موتور دیزل و نحوه کار و اجزای اصلی ویرگول | dieselcommittee

پارس آرای کوهستان تحت عنوان برند تجاری “کوهستان” به توزیع گسترده و سراسری مجله خبری دیزل کمیته ماشین آلات کشاورزی می پردازد. دستگاه خنک کننده غیر مستقیم ، که کلیه دستگاه با آب خنک می شودو دارای رادیاتور می باشند. این داده ها توسط کنترلر پردازش شده ، فشار و مقدار مورد نیاز سوخت بوسیله میزان جریان الکتریکی که به عملگرها فرستاده می شود کنترل می شود .

موتور دیزل چیست و چطور کار میکند ؟

در روش اول هر سیلندر ریخته‌گری شده و سپس به بلوک‌ها پیچ می‌شود. این روش عموماً برای موتورهای دیزلی بزرگ و ژنراتور استفاده می‌شود. برای انجام این پروسه در موتورهای چهار زمانه چهار کورس پیستون یا دو دور گردش میل لنگ نیاز است تا این سیکل کامل شود. در واقع اگر بخواهیم کامل تر بگوییم این چهار کورس به عنوان زمان های تنفس، تراکم، تولید توان و همچنین تخلیه می باشند.

  • روغن در مخزن روغن ذخیره شده و توسط یک پمپ روغن، روغن از صافی عبور کرده و یاتاقان های اصلی روغن کاری می شوند.
  • فرق اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است.
  • در این آرایش تزریق هوا بهتر صورت میپذیرد بنابراین با حجم موتور یکسان نسبت به سایر موتورها قدرت بیشتری تولید میشود.
  • قطعاتی که توسط تولید کنندگانی غیر از کارخانه سازنده و عدم قرارداد با کارخانه سازنده به بازار عرضه می شوند.
در داخل بلوک سیلندر استوانه های تو خالی بنام سیلندر وجود داشته که پیستون در داخل ان استوانه ها حرکت رفت و برگشتی خود را انجام می دهد . سانتیگراد می رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود 80 اتمسفر افزایش می یابد. چرخه دیزل یا سیکل دیزل در علم ترمودینامیک چرخه ایده آل موتور های احتراق داخلی اشتعال تراکمی است.این چرخه ترمودینامیکی از یک فرایند هم حجم ، یک فرایند هم فشار و دو فرایند هم آنتروپی ثابت تشکیل شده است. مخترع آلمانی موتور دیزل مهندس Rudolf Christian Karl Diesel در سال 1913 سوار بر کشتی به مقصد لندن شد اما هیچ گاه با پای خود از کشی پیاده نشد چرا که جسد او را پس از آنکه خدمه کشتی اعلام کردند ناپدید شده حدود 10 روز بعد در ساحلی در اقیانوس پیدا کردند. موتور دیزل غول پیکر این لکوموتوی‌ها می‌تواند گشتاور بسیار بالایی تولید کند اما نمی‌تواند دور موتور بالایی داشته باشد تا جایی که در بعضی از نمونه‌ها حداکثر دور موتور در دقیقه حتی به 1000 هم نمی‌رسد. از سوی دیگر نمی‌توان مانند کامیون‌ها و تریلی‌ها بر روی آن گیربکس نصب کرد چرا که هیچ کلاچ و گیربکسی تحمل گشتاور عظیم تولید شده توسط این موتور‌ها را ندارد.

http://boostercctv.ir

انرژی مکانیکی تولید شده با ورود به بخش دینام به انرژی الکتریکی تبدیل می‌گردد. دینام از دیگر اجزای دیزل ژنراتور است و وظیفه آن تولید جریان الکتریکی است. پس از رسیدن انرژی مکانیکی به دینام، این انرژی به‌وسیله نیروی الکترومغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود.

دپارتمان برق

به همین دلیل سوخت موتورهای دیزل از امنیت بیشتری برخوردار هستند. موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال ۱۹۲۵ به بازار عرضه شدند. اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده‌است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. آهنرباها در این دستگاه‌ها می‌توانند دائمی یا الکتریکی باشند که دو نوع اصلی آهنربا هستند. ژنراتورهای دیزلی کوچک معمولاً از آهنرباهای دائمی استفاده می‌کنند و نیازی به منبع تغذیه مستقل ندارند.