آنها چه کردند؟ ب ام و E65 سری 7 به خودروی فرودنده تبدیل می شود

They Did What? BMW E65 7-Series Gets Turned Into An Overlanding Vehicle

چیزی که زمانی یک وسیله نقلیه سفارت بود، اکنون به لطف یک سری تغییرات الهام گرفته از رالی، برای سفرهای اکتشافی در مدار قطب شمال استفاده می شود.

  آنها چه کردند؟  ب ام و E65 سری 7 به خودروی فرودنده تبدیل می شود

E65 به عنوان یکی از جنجالی ترین و در عین حال موفق ترین نسل های سری 7 بی ام و در تاریخ ثبت شده است. در حالی که این سدان پرچمدار به عنوان یک رزمناو راحت طراحی شده بود، صاحب یک نمونه شاسی بلند فیس لیفت شده از پراگ در جمهوری چک از آن به عنوان پایه ای برای تبدیل روکش استفاده می کرد، آماده برای مقابله با ماجراجویی در داخل و خارج از جاده.

این ساخت منحصر به فرد بر اساس یک 730d LCI است که دو مالک قبلی داشته و دو سال را در خدمات سفارت گذرانده اند. مالک فعلی و سوم آن را با 540,000 کیلومتر (335,540 مایل) روی کیلومتر شمار و گیربکس خراب خریده است، بنابراین احتمالاً مبلغ زیادی به دست آورده است.

E65 Overland به لطف رنگ‌آمیزی قدیمی Rothmans که سایه‌های آبی و نقره‌ای را با گرافیک‌های زرد و قرمز ترکیب می‌کند، بلافاصله از سایر سری‌های ۷ متمایز می‌شود. سایر تغییرات بصری شامل تعبیه یک چادر روی سقف و چهار چراغ جلوی اضافی است که در جلوی مشبک کلیوی قرار دارند. مهمتر از آن، BMW پرماجرا سوار بر مجموعه جدیدی از رینگ های آلیاژی الهام گرفته از رالی پیچیده شده در لاستیک های چسبنده Yokohama Geolander است.

برای ادامه، تبلیغات را اسکرول کنید

بیشتر: بی‌ام‌و سری 7 جدید با چهره‌های پیشینیان خود تلاش می‌کند

E65 به دلیل داشتن یک بالابر 2 اینچی، مناسب برای یک وسیله نقلیه روبه‌رو است. سیستم تعلیق جلو دارای بوش های پلی اورتان است در حالی که پایه های بالایی برای رفع مشکلات تراز ناشی از افزایش فاصله از زمین تنظیم شده اند. گام بعدی نصب یک سیستم تعلیق کویل اور مخصوص سفر طولانی خواهد بود که برای افزایش بیشتر قابلیت‌های آفرود سدان بلند شده تنظیم شده است.

موتور 3.0 لیتری توربودیزل عمدتا موجود است، اما سیستم کنترل آلایندگی برای اطمینان بیشتر حذف شده است و قدرت از 228 اسب بخار (170 کیلووات / 231 اسب بخار) به 282 اسب بخار (210 کیلووات / 286 اسب بخار) افزایش یافته است. نقشه مجدد ECU گیربکس به طور کامل بازسازی شده است و شیر برقی های جدید و نرم افزار مرحله 2 xHP را دریافت می کند. قدرت با کمک یک دیفرانسیل لغزش محدود به محور عقب منتقل می شود، اگرچه مالک قصد دارد در آینده آن را به Quaife Torsen LSD ارتقا دهد.

E65 Overland در دسامبر 2023 هنگام سفر به سوئد و نروژ و رسیدن به فراتر از دایره قطب شمال مورد آزمایش قرار گرفت. این اکسپدیشن موفقیت آمیز بود، زیرا مالک از قبل ماجراجویی های بیشتری را با پرچمدار اصلاح شده آلمانی برنامه ریزی کرده بود. می‌توانید این پروژه را در پروفایل @E65Overland در اینستاگرام دنبال کنید و سری ۷ اصلاح‌شده را در عکس‌های زیبایی مانند عکس‌های گالری زیر تحسین کنید.

H/T به مالک برای ارسال اطلاعات و عکس های این E65 ویژه

E65 Overland / Instagram



منبع: https://www.carscoops.com/2024/03/bmw-7-series-e65-lci-makes-for-an-unconventional-overlanding-vehicle/