سوخت در موتور دیزل، بهجای منبع مجزای انرژی احتراقی (مانند شمع موتور)، با در معرض فشار و دمای ناگهانی گاز فشرده شدهای هوای اکسیژن (معمولا هوای اتمسفری) ناگهانی مشتعل میشود. این فرآیند به افتخار رودولف دیزل که آنرا در سال 1982 ابداع نمود، چرخه دیزل نامیده شده است. در این مرحله پیستون از بالا به پایینترین نقطه داخل سیلندر حرکت میکند که به آن نقطه پایین مرگ میگویند. سپس با ورود هوا به داخل سیلندر، سوپاپ هوا نیز بسته شده و هیچ منفی برای خروج هوا وجود نخواهد داشت. در واقع واژه «دیزل» از نام رودولف دیزل مخترع نامدار آلمانی برگرفته شده است که ایده ساخت نوعی پیشرانه در سال 1986 در ذهنش شکل گرفت و توانست به این ایده در سال 1982 جامه عمل بپوشاند. در واقع او موفق به ساخت موتوری شد که امروزه به نام او یعنی دیزل معروف است.
- شرکت حمل و نقل کرخه ترابر با تعهد به حفظ امانات و وفای به عهد در بارگیری، ارسال و تخلیه کالاها، به مشتریان خود ثابت نموده است که برای حفظ اصول شرکت از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.
- در این نواحی، طرحهای جدید تفاوتهای بین خودروهای دیزلی و بنزینی را به اندازه چشمگیری کاهش داده است.
- به همین منظور نیاز است تا مخابرات و تمام شرکت های ارتباطی و به اصطلاح دیتاسنتر ها از گزینه پشتیبان برق استفاده داشته باشند.
- همان طوری که گفته شد، سیستم خنک کننده همچنین برای خنک کردن روغن نیز استفاده می شود.
با حرکت پیستون سوپاپ هوا باز شده و از طرف دیگر سوپاپ تخلیه بسته خواهد شد. در موتورهای چهارزمانه سوپاپها بالای پیستون قرار دارند، درحالیکه در موتور دو زمانه، سوپاپ هوا روی بدنه سیلندر و پایینتر از سوپاپ تخلیه قرار دارد و باز و بستهشدن سوپاپ هوا، توسط خود پیستون انجام میشود. برای همین وقتی پیستون در نقطه مرگ پایین قرار دارد، مانعی جلوی سوپاپ هوا نیست، (در این حالت سوپاپ تخلیه بسته است) بنابراین هوا بهاندازه کافی وارد سیلندر شده و پیستون به سمت بالا حرکت میکند. زمانی که پیستون به یکسوم بالایی سیلندر میرسد، جلوی منفذ یا سوپاپ هوا را میبندد بهاینترتیب هوای داخل سیلندر متراکم میشود. موتورهای دیزلی باتوجهبه اینکه روی چه دستگاهی بسته میشوند به دو نوع هندلی و استارتی روشن میشوند.
یکی از مناطق بسیار مهم یک مجله خبری دیزل کمیته را می توان نیروگاه های برق آن دانست. به وسیله نیروگاه، انرژی لازم برای تامین برق یک شهر نیز فراهم می گردد. سوخت گازوئیل موادی نظیر کربن دی اکسید، نیتروژن اکسید و … را پخش میکند که برای محیط زیست آلاینده محسوب میشوند. هرچند هزینهی سوخت این موتور معمولاً بالا محسوب میشود اما به نسبت سایر منابع سوختی مصرف پایینتری دارد. با این حال، راهکارهایی برای کم کردن صدای این گونه از موتورها در نظر گرفته شده است، مثلاً برای کاهش صدای ناهنجار، این موتورها را درونِ یک باکس عایق صدا یا در یک اتاقک جداگانه قرار میدهند.
این شرکت با 12 سال سابقه کاری توانسته است اعتماد مشتریان زیادی را کسب کند. این شرکت هیچ تعصبی به یک برند ندارد مگر آنکه مشتریان و مهندسین شرکت آن برند را تضمین کردهاند. در سال 1892 “رولف دیزل” جوان آلمانی موتوری را اختراع کرد که پایه انواع موتور دیزل امروزی است.
کاربرد موتور دیزل در مصارف شهری
همان گونه که اشاره شد، موتور تک دیزلی برای انجام امور مختلف که نیاز به قدرت زیادی دارند، گزینه بسیار مناسبی است. اما توجه به برخی محدودیت ها و معایب نیز می تواند در انتخاب بهتر، مؤثر باشد. از جمله مهمترین محدودیت ها، تولید صدا و آلودگی صوتی در کنار آلودگی زیست محیطی است. کاربردهای مهم موتور تک دیزلی کاربرد در صنایع و کارگاه های مختلف به منظور فعالیت دستگاه هایی نظیر موتور برق می باشد.
نحوه کارکرد موتور دیزلی