پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل ، تا توسعه سیستم های پیشرفته تزریق سوخت در دهه 1930 طول کشید. در این سالها رابرت بوش تولید انبوه پمپ های سوخت پاش خود را آغاز کرد. موتور درون سوز داخلی موتوری است که سوخت در بخش اصلی موتور (سیلندر) که در آن قدرت تولید می شود سوزانده می شود. این موتور تفاوت های بسیاری با موتور های احتراق خارجی مانند لوکوموتیوهای قدیمی دارد. در نوعی دیگر از موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور به صورت پرده دار طراحی شده که مسقتیم در ارتباط با هوای خنک است و موتور را خنک نگه میدارد.
زمانه
مجله خبری دیزل کمیتههای یک خط دارای دو میل بادامک و موتورهای V شکل دارای چهار میل بادامک می باشند. هنگامی که میل بادامک می چرخد ، برجستگی ها متناسب با پیستون ها ، سوپاپ ها را بالا و پایین می کنند. برای این منظور ، رابطه مشخصی بین برجستگی بادامک ها و نحوه عملکرد موتور در سرعت های مختلف وجود دارد. در یک موتور درونسوز سرسیلندر به قطعه ای گفته می شود که بر فراز بخش بالایی سیلندرها قرار دارد.
موتورهای دیزلی، مصرف سوخت کمی دارند و برای وسایل نقلیه سنگین مناسب هستند. به همین دلیل، بسیاری از تولید کنندگان کامیون از موتورهای دیزلی استفاده می کنند. هرچقدر هم برای سرویس و نگهداری یک موتور دیزل منابع صرف شود، عیوب و خرابیها چه به صورت تصادفی و چه در تناسب با عمر و وضعیت بهرهبرداری، اتفاق خواهند افتاد. در ادامه به شکلی مختصر، سیستمهای اصلی در یک موتور دیزل به همراه قطعات و خرابیهای رایج مرور میشوند و در نهایت برای نگهداری بهتر از این سیستمها راهکاریی عملیاتی ارائه خواهد شد. ژنراتورها به منظور تأمین برق در مکان های دور افتاده و شهری و تأمین برق در صورت قطعی برق برای صنایع مختلف بسیار مهم هستند.
در طول این زمان سوپاپ تخلیه که در قسمت فوقانی سیلندر و در داخل سرسیلندر قرار دارد کماکان بسته ماندهاست. فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین میراند. حرکت پیستون از طریق شاتون به میللنگ منتقل میشود و موجب گردش میللنگ میگردد. در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد میرسد و فشار داخل سیلندر تا حدود ۸۰ اتمسفر افزایش مییابد. در این مقاله شما را با بخش ها و اجزای موتور دیزل آشنا خواهیم کرد. اما هرچقدر هم که در برنامهریزی خوب عمل شود، بدون دسترسی به نیروهای متخصص که بتوانند در زمان نیاز به اجرای تعمیر و نگهداری موتور دیزل، خدمات باکیفیت را در زمان کوتاه به صورت قابل اعتماد ارائه کنند، اهداف مدیریت دارایی فیزیکی محقق نمیشود.
سیستم سوخت رسانی پمپچه ای موتور 4 سیلندر
به این صورت که مکش و تراکم در یک سیکل و قدرت و تخلیه در سیکل دوم انجام میشود. سیستم روغن کاری سیستم روغن کاری باعث میشود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک میشود. سیستم روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن میباشد. سیستم اگزوز در موتورهای دیزلی جهت خروج مواد اضافی ناشی از احتراق مورد استفاده قرار می گیرد. اگر سطح مایع خنک کننده پایینتر از حدی برسد که پمپ آن هوا بکشد و این هوا وارد مجاری خنک کاری شود ظرفیت خنک کاری به شدت کم میشود و آسیب مکانیکی جدی به موتور وارد میشود. محفظه های ضد آب کاملاً در برابر آب مقاوم هستند تا از آسیب به آب و موقعیت های خطرناکی که می تواند در هنگام نفوذ آب به سیستم الکتریکی ایجاد شود ، جلوگیری کنید.
- کنترل پنل اتوماتیک بر اساس گروههای ژنراتور که به عنوان پشتیبان برق استفاده میشوند طراحی شده است.
- پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت میکند.
- بزرگترین موتور دیزل در سال ۲۰۰۶ عرضه شده است که یک دیزل دریایی به نام Wärtsilä-Sulzer RTA96-C است که توان خروجی ۸۴٫۴۲ مگا وات برق معادل ۱۱۳٫۲۱۰ اسب بخار را با سرعت ۱۰۲ دور در دقیقه تولید میکند.
- طرح بسته بندی، نشان MTU و هولگرام آنها روش های شناسایی قطعات اصلی می باشند.
- این بدان معنی است که در موتورهای مجهز به میل بادامک های DOHC، برای هر سیلندر چهار سوپاپ در نظر گرفته شده است؛ دو سوپاپ برای ورود هوا و سوخت و دو سوپاپ برای خروج گازهای حاصل از احتراق.