داشته است از دل آن برند مرسدس بنز بیرون آمده است.
  • در راستای این امر مهم مجموعه صنعتی کاشانی همواره کوشیده است با نشر اطلاعات بیشتر در زمینه موتور دیزل در افزایش آگاهی کاربران در راستای شناخت بهتر و بیشترانواع موتورهای دیزل و کاربرد آنها در انواع دیزل ژنراتور نقش خود را ایفا نماید .
  • موتورهای دیزلی باید از جنسی ساخته شوند تا در برابر فشرده ‌سازی زیاد گازها مقاومت کنند، بنابراین هزینه ساخت آن‌ها معمولا بیشتر است.
چرا که در صورت بروز مشکلات حاد، شاید کل موتور نیاز به تعویض داشته باشد. در ادامه به توضیح قسمت های مختلف موتورهای دیزلی و اجزاء‌ آن می پرازیم. موتورهای دیزلی در کامیون های باری، تراکتورها، لوکوموتیوها و کشتی ها استفاده می شوند.