آشنایی با دیزل ژنراتور کاربرد و مزیت انواع دیزل ژنراتور | dieselcommittee

به این ترتیب، محفظه خارجی پمپ انژکتور عهده دار سوخت رسانی بخش های درونی پمپ است. اگر موتوری که با آن کار می کنید 4 سیلندر داشته باشد، 4 لوله فولادی روی پمپ انژکتور وجود خواهد داشت. در جدیدترین تجهیزات، پمپ انژکتور دارای یک سوپاپ قطع برقی با یک سیم است. شرکـت دانـا تجـارت توانا با نمـاد اختصاری “DTT”، تشـکیل شده از دو شـرکت ثبتی می باشد که به صورت کاملا خصوصی فعالیت حرفه ایی را در زمینه تولید- واردات- صادرات قطعات یدکی خودروهای سنگین صورت می دهد. موتورهای یک، دو و سه سیلندر برای توان‌های پایین‌تر استفاده می‌شوند و ساختار ساده‌تر و ابعاد کوچک‎‌تری دارند.

تفاوت خودروهای دیزل و بنزینی در چیست؟

همچنین برخی فیلترهای سوخت وجود دارد و شاید یک جداکننده آب از آسیب‌رساندن سوخت بی‌کیفیت به موتور دیزلی شما جلوگیری کند. همانطور که همراه بودید، در ابتدای مقاله تعریفی از هر دو موتور داشتیم و کاربردهای هر یک از آن ها نیز ذکر شد. در ادامه تفاوت هایی که این دو موتور را از یکدیگر متمایز می کند، بررسی کردیم. نمیتوان به صورت قطعی ادعا کرد که موتور بنزینی بهتر است یا موتور دیزلی.

http://boostercctv.irمشکلات مجله خبری دیزل کمیته را ابتدا با بررسی لوله های انژکتور سوخت بررسی کرده و پیچ های هواگیری لوله انژکتور را در سر سیلندر شل کنید. داغ شدن بیش از حد باعث خاموش شدن اکثر موتورها می شود که در این صورت لازم است مایع خنک کننده در رادیاتور بررسی شود. هنگامی که سیستم استفاده کننده از روش سوخت رسانی مکشی نوسان کرده و نیاز به سوخت رسانی دارد. به عنوان مثال، من 2 فنجان در دقیقه جریان از میان پمپ انژکتور دارم. این لوله ها مسئولیت رساندن سوخت از باک به موتور می باشد که باید از مقاومت در برابر فشار وارده سوخت و حرارت را داشته باشد. طرز کار این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند.

  • بنابراین زمانی که پیستون در نقطه مرگ پایین قرار گرفته باشد، سوپاپ تخلیه بسته شده و مانعی در مقابل سوپاپ هوا وجود نخواهد داشت.
  • از سال 2010، این نوع سوخت ممکن است حاوی 7 درصد حجمی اسید چرب متیل استر باشد تا دستورالعمل‌های سوخت‌های زیستی را رعایت کند.
  • بله حالا می توانیم بگوییم موتور های دیزل در صنعت هوابرد کاربرد بسزایی دارد اما نه در زمینه هواپیمایی .
  • موتورهای دیزلی دو سیلندری تا چهار سیلندری هم برای مصارف کارگاهی مناسب هستند.

همچنین میزان آلایندگی گازوئیل و ایجاد گازهای آلوده کننده همچون مونواکسید کربن ­­بسیار کمتر از بنزین است. نوع سوخت و ساختار درونی موتوربرق­ های دیزلی، آنها را از سایر موتورها متمایز می­کند. موتور برق ­های دیزلی به خاطر نوع سوخت و روش اشتعال آن سر و صدای بیشتری به نسبت موتور برق­ های بنزینی دارند؛ لذا مهندسان برای کاهش این اصوات، راهکارهایی ارائه کردند. در یکی از روش­ ها آنها برای این نوع موتور عایق صدایی از جنس فلز طراحی کردند. این محفظه فلزی کانوپی نام داشته و باعث سنگین تر شدن موتور می­ شود اما باعث می شود صدای موتور به طور قابل توجه ی کاهش پیدا کند. یا در شرایطی که کار طولانی و سنگین است، مثلا بولدوزری که در جاده سازی به کار برده می شود، قطعا موتور دیزلی گزینه منطقی تری هستند.

کاربرد در صنایع[ویرایش]

البته این موضوع وابسته به پیاده سازی این موتورها بر روی سیستم مناسب و نگهداری درست از آن‌ها است. سوخت مصرفی موتورهای دیزلی گازوئیل است که در مقایسه با بنزین سوخت ارزان‌تر و کم هزینه‌تری به شمار می‌رود. راندمان حرارتی موتورهای دیزلی به دلیل نسبت تراکم بالای آن‌ها بیشتر از سایر موتورهاست.

مقاله پیشنهادی : هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید چقدر است ؟