ساختار موتور دیزلی مجله آبیاران | dieselcommittee

اینکار تا زمانی ادامه می یابد که پیستون شروع به متراکم ساختن هوای ورودی سازد در این زمان سوپاپ هوا و سوپاپ دود هر دو بسته شده اند. بسته بودن سوپاپ تا پایان مرحله قدرت ادامه پیدا می کند در این لحظه با شروع پیستون به حرکت رو به بالای خود سوپاپ دود هم باز شده و تا رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالا باز می ماند. موتور دیزلنیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه بندی هستند.

  • مجموعه دیزل ژنراتورها سیستم های ژنراتوری کاملی هستند که برای کار با سوخت دیزل طراحی شده اند ، که برای مکان های دور از دسترس بسیار مناسب است.
  • میل لنگ از جنس فولاد آلیاژی یک تکه و به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق ساخته شده است .
  • پمپ انژکتور کارش این است تا سوخت را به قطرات کوچکتر تبدیل کند و به محفظه احتراق ارسال کند ، گرمای بالای هوای فشرده شده باعث میشود تا بخار سوخت در سرتاسر محفظه احتراق ایجاد شود.
  • در موتورهای دیزل نسبت کار مفید یا به عبارتی کارایی این سیستم به دلیل راندمان حراررتی بالا، زیاد است.

لیکن سر بزرگ آن بصورت دو تکه ساخته می شود که با کمک پیچ و مهره به هم متصل می شوند. برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می گردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می شود که در نتیجه آن سوخت شعله ور می شود. موتور دیزل گونه ای از موتور های درون سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می شود. فرق اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است.

اجزای تشکیل دهنده موتور دیزل

مجله خبری دیزل کمیته میل سوپاپ را در ادامه معرفی و مورد بررسی و تحلیل قرار میدهیم. میل سوپاپ نیروی خود را از طریق میل تایپیت ها و اسبک ها به سوپاپها وارد می کند.البته در موتورهایی که میل سوپاپ در بالای سر سیلندر قرار دارد ؛بادامک مستقیماً با اسبکها در تماس است. یک موتور دیزل قبل از نصب بر روی ماشین در خطوط مونتاژ و نیز پس از انجام تعمیرات بایستی توسط دستگاه های مخصوص بررسی و کنترل شوند تا از مقدار قدرت خروجی موتور بر حسب اسب بخار یا کیلو وات آن اطمینان حاصل شود. برای انجام این کار از وسیله ای به نام دینامومتر استفاده میگردد.

انواع موتور های دیزلی

اطلاع و آگاهی از معایب و مزایا یک قطعه می‌تواند موجب افزایش نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف آن گردد. همچنین این موضوع دنیای دیگری را برایتان نمایان کرده و روند انتخاب و بررسی را تسریع می‌بخشد. به این نکته مهم توجه داشته باشید که سیستم اگزوز شما نباید متصل به هیچ تجهیزات دیگری باشد. عملکرد این سیم‌پیچ‌ها همانند سیم‌پیچ‌های استاتور اولیه بوده و سبب تولید جریان AC می‌گردند. این مورد لازم است تا هرگونه سرریز در حین پر کردن مجدد مخزن باعث نشت مایع روی مجموعه ژنراتور نشود.

در دیزل ژنراتورها تبدیل انرژی سوخت گازوئیل به انرژی الکتریکی صورت میگیرد. براساس نوع دیزل ژنراتور از توان 1 کیلووات ساعت تا 2000 کلیووات ساعت میتوان از دستگاه خروجی گرفت. با طراحی خاصی که موتورهای دیزل دارند با گرم شدن موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور خنک نگه داشته میشود. از رادیاتور برای خنک کردن موتور در سیستم های خنک کننده آبی استفاده میشود.

http://boostercctv.ir