پرتال جامع اطلاعات انرژی ویژگی های که سوخت دیزل باید داشته باشد | dieselcommittee

در ابتدا پس از اختراع موتورهای دیزلی از آن ها در زمینه های پمپاژ آب، راندن قایق های مسافربری و باری، تولید برق و تولید قدرت برای رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد. این موتورها دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهار زمانه بودند. برخی از ادوات کشاوری به واسطه انجام کارهای سنگین و سخت نیازمند موتوری قدرتمند هستند. از سویی دیگر با توجه به حجم گسترده و وسیع استفاده از ماشین آلات در زمین های کشاورزی بزرگ مصرف سوخت و دسترسی به سوخت ارزان بسیار مهم است. گازوییل سوختی ارزان تر از بنزین بوده و همچنین موتور های دیزلی اصولا مصرف پایین تری در مسافت های طولانی کاری دارند. اگر دسترسی به سوخت دیزل فراهم باشد برای انجام کارهای سنگین در امور کشاورزی موتور های دیزلی معقول تر به نظر می رسد.

آینده ماژولار بودن موتورهای بنزینی و دیزلی از نظر مکانیکی

امروزه موتورهای دیزلی بسیار پیچیده تر هستند و تشخیص عیب آنها دشوار تر است. ما در اینجا سعی میکنیم تمام دانشی که از تجربیات دیگر افراد و سالهای کار در تجارت دیزل را بدست آورده ایم در اختیار شما بگزاریم. موتورهای دیزلی در کامیون‌ها، قطارها، قایق‌ها و کرجی‌ها استفاده می‌شوند و در حمل‌ونقل همه محصولاتی که مردم مصرف می‌کنند، نقش دارند. این سیستم یکی از متداول ترین انواع سیستم های سوخت رسانی در موتورهای دیزل امروزی است. در میان انواع سیستم های سوخت رسانی این سیستم از نظر مقدار پاشش و زمانبندی بسیار دقیق می باشد.

  • در ادامه معمولی ترین سیستمهای سوخت رسانی در موتورهای دیزل دیده می شود.
  • این شیر برقی توسط کنترل یونیت الکترونیکی کنترل می شود و هر زمان که نیاز به پاشش سوخت باشد یک سیگنال الکتریکی جهت بسته شدن این شیر برقی و پاشش سوخت(به هر میزان و زمان که لازم باشد) از طرف کنترل یونیت برای آن ارسال می شود.
  • با این حال، ثابت شد که موتور دیزل سوخت را بدون نیاز به جرقه قابل اشتعال می‌کند.
  • این قطعه سبب فیلتر شدن و تسفیه سوخت شده و از صدمه خوردن به قطعات موتور جلوگیری می کند.

از جمله مزیت های این مجله خبری دیزل کمیته می توان به در دسترس بودن آن اشاره کرد. یکی از دلایل ارزان تر بودن سوخت دیزل مراحل کمتری است که برای تصفیه نیاز دارد و این باعث می شود که هزینه تمام شده آن کم باشد. دمای اشتعال سوخت دیزل نسبت به بنزین و … بالا تر است بنابراین خطر آتش سوزی آن نیز کم تر است. به همین دلیل امکان ذخیره این سوخت برای حجم و زمان بالا وجود دارد.

روش برای تامین برق اضطراری

۷٫سیم پیچ ، سیستم های جرقه زنی و غیره که باعث ایجاد حذف و ایجاد نویز می‌شود در موتور دیزل وجود ندارد . این امر به هنگام استفاده در کشتی ها و هواپیما ها که از برنامه های رادیویی ، ناوبری و تجهیزات ارتباطی زیادی استفاده می‌کنند بسیار اهمیت دارد. ۳٫سوخت های سنگین مانند دیزل (گازوئیل) دارای رتبه ساتان بالاتر و اکتان پایین تر هستند در نتیجه باعث افزایش تمایل برای احتراق خود به خودی و به طور کامل در سیلندر هستند . به همین سبب در هنگام تزریق دیزل به محفظه عمل سوختن به طور کامل انجام می‌شود.

پمپ‌های سوخت، سوخت را از مخزن سوخت به موتور می‌رسانند

تعمیر و نگهداری خودرو بسیار فراتر از تعویض روغن و فیلتر است. در مورد خودروهای دیزلی، برای جلوگیری از خرابی های پرهزینه باید زود اقدام کرد. مراقبت از وضعیت شمع ها و بررسی برای تعویض و نگهداری فیلتر بنزین، عنصری حیاتی به دلیل ناخالصی ها است که در موتورهای بنزینی حائز اهمیت می باشد. در موتورهای بنزینی، ضروری است که شمع ها به صورت دوره ای بررسی شوند و فیلرگیری آن جهت تنظیم دهانه شمع چک شود تا اطمینان حاصل شود که جرقه ای که موتور را روشن می کند به درستی انجام می شود. و پاشش صحیح و به موقع سوخت در یک موتور دیزل اساسی ترین عامل در بهبود بازدهی آن می باشد. به همین دلیل بیشتر سازند گان موتورهای دیزل در زمینه سیستم سوخت رسانی تحقیقات و کارهای بسیاری انجام داده و روشهای مخصوص به خود را دارند.

http://boostercctv.ir