بنز به مجله خبری دیزل کمیته اولین استفاده کننده عمده از موتور دیزل در جهان به عنوان بهترین در میان رقبا شناخته می شود . علاوه بر این، سنسور جریان هوای خراب سبب ایجاد سیگنال بیش از حدباعث ایجاد دود سیاه و عدم قدرت می شود. این گاز خروجی مخلوط با هوا ورودی ، گرمای حاصل از فرایند احتراق را کاهش می دهد. گاز اگزوزی که سوپاپ EGR شما را احیا می کند نیز از ایجاد گازهای مرتبط با نیتروژن جلوگیری می کند. براده های حاصل از این عمل وارد مسیر سوخت شده و انژکتورهای شما را نیز خراب می کنند.قبل از جایگزینی پمپ سوخت و انژکتور حتما مسیر سوخت را تمیز کنید.
تفاوت گازوئیل با بنزین
ورود سوخت به داخل فضای احتراق که پر از هوای با دمای بالا و فشرده است باعث ایجاد انفجار و ضربه برگشتی به پیستون می شود. به عبارت دیگر موتور های دیزلی از سیستم جرقه زنی استفاده نمی کنند. دمای بالای و حرارت و فشار بالای هوای داخل سیلندر پس از ورود سوخت باعث احتراق می شود. سیستم سوخت رسانی در موتور دیزل به این ترتیب عمل می کند که ابتدا گازوییل از باک توسط پمپ برقی گرفته شده و پس از عبور از فیلتر وارد پمپ فشار بالا می شود. این پمپ که نیروی خود را ازمیل سوپاپ میگیرد فشار سوخت را بسیار بالا میبرد و به درون ریل سوخترسانی فشرده میکند. این ریل مشترک بین تمام سیلندرها است و تمام انژکتورها به این ریل انشعاب دارند.
سیستم روغن کاری دیزل ژنراتور و نقش مهم فیلترها
در این پیشرانه ها عمل احتراق صورت نمیگیرد بلکه در اثر تراکم بسیار بالا مخلوط سوخت و هوا بدون جرقه زدن متراکم می شوند. همانطور که گفته شد، موتورهای بنزینی و موتورهای دیزلی، هر دو درونسوز هستند ولی قدری متفاوت با یکدیگر کار میکنند. در موتور بنزینی، سوخت و هوا به درون یک سیلندرهای کوچک فلزی تزریق میشوند. یک پیستون این مخلوط را فشرده و آماده انفجار میکند، سپس یک جرقه الکتریکی کوچک که توسط شمع ایجاد میشود، باعث آتش گرفتن سوخت میشود. انفجار مخلوط بنزین و هوا، نیرویی تولید میکند که پیستون را در داخل سیلندر به پایین میراند و از طریق میللنگ و گیربکس به چرخها منتقل میشود.
اما چرا و چطور؟ در ادامه درباره سازوکار کروز، اجزا، مزایا و معایبش خواهید خواند. این سیستم که در واقع مانع از قفل ماندن چرخها پس از ترمزگیری میشود یک سیستم ترمز پیشرفته است و به راننده این امکان را میدهد که در عین فشار شدید پدال ترمز، کنترل خودرو را به راحتی در دست داشته باشد. خطری که همواره در رانندگی احساس میشد، قفل شدن چرخها هنگام ترمزگیریهای شدید و همچنین در شرایط لغزندگی جاده بود. ميزان ناچيز گوگرد در سوخت قابل چشم پوشي است ولي بايد توجه داشت که همين مقدار کم هم مي تواند باعث خوردگي و آسيب ديدگي موتور شود. لوله های فشار ضیف شامل لوله های برگشت گازوئیل و ارتباطی از باک تا پمپ سه گوش می باشند که فشار بالایی ندارند .و معمولا جنس این نوع لوله های پلاستیکی است .
به چه دلیل از موتور دیزلی در تانک ها استفاده می شود ؟
انژکتور باید قادر باشد تا دما و فشار داخلی سیلندر را تحمل و سوخت را به قطرات ریز تبدیل کند. گردابی کردن قطرات در داخل سیلندر که باعث پخش متناسب آنها میشود، نیز یک چالش است. این باعث میشود تا قبل از اینکه سوخت به نازلهای انژکتور برسد کاملاً تمیز شود.
- طرز کار این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند.
- میزان مصرف سوخت یک موتور دیزل در مقیاس یک ساعت سنجیده می شود .
- سوخت دیزل یک نوع سوخت تقطیری است که در وسایل نقلیه، ژنراتور های دیزلی، … و هر وسیله ای که برای تامین نیروی محرکه خود از احتراق تراکمی استفاده می کند به کار می رود.
- تزریق سوخت در داخل محفظه با دمای بالا، انفجارهای لازم برای حرکت پیستون ها را بدون دخالت جرقه داخلی مورد نیاز، مثل موتورهای بنزینی را ایجاد می کند.
- موتورهای دیزلی مدرن، نسخه بهبود یافتهی مفهوم اصلی رودولف دیزل است.
- موتور دیزل، گونهای موتور درونسوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده میشود.