سوخت گازوئیل یا دیزل چیست؟ تفاوت با بنزین + مزایا و معایب | dieselcommittee

۶٫موتور دیزل نیازی به احتراق با ولتاژ بالا ندارد در نتیجه باعث امنیت و اعتماد بیشتر ، سازگازی آسان با محیط های مرطوب می‌شوند. گازوئیل در محفظه می‌سوزد و پیستون را به پایین هُل می‌دهد تا میل لنگ حرکت کند. از سال ۱۹۱۰ استفاده آنها در زیر دریایی ها و کشتی ها شروع شده است و استفاده در لوکوموتیو ها ، کامیون ها ، تجهیزات سنگین ، نیروگاه های تولید برق و دیزل ژنراتور ها کمی دیرتر آغاز شد. لوله های ارتباطی بعد از پمپ سه گوشه تا پمپ انژکتور دارای فشار متوسط می باشند . نکته ای که در مورد نصب مخزن باید دقت کرد این است که به جهت جلوگیری از هوا گرفتن موتور یا به عبارتی برای راحت روشن شدن موتور بهتر است مخزن بالا تر از موتور نصب شود تا گازوئیل به سمت موتور به صوت جریان طبیعی یا ثقلی حرکت داشته باشد . در مقاله علت دیر روشن شدن موتور دیزلبه بررسی مواردی که سبب بد روشن شدن این نوع موتور می‌شوند، پرداختیم.

http://boostercctv.irپس از رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین چرخه جدیدی آغاز می‌شود. با افزایش دور موتور دیزلی بیش از این حد میزان مصرف سوخت افزایش یافته و توان و گشتاور نیز کاهش می یابد . پیشرانه‌های دیزلی به دلیل جنس خاص سوخت و سیکل کاری نسبتا متفاوت، دارای گشتاور تولیدی بالایی هستند. گشتاور بالای موتورهای دیزلی در دورهای پایین موتور به دست می‌آید که استفاده از این پیشرانه‌ها را برای خودروهای تجاری، بسیار مناسب می‌کند. در حالی که در موتورهای بنزینی، بیشترین گشتاور و بالاترین اسب‌بخار در دورهای میانی به بالا به دست می‌آیند. موتورهای احتراق داخلی قادر به سوزاندن کامل سوخت خود در داخل سیلندرها نیستند، به همین دلیل درصدی از انتشارات سمی استفاده نشده داخل سیلندرها به جو و اتمسفر دفع می شود.

آیا سوخت گازوئیلی حاوی گوگرد است؟

موتورهای دیزلی پر سر و صدا بوده و دائما در حال لرزش هستند، بنابراین پایه های گیره و سایر قطعات مکانیکی که آنها را احاطه کرده اند نسبت به قطعات مورد استفاده موتورهای بنزینی نسبت به آسیب حساس تر هستند. موتور بنزینی برخلاف موتورهای دیزلی که برای راه اندازی به انرژی الکتریکی نیاز دارند، به مصرف باتری کمتری نیاز دارد. در مورد تسمه ها، تعویض تسمه ها در خودروهای بنزینی بین 120 تا 150 هزار کیلومتر توصیه می شود، در حالی که در خودروهای دیزلی می توان تا 200 هزار کیلومتر به تعویق افتد. در موتورهای بنزینی، هوا و بنزین معمولا قبل از وارد شدن به سیلندر در کاربراتور مخلوط می شوند و هنگامی که هوا و بنزین متراکم می شوند، سوخت از طریق جرقه مشتعل می شود. پاسخ به این سوال این است که موتورهای دیزلی نیازی به شمع ندارند.

جدیدترین محصولات پمپ و بوستر پمپ

مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی قدرت بسیار زیادی دارند ولی بنزینی ها سرعت بیشتری دارند. شاید برای برخی قابل باور نباشد که راندمان حرارتی موتورهای دیزل از نمونه‌های بنزینی بالاتر است. هرچند که امروزه به طور خیلی محدود و خاص، حتی موتورهای بنزینی با راندمان نزدیک به ۵۰ درصد نیز ساخته شده است اما به طور کلی، این موتورها در حدود ۲۰ تا ۳۵ درصد بازدهی دارند. در حالی که این عدد برای موتورهای گازوییل سوز بالای 45 درصد و حتی در مواردی به ۵۰ تا ۶۰ درصد نیز می‌رسد. یخ زدن این آب می‌تواند در زمستان اثر منفی در کارکرد و روشن شدن پیشرانه دیزل داشته باشد.

پمپ های روغن کارکرده

سوخت‌های گازوئیلی درست مانند نوع بنزینی، بخش تقطیری نفت خام هستند. اول تقطیر، دوم مراحل مختلف تبدیل و سوم پاکسازی انجام می‌شود. سوخت دیزل پس از مصرف دوباره بصورت بایودیزل قابل مصرف می شود. موتوری ساده بوده و دوام و عمر طولانی تری نسبت به بنزینی ها دارد.

  • به‌عنوان یک سوخت حمل‌ونقلی، سوخت دیزل یک طیف گسترده از عملکردها، بازده‌ها و ویژگی‌های امنیتی ارائه می‌دهد.
  • قوی ترین هلی کوتر موجود در آمریکا که توانایی حمل 8000 تن را دارد از موتور سیکل دایره ای 24 سیلند دیزلی استفاده می کند ک به صورت تاندون عمل می کند اما اکثرا ستاره ای می گویند .
  • ECM دمای هوای محفظه را حس می کند و تایمینگ موتور را در هوای سرد ریتارد می کند ، بنابراین انژکتور سوخت را دیرتر تزریق می کند.
  • موتورهای دیزلی پر سر و صدا بوده و دائما در حال لرزش هستند، بنابراین پایه های گیره و سایر قطعات مکانیکی که آنها را احاطه کرده اند نسبت به قطعات مورد استفاده موتورهای بنزینی نسبت به آسیب حساس تر هستند.
  • موتورهای دیزلی صدای تق تق متمایزی تولید می کنند که از آن به عنوان تق تق دیزل یاد می شود.