رستوران مدرن در دل منطقه طبیعی و تاریخی

و چه رنگی به عنوان رنگ مرجع آن می باشد؟ به هر حال با توجه به منوی غذایی می توان خط و مشی کار را مشخص کرد و طراح دقیقا با توجه به این موضوع و الهام گرفتن از آن می تواند خیلی راحت تر و روان تر به ایجاد طرحی موزون و هماهنگ برای محیط شما بپردازد. آیا جوانان از کافه شما استفاده میکنند؟ آیا خانوادهها با کودکانشان به رستوران شما مراجعه خواهند کرد؟ برای اینکه مشتریان خود را جذب کنید نیازی نیست که دکورکافه و رستوران خود را به طرز عجیب و غریبی طراحی کنید، اگرچه این مورد نیز علاقه مندان خاص خود را دارد اما شما می توانید با ایجاد یک فضای مناسب که از الگوهای صحیح در طراحی دکوراسیون استفاده کرده است به قلب مشتری خود نفوذ کرده و با یک پذیرایی ساده و گرم در کنار خود را در ذهن آنها جاودان کنید. این نوع روشنای را می توان با نورپردازی دیوارها انجام داد. این رستوران در طبقه همکف و طبقه اول پیاده سازی شده است و همه بخش های مرتبط به یک رستوران را دارا می باشد. به طور مثال برای طراحی کافه وسترن باید از نمادهایی چون چکمه ، درب های بادبرنی ، کلاه های کابویی ، قرار دادن بشکه های چوبی به جای کانتر و حتی صندلی هایی با سبک طراحی وسترن استفاده شود .

چرا که حتی وجود بو خفیف در رستوران باعث نارضایتی مشتریان می شود. شاید در مورد آنها مسئله خیلی جدی تر باشد، چرا که داشتن یک فضای مناسب و شیک، باعث رونق کسب و کار شده و محیطی عالی برای مشتری ها را فراهم می آورد. این مسئله برای رستورانهای کلاسیک یا کافه، کاملاً متفاوت است. سردر باید به گونهای کاملاً مجزا و منفک به نظر برسد تا جلب توجه کند. توجه به این موضوع در طراحی معماری بسیار مهم است. به عنوان یک طراح ، این فضایی است که شما می توانید یک موضوع خاص را معرفی کنید یا آثار هنری را که نمی توانید در هر جای دیگری جای دهید قرار دهید.

سرویس های بهداشتی را در کنار آشپزخانهقرار ندهید:چون کار غیر بهداشتی است و مشتریان فکر میکنند کهاگر آشپزخانهدرست کنار دستشویی باشد ممکن است غذا کثیف باشد. در طراحی رستوران حتما باید فضای مناسبی برای سرویس بهداشتی با امکانات مناسب در نظر گرفته شود. در غیر این صورت ممکن است مشتری با یک بار تجربه نامطلوب تمام خاظرات خوب از رستوران را فراموش کند. فراموش نکنید که خلاقیت در طراحی رستوران مدرن نقش مهمی را ایفا میکند. این مجموعه بزرگترین و جامع ترین پکیج منتشر شده در زمینه معماری رستوران است که تعدد پلان ها این تضمین را ایجاد می کند که حداقل یکی از آنها مطابق با نیاز شما باشد. رستوران ایتالیایی بلامونیکا یکی از با کیفیت ترین رستوران های ایتالیایی در تهران می باشد که بدون دریافت حق سرویس خدمات بسیار مناسبی می دهد، یکی دیگر از نکاتی که بلا مونیکا را از رقبایش متمایز کرده، ظاهر زیبا و مجلل این رستوران می باشد، پرسنل این رستوران بسیار حرفهای و برخورد فوق العاده خوبی دارند و همینطور در خلق طعم و عطر جدید غذاها مهارت خاصی دارند، لاگین برندز به شما توصیه می کند که حتما سالاد سزار، استیک، پاستای پنیر و لازانیا بلا مونیکا امتحان کنید.

حتماً شما هم در رستورانهایی رفتید که از صحبتها و حرفهای خصوصی میز بغل دستی بهرهمند شدهاید. اتاق های خصوصی در سراسر رستوران به جز سالن غذاخوری وجود دارد. عدم رعایت حریم خصوصی و نزدیکی بسیار زیاد میزها در رستوران موضوعی است که بسیار نادیده گرفته میشود. منبع عکس: سایت تخفیفان، عکاس نامشخصرستوران بابا قدرت تهران شعبهای از رستورانی معروف به همین نام در شهر مشهد است که بهدلیل استقبال زیاد مخاطبان آن، شعبهای در تهران نیز تاسیس کردهاند. شما باید فضایی طراحی کنید که به مشتریان خود امکان حرکت بدون مانع را فراهم کند. کارفرما یا مشتری شما رستوران دار است و یا قصد دارد فست فود باز کند. با توجه به محبوبیت استفاده از آشپزخانه باز / اوپن در رستوران های امروزی اگر بتوان در فضای مربوطه این مورد را پیاده سازی نمود؛ تا حد زیادی حس اطمینان و اعتماد مشتریان به نحوه ی عملکرد رستوران شما افزایش خواهد یافت. به آشپزخانه به اتاقی باز می شود که دارای قفسه های بلند و پر از ظروف سفید و ظروف مسی است که طعم گرم چوب و چرم را تکرار می کند. طراحی رستوران سنتی یکی از دلایلی می باشد که اکثر مشتری ها و علاقه مندان به این گونه رستوران ها به سمت سرو غذا در آن می آیند؛ به همین دلیل است که مدیریت رستوران های سنتی اغلب شغل پردرآمدی می باشد.

در عین حال ستون های سنگی، تزئینات و سطوج چوبی سبب افزایش حجم صدا در رستوران می شود. نورپردازی حسی: نورپردازی حسی کاربرد زیبایی شناسانه داشته و در ارتباط مستقیم با نورهای محیطی و تاکیدی عمل می کند. چیدمان آشپزخانه مکانیزه با مشورت صاحب رستوران و معمار و بر اساس کانسپت و منوی غذا و نیز شیوه پخت و پز صورت می گیرد. درخشان ترین عنصر جانمایی شده در این رستوران یک نیم طبقه است که به عنوان دفتر کار مدیر شناخته می شود. گاهی مسافرین ، در ساعاتی به هتل وارد می شوند که رستوران تعطیل است ولی تریا ظرف ۲۴ ساعت بازاست و نباید بسته باشد ، از این جهت مسافران می توانند هر ساعت که وارد هتل شدند از تریا استفاده نمایند . کفپوش، فرش، موکت، پرده ها، مبلمان پارچه ای صدا را به خود جذب می کنند. مثلاً نکتهای اولیه و محوری طراحی رستوران این است که ۴۰ درصد فضای زیربنا باید به آشپزخانه تخصیص داده شود. در این بخش پلان بیش 15 رستوران که در خارج از کشور ساخته شده است را ارائه می دهیم. برای طراحی کافه ای به این سبک می توانید از افرادی که از عتیقه جات و وسایل ساخت قدیم مطلع هستند یا از فروشنده کالاهایی که قبلاً کار کرده اند کمک بگیرید.

این موضوع باعث شده است تا نقاشی های نقاشان بزرگ در اکثر مراکز فرهنگی و هنری و… یکی دیگر از موارد مهم در طراحی داخلی و معماری رستوران های سنتی انتخاب پرده و رومیزی ها می باشد. کدام یک را انتخاب خواهید کرد. اوست که میداند مناسب ترین تجهیزات فست فود ایتالیایی کدام است و برای هر بخش چه کارکردی باید در نظر گرفت. در حالی که ترکیب رنگ مناسب برای رستوران را انتخاب می کنید، مهمترین فاکتوری که باید در نظر بگیرید این است که رستوران یا کافی شاپ شما چه نوعی بوده و چه غذایی را در منوهای خود قرار داده اید. در واقع محیط رستوران شما دارای فضاهای تفکیک شده از هم خواهد شد. طراحی کافه سنتی در واقع از سبک اروپایی نشات گرفته است. به مانند طراحیهای اروپایی و آمریکایی از نور استفاده میکنید و یا به مانند آسیاییها از المانهای چوبی بهره میبرید. آیا غذاهای فرنگی و اروپایی می باشد؟ در طراحی رستوران های مدرن جدید سعی شده از گیاهان در دکوراسیون داخلی رستوران استفاده شود ایده دیگر استفاده از گیاهان دور ستون ها می باشد که هم این ایده فضای کمتری را اشغال می کند هم از ستون ها استفاده جذاب دیگری می شود.

کیفیت مطلوب غذاها یکی از مهم ترین عوامل است؛ اما نباید فراموش کنیم که مشتری باید در فضای رستوران احساس راحتی داشته باشد و از فضای دکوراسیون داخلی رستوران و فست فود آن لذت ببرد. اگر شما می خواهید از چندین منوی خاص و متفاوت در رستوران خود استفاده کنید ما می توانیم در طراحی داخلی که برای محیط شما استفاده می کنیم با توجه به منوهای مختلف وجه تمایز ایجاد نماییم.این یعنی مثلا برای منوهای اروپایی بخشی از رستوران را با توجه به فرهنگ اروپایی پیاده سازی خواهیم کرد و در کنار ان اگر قرار است به منوهایی ایرانی بپردازیم از طراحی اصیل ایرانی و سنتی استفاده خواهیم کرد.

در سایت اتاق رستوران های زیادی را بررسی کرده ایم که علی رغم کوچک و ساده بودن، چیزی در خود داشتند که بیننده حتی با نگاه به عکس ها هم خواستار حضور در آنها میشد. پیتزایی با خمیر ترد و نازک، پنیری تازه، عطر ریحان و گوجه فرنگی تازه طعمی بینظیر را به ارمغان میآورد. این رستوران زیبا که در طبقه اول ساختمان صنعتی قرار دارد، در ابتدا با داشتن مساحت 700 متر مربع خالی از سکنه بوده و اکنون به این نمونه جذاب تبدیل شده است. افراد میتوانند با توجه به نکات بیانشده یک رستوران لاکچری را از دیگر انواع آن شناسایی کرده و در صورت تمایل جهت کسب یک تجربه خاص به این رستورانها مراجعه کنند. این فود کورت یک راه چوبی دارد که از بین رستورانها میگذرد و به همین دلیل نیز به آن رستوران راه چوبی میگویند. شرکت آپادانا تجهیز نه تنها تجربهای ۲۰ ساله در تجهیز و تأمین آشپزخانههای صنعتی دارد بلکه از صفر تا صد راه اندازی رستوران، فست فود و کافی شاپ را هم انجام میدهد. نورپردازی تاکیدی: نورپردازی تاکیدی تنها بر محیط خاصی متمرکز شده و سبب برجسته شدن آن محیط می شود.

خانه دیزاین با دارا بودن تجربه هایی متفاوت در زمینه طراحی داخلی رستوران می تواند به شما این اطمینان را دهد که قطعا انچه که در ذهن می پرورانید را به صورت کامل و بدون هیچگونه کاستی برایتان طراحی و خلق خواهد کرد. با توجه به تمام موارد فوق می توان تصمیم گرفت که از کجا شروع کرد و می توان امیدوار بود که یک طرح منطقی و بسیار شکیل خلق خواهد شد.عده ای علاقه مند به استفاده از طرح های مدرن در رستوران هستند و گروهی همچنان بروی طرح های سنتی و قدیمی پافشاری می کنند.ما در شرکت خانه دیزاین با کادری مجرب اماده ارائه طرح هایی بی نظیر برای هر دو گروه هستیم و می توانیم آنچه که دقیقا شما در رویاهایتان می پرورانید را به صورت ۱۰۰% واقعی جامه عمل بپوشانیم و در مدتی کوتاه برایتان پیاده سازی نماییم.مثلا اگر به دنبال طرح های قدیمی هستید باید بدانید که در اجزای به کار رفته در آن باید از متریال های کهنه و قدیمی استفاده کرد.نحوه نور پردازی در این حالت باید به صورت موضعی باشد و از لوزامی همچون آجر و چوب در دیزاین آن استفاده کرد.

اگر فضای کافی وجود دارد می توان بار نوشیدنی، طراحی کرد و از انواع دستگاههای قهوه ساز متناسب با تم کلی استفاده کرد که جنبه زیبایی هم داشته باشند. می توانید قسمتی از فضا را با آرایش آزاد صندلی ها تعریف کنید و فقط بخش های خاصی را متفاوت طراحی کنید. به طور مثال در رستوران های غیر رسمی که معمولا خانواده ها برای صرف غذا بدان جا می آیند، بهتر است دکوراسیون طوری چیده شده باشد تا حس راحتی را به مشتریان منتقل کند و در مقابل رستوران هایی که برای ایونت ها یا مراسمات رسمی طراحی می شوند بایستی به کمک تطابق فضا های مختلف، احساس رسمی بودن فضا را به مشتریان خود القا نماید. برای اینکه بتوان در معماری و دکوراسیون طراحی داخلی رستوران موفق عمل کرد ابتدا باید مشخص کرد که در این رستوران اصولا چه منوی غذایی وجود دارد و نام رستوران چه می باشد. با این روش می توان از فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و هیچ هدررفت فضایی وجود نخواهد داشت. ۵. میتوانید با درست کردن حوضچههای کوچک، یک فضای سنتی و قدیمی به وجود آورید.