پیشرو موتور پارسیان کاربردهای سوخت دیزل | dieselcommittee

شمع گرمکن یک سیم گرمکن الکتریکی است (مانند سیم های داغی که شما در یک برشته کن می‌بیننید) که محفظه احتراق را گرم و دمای هوا را موقعی که موتور سرد کار می‌کند را افزایش می‌دهد که باعث روشن شدن موتور می‌شود. این قسمت وظیفه دارد تا سوخت دیزل را با بالا بردن فشار سوخت به انژکتورها برساند تا بتواند وارد محفظه احتراق شوند. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت می‌کند. در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم می‌سازد. در طول این زمان سوپاپ تخلیه که در قسمت فوقانی سیلندر و در داخل سرسیلندر قرار دارد کماکان بسته مانده‌است.

این فشرده سازی بالا باعث می‌شود که درجه حرارت هوا افزایش یابد سپس سوخت مستقیم به هوای فشرده شده در محفظه احتراق وارد می‌شود. موتور دیزلی دارای بهترین راندمان حرارتی است یعنی هنگام کار نسبت به موتور بنزینی و گازی گرمای موتور را بهتر دفع می‌کند. در خودروهای دیزلی به دلیل فشار زیاد درون موتور، واشر سرسیلندر موتور بیشتر مستعد خراب شدن است، به همین دلیل رسیدگی و سرویس منظم موتورهای دیزلی می تواند تا حدی جلوی این مشکلات را بگیرد. در سال ۱۸۹۰ میفدی آکروید استوارت حق اختراع موتوری را دریافت کرد که در آن هوای تازه در سیلندر موتور متراکم می شد و سپس (برای جلوگیری از احتراق پیش از احتراق) سوخت به هوای متراکم، این موتورهای کم فشار تزریق می شد.

http://boostercctv.ir

در این شرایط آب نه حالت محلول دارد و نه حالت آزاد، بلکه به شکل قطرات ریزی در گازوئیل حالت شناور خواهد داشت. از مضرات گازوئیل این است که میزان آلاینده‌های بیشتر و دی اکسید کربن بیشتری تولید می‌کند. بازه جوش بنزین حدود 20 تا 150 درجه سانتیگراد و بازه جوش گازوئیل حدود 37 الی 450 درجه سانتیگراد می‌باشد. به طور کلی قیمت گازوئیل قبل و بعد از افزایش قیمت بنزین با تغییر روبرو نشده است. اما با این حال در صورت کسری بودجه، دولت می‌تواند قیمت آن را افزایش دهد. که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید .

هوا در مسیر سوخت-مسیر مسدود :

در مجله خبری دیزل کمیته 36% فرآورده هاي حاصل از تقطير نفت خام را گازوئيل تشكيل مي دهد. مقدار سوختي كه پاشيده مي شود بين 2000 را (تحت بار كامل) تا را(هنگام كار با دور آرام) حجم جابه جايي سيلندر تغيير مي كند. بعضي از فيلترها آبگير دارند .آب و رسوبات سنگين در اين محفظه جمع مي شوند تا بتوان آنها را تخليه كرد. فيلترهاي ديگر يك وسيله جدا كننده آب دارند كه در از فيلتر مستقل است.

موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟

در ایالات متحده آمریکا از دهه ۱۹۳۰ آرام آرام شروع به استفاده در چند خودرو کرده اند و از دهه ۱۹۷۰ خودرو های دیزلی نقش بزرگی در صنعت حمل و نقل و تجهیزات این کشور بازی می‌کردند. محل نگهداري سوخت و مخزن سوخت را بايد مرتب مورد بازرسي قرار داد تا عاري از قطرات آب و ذرات آلاينده و رسوبات باشد. تمامي موتورهاي ديزلي که در شاهراههاي ايالات متحده حرکت مي کنند بايد ذرات معلقي که از اگزوز آنها خارج مي شود کمتر از0/1 گرم به ازاي هر اسب بخار باشد. به منظور فراهم سازي چنين شرايطي ميزان گوگرد موجود در سوخت نبايد بيشتر از0/5 درصد باشد.

  • واحد کنترل موتور اطلاعات مورد نیاز خود را با استفاده از حسگرهای مختلف دریافت کرده و ابزاهای مختلفی از جمله انژکتور را کنترل می کند .
  • این موتورها فقط هوا را فشرده می کنند و سوخت را فشرده نمی کنند و هنگامی که سوخت دیزل به محفظه احتراق تزریق می شود، خود به خود احتراق می یابد.
  • موتورهای دیزلی اولین بار توسط دانشمند آلمانی به نام رودلف دیزل در سال 1892 اختراع شده است.
  • ما در اینجا سعی میکنیم تمام دانشی که از تجربیات دیگر افراد و سالهای کار در تجارت دیزل را بدست آورده ایم در اختیار شما بگزاریم.
  • هر یونیت انژکتور در این سیستم از سه قسمت؛ پمپ ، شیر برقی و انژکتور تشکیل شده است.