مثلا می توانموتور دیزلی را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتور دیزل دو زمانه و یا موتور دیزل چهار زمانه تقسیم بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می گردد. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوعموتور دیزل خطیوموتور دیزل Vیاموتور دیزل خورجینیتقسیم بندی می کردند. یک واشر سرسیلندر بین بلوک موتور و سرسیلندر موتورهای دیزلی قرار دارد. این قطعه یا جزء در موتورهای دیزلی، از نشت مایعات به سرسیلندر جلوگیری می کند.
سیستم روانکاری
منبع انبساط ظرفی است با گنجایش حدود 2 لیتر از جنس پلاستیک که در کنار رادیاتور نصب می شود. هنگام جوش آوردن و گرم شدن بیش از حد موتور ، آب اضافی رادیاتور با باز شدن سوپاپ فشار در رادیاتور از طریق شیلنگ سر ریز وارد منبع انبساط می شود و از هدر رفتن آب جلوگیری می شود. به عبارت دیگر ، هرچه دما بیش تر شود ، تراکم هوا کاهش خواهد یافت. هوایی که توسط توربوشارژ ، فشرده و وارد سیلندر می شود ، بسیار گرم است. این هوا پس از ورود به سیلندر و فشرده شدن توسط پیستون ، باز هم گرم تر می شود.
- گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد.
- شاید به نظر این تبدیل دوباره نیرو عجیب باشد اما این مسئله یک علت مهم دارد و آن عدم امکان کنترل و انتقال قدرت و به ویژه گشتاور بسیار بالای موتورهای دیزل این وسایل است.
- موتور دیزل نوعی موتور احتراق فشرده یا درون سوز است که در سال 1892 توسط رولف دیزل اختراع شد.
- مخزنی از جنس مس می باشد که با توجه به کانالهای تعبیه شده در آن ، وظیفه انتقال حرارت موجود در آب را به عهده دارد بنابراین بایستی همواره کنترل نمود که سطح آب در مخزن رادیاتور بیش از دو سانتیمتر پائین تر از دهانه مخزن نباشد.
- کمپرسور پره های مخصوصی دارد که در واقع وظیفه مکش هوا و متراکم کردن آن را به عهده دارد.
به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا میبرند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط میکنند. سوخت دیزل به این دلیل نامگذاری شد که برای کارکردن موتورهای دیزلی استفاده می شد، موتورهای دیزل به نام سوختی که در زمان اولین موتور دیزل، محصول جانبی بی فایده استخراج پارافین و نفت سفید از نفت خام بود نامگذاری نشدند. موتور دیزل نوعی موتور احتراق داخلی است که از احتراق تراکمی برای تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی دوار استفاده می کند. موتور دیزل به افتخار مخترع آن رودولف دیزل که در سال 1858 در پاریس متولد شد نامگذاری شد. اولین موتور دیزل در سال 1893 نمونه اولیه شد و در اصل برای کار با روغن بادام زمینی طراحی شد. همانگونه که می دانید برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است.
مجله خبری دیزل کمیتهتل ، صافی سیمی ، اویل پمپ ، فشار شکن ، فیلتر روغن ، کانالهای روغنکاری ، یاتاقانهای ثابت و متحرک اویل پمپ یا همان پمپ روغن وسیله ای است که روغن موجود در موتور را به مدار روغنکاری پمپ کرده و جریان روانسازی موتور را ایجاد میکند. سیستم روغنکاری از فرسایش قطعات و اصطکاک بین قطعات متحرک موتور جلوگیری می کند. این سیستم با تشکیل یک فیلم نازک از روغن بین قطعاتی که نسبت به هم حرکت می کنند از تماس انها با یگدیگر جلوگیری می کند. برای تشکیل فیلم روغن اولا باید لقی قطعات نسبت بهم کم باشد در حدود بین 0.002 تا 0.003 اینچ و ثانیا روغن با فشار بین دو قطعه تزریق شود.
بخش های اصلی یک موتور دیزل چیست؟
ژنراتور سیار برای حمل و نقل آسان از سایت های مختلف بر روی تریلرها سوار می شوند. ابعاد این ژنراتورها از واحدهای کوچک 8 کیلووات گرفته تا مجموعه های ژنتیکی با درجه بندی 2500+ کیلووات است. به اپراتور ژنراتور اجازه می دهد تا سیستم های مختلف ژنراتور را کنترل کرده و در صورت لزوم آنها را تنظیم کند. این کنترلر ها مقدار ولتاژ تولید شده توسط ژنراتور ، جریان الکتریکی و فرکانس آن را اندازه میگیرند. نظارت بر سیستم توسط نمایشگرهای مختلف انجام می شود و تنظیمات ژنراتور از طریق یک سری دکمه ها و / یا سوئیچ ها تنظیم می شود. متاسفانه لوازم چینی در بازار به وفور به چشم میخورد و متاسفانه تجار ما با همکاری چین، این اجناس را به نام اصلی میفروشند و هیچکس پاسخگو نیست.
تعمیر و نگهداری موتور برق گازسوز