آلفارومئو GTV6 | خال خال

PistonHeads

PH این هفته در حال رانندگی با آلفارومئو جولیا کواریفوگلیو جدید است، بنابراین چشمان خود را برای بررسی در زمان مناسب نگه دارید. هیجان‌زده بودن درباره جولیای تازه اصلاح‌شده و کمی قدرتمندتر سخت نیست، زیرا از سال 2015 Quadrifoglio همه چیز بوده است – و در حقیقت احتمالاً کمی بیشتر – همیشه از یک آلفای چهار در پرچمدار می‌خواستیم. جولیا سریع، هیجان‌انگیز، شیک و گاه آزاردهنده، گواه قاطعی است که فقط آلمانی‌ها نیستند که می‌دانند چگونه در سالن‌های فوق‌العاده کار کنند.

اما نمی تواند دوام بیاورد. با توجه به اعلام آلفا مبنی بر اینکه از سال 2027 یک برند فقط خودروهای برقی است – و با باتری Quadrifoglio که قبل از آن تاریخ عرضه می شود، این جدیدترین به روز رسانی باید نهایی باشد. و این بدان معناست که دیگر از توربو دوقلو V6 خبری نیست، موتوری که در چند سال گذشته در جذابیت جولیا نقش اساسی داشته است. که به اندازه کافی بد خواهد بود، اما یک آلفارومئو بدون V6 در واقع بسیار عجیب خواهد بود. مانند هوندا بدون چهار سیلندر دور بالا، استون بدون موتور V12 یا فراری بدون موتور V8 میل لنگ هواپیما، پایان یک فصل بسیار طولانی و مهم از خودرو را رقم خواهد زد. مطمئناً همه V6 ها باشکوه نبوده اند، اما دیدن از بین رفتن پیکربندی ناراحت کننده خواهد بود.

بنابراین، جالب است که آلفارومئو در آن روز به دنبال یک V6 بود تا تقریباً همه چیز را وارد کند. از هاچ بک گرفته تا کانورتیبل و استارت تا کوپه، تعهد را نمی توان ایراد گرفت. علاوه بر این، اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که با توجه به عظمت موتور Busso، احتمال نادیده گرفتن هرگونه نقص در هندلینگ وجود دارد. وقتی صدایی برای فکر کردن وجود دارد، چه کسی به جذاب‌ترین قسمت جلویی اهمیت می‌دهد؟ اما فراموش نکنید، یک جایگزین دیگر وجود دارد، خودرویی از عقب‌تر در کتاب‌های تاریخ که واقعاً بیشترین استفاده را از پیشرانه با دیفرانسیل عقب برده است: Type 116 GTV. این روزها به ندرت دیده می شود زیرا بیش از 35 سال پیش از تولید خارج شد، اما همچنان یک آلفارومئوی افسانه ای است. GTV که به دلیل معرفی سیستم تزریق سوخت به V6 (و تبدیل آن از نسخه کربوهیدراتی، با توجه به همه حساب‌ها) و حرکت در مسابقات رالی و عناوین خودروهای تور در سراسر اروپا قابل توجه است، همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب Alfisti داشته است.

آنها خیلی خاص تر از این نمی آیند. یک خودروی یک مالک جدید در سال 1982، مردی که صاحب GTV بود در طول حرفه خود به عنوان یک اسکی باز بین المللی در سراشیبی توسط آلفارومئو حمایت مالی شد. او که در زمان سفیر بودنش بسیار شیفته GTV شده بود، وقتی در دهه 1970 به بریتانیا نقل مکان کرد، خودش را خرید. اما نه فقط هر GTV6 قدیمی – به لطف ارتباطاتش در کارخانه، اسکی باز ما (و افسانه ی خوب ما، بر اساس صداهای آن) موفق شد گزینه هایی مانند تهویه مطبوع و شیشه های برقی را که برای خریداران معمولی بریتانیا دریغ می شد، ایمن کند. پس از اتمام کار، او آن را از ایتالیا به بریتانیا برگرداند. مثل یک رئیس.

اکنون پس از گذشت بیش از 40 سال، مالک انفرادی آلفارومئو از آن جدا می شود. فروشنده نشان می دهد که آنها نمی توانند آنچه را که می بینند باور کنند. GTV که در تمام این سال‌ها در یک گاراژ گرم (روی فرش!) نگهداری می‌شد، به‌طور باورنکردنی حفظ شده است. این آزمایش زمان را به طرز خارق العاده ای پس داده است، حتی داخل آن نیز نشانه های گرانبهایی از سایش را نشان می دهد. نمی‌توان نمونه‌های بهتری را در آنجا باقی گذاشت، و هیچ کدام با چنین سابقه جذابی.

به عنوان یادآوری همه چیزهای فوق العاده در مورد آلفارومئوهای کلاسیک با موتور V6 با پیشرانه عقب، برای ما یک برنده به نظر می رسد. اکنون، با توجه به شرایط، این یکی برای استفاده کم خواهد بود، اما هر درایو قول می دهد چه رویدادی باشد. و فقط می دانید که همه طرفداران اتومبیل در اطراف از دیدن آن لذت خواهند برد. بشقاب گنجانده شده است، توسط فروشنده فروشنده به تازگی سرویس می شود و قیمت درخواستی 25 هزار پوند است. یک کاپری با این نوع مسافت پیموده شده (و صاحبان بیشتر) به راحتی دوباره 10000 پوند دیگر دارد. هیچ یک از ما به احتمال زیاد به اندازه اسکی باز اصلی این آلفارومئو صاحب این آلفارومئو نخواهیم بود، اما حداقل به آن نگاه خواهیم کرد. و این V6 در سال 2027 به جایی نخواهد رسید.

مشخصات | ALFA ROMEO GTV 2.5 V6

موتور: 2492 سی سی، V6
انتقال: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
قدرت (hp): 160@5600 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 152@3200 دور در دقیقه
MPG: ج 25
CO2: N/A
سال ثبت نام: 1982
مسافت پیموده شده ثبت شده: 57000
قیمت جدید: N/A
مال شما برای: 24995 پوند

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48271