موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟ گواهیران | dieselcommittee

در این مقاله تعریفی از دو موتور، کاربردهای آن ها و بیان برخی تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی خواهیم داشت. در این حالت وقتی پیستون به سمت پایین حرکت می کند حجم سیلندر زیاد می شود و وقتی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند حجم سیلندر کم می شود. در واقع موتورهای توربو شارژر، هوای احتراق را فشرده کرده تا موتور دارای عملکردی قوی تری باشد. برای لوکوموتیوها، کاربری های دریایی و … نیز از موتورهای دیزلی بزرگ با توان بیش از 750 کیلووات استفاده می شوند که دارای سیستم‌ های تزریق مستقیم، توربوشارژ و … هستند. پس هر راننده ای باید قطعات اصلی موتور دیزل را حداقل در حالت کلی بشناسد، تا اگر مشکلی پیش بیاید، احتمال بروز مشکل و منشا آن را حدس زده و تشخیص دهد. چرا که در صورت بروز مشکلات حاد، شاید کل موتور نیاز به تعویض داشته باشد.

http://boostercctv.ir

در مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی برخلاف موتورهای بنزینی از شمع استفاده نمی ­شود و حرارت هوای فشرده شده، به صورت خودبه­ خودی سوخت را مشتعل می­ کند. موتورهای بنزینی و موتورهای دیزلی، هر دو درون‌سوز هستند ولی قدری متفاوت با یکدیگر کار می‌کنند. در موتور بنزینی، سوخت و هوا به درون یک سیلندرهای کوچک فلزی تزریق می‌شوند. یک پیستون این مخلوط را فشرده و آماده انفجار می‌کند، سپس یک جرقه الکتریکی کوچک که توسط شمع ایجاد می‌شود، باعث آتش گرفتن سوخت می‌شود. انفجار مخلوط بنزین و هوا، نیرویی تولید می‌کند که پیستون را در داخل سیلندر به پایین می‌راند و از طریق میل‌لنگ و گیربکس به چرخ‌ها منتقل می‌شود. موتور برق دیزلی طی چند مرحله باعث تبدیل نیرو و ایجاد حرکت می­ شود.

شاید در این مورد با ما هم عقیده باشید که پشت تمام ماشینها و دستگاههای بزرگ از قبیل قطار ،کامیون ، کشتی ها و حتی زیر دریایی ها قدرت موتورهای دیزل قرار دارد ، نگاهی میاندازیم از نمای نزدیک تر به این دستگاه های عظیم. از زمان قدیم موتورهای دیزل به عنوان موتورهای پر سر و صدا و با بوی نا مطبوع شناخته می شدند ، بعدها در سال 1985 این روند با تغییر سیستم احتراق بهبود چشمگیری پیدا کرد ، و بتدریج بعنوان موتور کامیون ، تاکسی و ون مورد استفاده قرار گرفت. هر پوند تراکم بر حسب psi دمای هوا را 2 درجه فارنهایت بالا می برد و بنابراین، پیستون دیزل مخلوط سوخت و هوا را متراکم می کند تا زمانی که به طور خودبخود مشتعل شود. در شکل زیر، طرحی از سیستم سوخت رسانی گرانشی موتورهای دیزل مشاهده می کنید. اگر سیلندر سرد به همین روال کار کند، باعث فرسایش رینگ های روی پیستون این سیلندر و آلودگی روغن موتور می شود.همیشه از کار کردن موتور دیزل در دمای توصیه شده اطمینان حاصل کنید.

  • در این صورت میل لنگ چرخیده و فلایویل را می چرخاند ( در این لحظه خودرو شروع به حرکت کردن می کند ) .
  • در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد.
  • دیزل ژنراتور بطور کلی متشکل از دو بخش اصلی شامل یک موتور دیزلی و ژنراتور (آلترناتور) می باشد.
  • در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
  • مهم‌ترین مزیت موتورهای دیزلی طول عمر بالای آن‌ها در مقایسه با موتورهای بنزینی است.
که جریان محدود شود و در این حالت است که گازوئیل جاری شده و باعث ایجاد فشار درون سیستم می شود. جهت تشخیص پمپ انژکتور از پمپ انتقال سوخت، به سادگی تعداد خطوط متصل به هر پمپ را بشمارید. و یک خط فولادی یا لاستیکی که اجازه خروج سوخت از پمپ انژکتور و بازگشت به باک سوخت را می دهد. محور پمپ انژکتور توسط چرخ دنده با استفاده از چرخ دنده های تایمینگ موتور به گردش در می آید. پمپ انژکتور (پمپی با لوله های فلزی که جریان سوخت را به انژکتورها می رساند). با توجه به نوسانات نرخ ارز و تغییر موجودی انبار خواهشمند است درخواست خود را درون سربرگ رسمی شرکت محترم تان از طریق ارسال ایمیل و تلفن های مجموعه پیگیری بفرمایید تا همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی دقیق نیاز شما باشند.

چرخه موتورهای دیزل چهارزمانه[ویرایش]

درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس‌آپ با کارشناسان در ارتباط باشید. همان‌طور که تمام قطعات خودرو نقش مهمی در عملکرد آن دارند، واتر پمپ نیز به همان اندازه عملکرد مهمی د… در موتور بالگردها به جای اتصال به میل لنگ و فلایویل مستقیما آن را به میل پره متصل می‌کنند. مجله موفقیت تصویر در آیینه خودرو گفته می‏شود که راننده هر ۱۵ ثانیه یک بار در آیینه عقب خودرو نگاه می‏کند. سازندگان آیینه خودرو ادعا می‏کنند که این وسیله در بهترین جای ممکن نصب شده است و اطلاعات بسیاری را در اختیار راننده قرار می‏دهد. مجله موفقیت توربوشارژرها و سوپرشارژرها هنگامی که مردم در مورد خودروهای مسابقه‌ای و یا خودروهای ورزشی با کیفیت صحبت می‌کنند (از جمله خودروهای فرمول یک)، خواه ناخواه صحبت از توربوشارژر هم به میان می‌آید.

معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل