قوی ترین هلی کوتر موجود در آمریکا که مجله خبری دیزل کمیتهایی حمل 8000 تن را دارد از موتور سیکل دایره ای 24 سیلند دیزلی استفاده می کند ک به صورت تاندون عمل می کند اما اکثرا ستاره ای می گویند . بنز به دلیل اولین استفاده کننده عمده از موتور دیزل در جهان به عنوان بهترین در میان رقبا شناخته می شود . که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید . از موتور های دیزل در زمین، هوا، دریا و حتی در زیر زمین استفاده های فراوان میشود.
همچنین ممکن است در برخی موتورها یک فیلتر خنک کننده وجود داشته باشد و یک “پمپ آب” که در واقع یک پمپ خنک کننده است. پمپ خنک کننده برای فشار دادن مایع خنک کننده به دور موتور و هر کدام از دستگاهها برای خنکسازی مایع – معمولا رادیاتور، اما گاهی اوقات مبدل حرارتی – استفاده میشود. پس حتما در هنگام استفاده از وسایل و ماشین آلاتی که هر دو نوع موتور بنزینی و دیزلی آن ها موجود است، به حجم کار و سرعت مورد نیاز باید توجه داشته باشید. مثلا برای تصیمیم در مورد اینکه آیا پمپ آب بنزینی بخرید یا دیزلی، اگر حجم کار بالاست و برای کاری مداوم ، طولانی و سنگین قرار از آن استفاده شود، طبیعتا موتور دیزل گزینه صحیح است. روغن در مخزن روغن ذخیره شده و توسط یک پمپ روغن، روغن از صافی عبور کرده و یاتاقان های اصلی روغن کاری می شوند. سپس مقداری روغن به دیواره سیلندر پاشیده شده و روغن باقی مانده از سوراخی به میل لنگ می رود.
دیگر تفاوت های موتورهای بنزینی و دیزلی
در مورد نسبت تراکم استفاده شده در موتورهای بنزینی می توان گفت که در حالت عادی بین 7 تا 10 می باشد و در خودروهای با عملکرد بالا این نسبت تراکم کمی بالاتر بوده و تا 13 می رسد. موتور بنزینی مخلوطی از گاز و هوا را می گیرد، فشرده می کند و با جرقه ای ترکیب حاصل را مشتعل می کند ولی موتور دیزلی هوا را می گیرد، آن را فشرده کرده و سپس سوخت به هوای فشرده تزریق می شود. موتورهای دیزلی شمع ندارند و گرمای هوای فشرده، سوخت را خود به خود مشتعل می کند. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت میکند و در حالیکه هر دو سوپاپ بستهاند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم میگردد و نسبت تراکم به ۱۵ تا ۲۰ برابر میرسد. فشار داخل سیلندر تا حدود ۴۰ اتمسفر بالا میرود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد میرسد.
این آلودگیها میتوانند باعث بیماری قلبی و ریوی و طیف وسیعی از اثرات مضر برای سلامتی شوند. همچنین میتوانند به گیاهان، حیوانات، محصولات کشاورزی و منابع آبی آسیب برسانند. بازه جوش بنزین حدود 20 تا 150 درجه سانتیگراد و بازه جوش گازوئیل حدود 37 الی 450 درجه سانتیگراد میباشد. ترکیب شیمیایی بنزین معمولاً C9H20 است در حالی که گازوئیل اغلب C14H30 است.
سیستم عملکرد موتور برق دیزل
در صورت بوجود آمدن هر گونه مشکل یا سوالی میتوانید به راحتی با کارشناسی امداد خودرو همدان در ارتباط باشید. سیستم روغن کاری در این موتورها دارای پمپ روغن و فیلترهای روغن، جهت تمیز نگه داشتن روغن از آلاینده ها نیز می باشند. موتورهای با اندازه متوسط نیز دارای قدرت خروجی 188 تا 750 کیلووات هستند که در کامیون های سنگین استفاده می شوند. این موتورها نیز از نوع تزریق مستقیم، شش سیلندر توربوشارژ و … هستند.
- این به نوبه خود باعث فرسایش سریع تر اجزای داخلی و همچنین بازده کم به علت اصطکاک می شود.
- البته در ایران هزینه استفاده از خودرو به صورت روزانه و کوتاه مدت بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
- در این شرایط آب نه حالت محلول دارد و نه حالت آزاد، بلکه به شکل قطرات ریزی در گازوئیل حالت شناور خواهد داشت.
- در یک موتور بنزینی، چنین نسبت تراکم بالایی بدون انفجار امکان پذیر نیست.