طراحی داخلی کلینیک پوست و مو گاندی

در صورت امکان، وجود یک رمپ یا نوعی سیستم پشتیبانی باید در نظر گرفته شود، به خصوص اگر پله طراحي داخلي كلينيك دندانپزشكي وجود داشته باشد. زمانی که این رنگ با رنگ های روشن تر ترکیب شود، به ایجاد فضای مدرن کمک می کند و باعث جذابیت فضا می شود. گیاهان باعث ایجاد فضایی با طراوت و با نشاط تر می شود شما می توانید از گیاهان زیبایی مانند سانسوریا و … اثاثیه نه تنها باید برای نشستن، بلکه جنبههای دیگری مانند نگهداری مطالب خواندنی (مجله، روزنامه، کتاب)، نمایش پوستر و انتشار اطلاعات را نیز در خود جای دهد. این نوع طراحی به عنوان مثال در مطب دندانپزشکی بیماران نه تنها ترس و نگرانی ناشی از کشیدن یا پر کردن دندان خود را فراموش میکنند، بلکه کاملاً سرگرم میشوند. رنگ بژ ، قهوه ای متمایل به زرد است که مقداری خاکستری هم با آن ترکیب شده باشد و یک رنگ خنثی به شمار میرود و با رنگ های متفاوتی در طراحی دکوراسیون می تواند استفاده و یا به اصطلاح ست شود.

بطور حتم شما نیز می دانید که برای یک فضای درمانی کیفیت فضا از اهمیت بالایی برخودار است. اینها ممکن است در مطب دندانپزشکی یا در کلینیک چشم پزشکی مورد نیاز باشد. جهت طراحی داخلی مطب برای چشم پزشکی باید قواعد چیدمان دکوراسیون داخلی را رعایت کرد. بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که هنگام طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی باید در نظر بگیریم، رعایت حد اعتدال در دیزاین و اعمال ویژگیهای عملکردی فضای درمانی است. درون ايستگاه پرستاري ممكن است يك ترازو براي وزنگيري از بيماران قرار داده شود. کاربرد رنگ آبی در کنار طیف هایی از سبز باعث ایجاد آرامش و آسایش بیماران در مطب می شود. بهترین انتخاب برای بازسازی دکوراسیون مطب های زیبایی رنگ های مربوط به طیف رنگ های روشن و سرد می باشد این رنگ ها شامل رنگ سبز کم ، رنگ آبی و صورتی میباشد رنگ های نام برده شده در کنار رنگ سفید میتواند احساس سرزندگی و آرامش کم نظیری در فضا ایجاد نماید . بهترین رنگ برای دیوار در داروخانه ها رنگهای روشن و برای دکور رنگ سبز و سفید است زیرا رنگ سبز باعث ایجاد حس سرزندگی و امید میشود. منصفانه است که بگوییم بزرگترین نکته در هنگام طراحی مطب پزشک،مدیریت فضا است.

از آنجا که بعضی از رنگ ها برای افرادی که دچار مشکلات چشمی هستند آزاردهنده بوده بهترین انتخاب رنگ برای دیوارها و وسایل مطب چشم پزشکی استفاده از رنگ های ملایم است تا باعث خستگی چشم نشود. اما در پروسه طراحی داخلی مطب پزشکی ما با اکسسوری طرف نیستیم و بستر متناسب با وسایل تزئینی را فراهم می کنیم از طرفی طراحی داخلی بسته به شرایط بنا ممکن است بخشی از پروسه اجرایی را نیز در خود جای دهد مثلا تخریب بخشی از دیوار یا کف و سقف به منظور تعبیه فضاهای مناسب برای دیزاین کردن واحد همچنین در این پروسه به جای خرید وسایل و اکسسوری ها بستر آن برای نصب و جانمایی وسایل دکوراسیون داخلی در مرحله بعدی آماده می شود مثلا با اجرای باکس های نور مخفی کناف در سقف این بستر برای مرحله دکوراسیون داخلی مطب پزشکی و تعبیه انواع نور های رنگی یا آفتابی و مهتابی با شدت نور کم و زیاد فراهم می شود یا با ایجاد قاب بر روی دیوار این بستر برای نصب یک قاب کلاسیک یا مدرن و یا آیینه کاری و کاغذ دیواری در بخش طراحی دکوراسیون فراهم می گردد از این رو بسیار مهم است که بدانیم طراحی داخلی مقدم بر طراحی دکوراسیون بوده و چه در صورتی که هر دوی این مراحل توسط یک تیم انجام شود یا توسط دو تیم مختلف تقدم و تاخر انها بایستی رعایت شود تا نتیجه پایانی کار بر اساس اصول طراحی معماری صورت پذیرد.

تهویه ی مناسب هم یکی از مواردی است که باید در جای درست قرار بگیرد تا بوی لوازم آرایشی باعث آزار بیماران نشود. دومین نکته در طراحی داخلی مطب چشم پزشکی نور پردازی است که اگر به درستی انجام نشود موجب آزار و ایجاد استرس در فرد بیمار میشود. بهطور کلی طراحی مطب دندان پزشکی باید بهگونهای باشد که کارکرد مطب را نشان دهد. طبق تحقیقات نشان داده حرکت آرام ماهی ها در آب می تواند بسیار آرامشبخش باشد و از این جهت اضطراب بیمار را کاهش دهد. حوزه پزشکی به طور مداوم در حال گسترش و تغییر است زیرا تحقیقات جدید درک جدید و دیدگاه های جدیدی را در این زمینه ارائه می دهد. تزئین فضای مطب پزشکی ارتوپدی شما ممکن است دلهره آور به نظر برسد، به خصوص که این اولین برداشتی است که بر روی بیماران خود می گذارید.

به طور کلی روش FIT، FUT، SUT رایجترین و بهترین روشی است که توسط متخصصین مجرب در کلیه کلینیکهای زیبایی تهران انجام میشود. روشهای زیادی برای انتقال ابرو در تهران وجود دارد اما انتخاب روش بستگی به شرایط متقاضی دارد. کاشت ابرو در همه این روشها مشترک است، اما روش استخراج فولیکول و قرار دادن آن در ابرو یکسان نیست. به طور مثال مطب یک پزشک متخصص اطفال باید دکوراسیون متفاوتی با مطب یک روانپزشک داشته باشد اما بخش مشترک در طراحی داخلی همه ی مطب ها و کلینیک ها القای حس امنیت و آرامش برای همه ی بیماران است. رنگ سبز جزء رنگهای سرد به شمار میرود اما با این حال همیشه رنگ سبز به عنوان نماد سر زندگی، آرامش و امید شناخته شده است و به اصطلاح رنگ حیات است. استفاده از رنگ سبز در اتاق عمل باعث توانایی بهتر تفکیک رنگ و آرامش چشم میشود در نتیجه موجب میشود تا رنگ خون که قرمز است بهتر تشخیص داده شود.

در این قسمت از نوشتار خود با موضوع نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی به بیان نکته هایی در زمینه ی این که در مفاد یک قرارداد کاری بین کارفرما و طراح چه مواردی باید ذکر شوند خواهیم پرداخت. ذکر این نکته نیز ضروري است که نباید یک رنگ خاص، صرفا به دلیل خاصیت آرامش بخشی یا هیجان آن، بیش از حد معمول مورد استفاده قرار گیرد، رنگ ها می­توانند در رفاه جسمی و فیزیکی ما موثر واقع شوند. این روندهای برتر طراحی داخلی مطب پزشک قلب در حال حاضر موجی در دنیای پزشکی قلب ایجاد کرده است شما میتوانید به رنگ ها و نوزپدازی برای اعمال این موضوع توجه فرمایید. ایجاد قفسه کتاب در مطب ها جزو اصول و ارکان اصلی طراحی نیست اما به کاربردن آن یک امتیاز خواهد بود زیرا در اکثر مطب ها مجلات و روزنامه ها و مطالب پزشکی روی میز جلوی مبلی به صورت نامنظمی قرار دارد و وجود چندین قفسه روی دیوار یا هر قسمت ایده آل از این فضا نظم خاصی می بخشد.

قسمت انتظار احتمالاً بخشی از کلینیک شما است که بالاترین پتانسیل را برای آرامش بیماران شما دارد. در حالت ایده آل تمرکز شما به عنوان یک پزشک باید روی تشخیص و درمان بیمارانتان باشد. به عنوان مثال، یک کلینیک متخصص اطفال میتواند رنگهای روشن داشته باشد و میزبان اسباببازیها و بازیها باشد، در حالی که کلینیک پزشک ارتوپد باید بر سهولت دسترسی در تمام نقاط داخل کلینیک تمرکز کند. به طور مثال مطب پزشک اطفال باید به گونه ای باشد که علاوه بر کاهش استرس و ترس کودکان باعث سرگرمی آنها نیز شود تا زمان انتظار برای آنها کوتاه تر به نظر رسد و علاوه بر اینها تمایل به حضور دوباره در محیط را داشته باشند. طراحی دکوراسیونِ کلینیک کودکان و نورپردازی آن، متفاوت از کلینیک بزرگسالان است. از آنجایی که امروزه بیشتر طراحی های داخلی با سقف و دیوارهای کاذب اجرا می شوند، شیارهای نوری و نورهای مخفی گزینه خوبی برای کشیدن بخش زیادی از بار نورپردازی فضای داخلی هستند. از آنجایی که طراحی کلینیک پزشک بستگی زیادی به ماهیت کار دارد، در طراحی کلینیک باید عوامل زیر را در نظر گرفت. کاشت ابرو با وجود فواید فراوانی که دارد، میتواند عوارض جانبی منفی داشته باشد. اگر فضای مطب شما کوچک است، با استفاده از رنگ های روشن، می توانید محیطی دلبازتر ایجاد کنید.

زیبایی فضا نکته ی حائز اهمیت در کلینیک های زیبایی است. برای مثال نکته ایی که در طراحی دکوراسیون چشم پزشکی حائز اهمیت می باشد، و طراحی آن را از سایر دیگر مطب و کلینیک ها متفاوت می سازد، طراحی سقف مطب می باشد. نور یک جنبه کاملاً مهم در طراحی دکوراسیون داخلی است و در کلینیک پزشکی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا باید دو نوع هدف را برآورده کند؛ مفید و همچنین ایجاد تأثیر بصری . علت ناشناخته ریزش ابرو را باید آخرین دلیلی دانست که پزشکان را از کاشت ابرو منع کرده است. پس بسیار مهم است که پزشکان به دکوراسیون اتاق انتظار خود اهمیت دهند.

انتخاب رنگ های مناسب ممکن است ناچیز و کوچک به نظر برسد، اما نکته ای مهم و اساسی می باشد. علاوه بر نورپردازی و انتخاب رنگ مناسب به منظور کاهش استرس بیمار، نظافت مطب و چیدمان وسایل نیز بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این موجب کاهش ضربان قلب و فشار خون و متابولیسم می شود . اما اگر رنگ خاکستری به همراه رنگی استفاده شود که تضاد زیادی با هم دارند باعث افزایش استرس و فشار روحی بیمار می شود. پرستار يا منشي به بيمار اطلاع ميدهد كه وارد اتاق مشاوره شود، معمولاً پرستار يا منشي درون فضاي ايستگاه پرستاري/ آزمايشگاه، وزن بيمار، نمونه ادرار، گزارش فشار خون، دماي بدن بيمار را دريافت كرده، يك گزارش كوتاه از آن تهيه كرده و به پزشك ميدهد. اتاق مشاور ميتواند طوري طراحي شود كه به عنوان فضاي استراحت پزشكان هم به شمار رود. وی افزود: کسب مهارتهای فنی، امروزه یکی از پیش نیازهای اساسی برای تقویت تولید و بهبود رونق کسب و کار است و چنانچه از ابتدا رویکرد آموزش تحصیلی بر پایه مهارت افزایی بود، امروزه با شمار زیاد دانشآموختگان بیکار مواجه نبودیم. همچنین در برخی موارد پزشکی، به دلیل برخی مشکلات زمینهای در بیمار، کاشت ابرو از همان ابتدا میتواند به راحتی بیاثر باشد.

اون احساس خنکی و تمیزیای که رنگ آبی به این فضا منتقل میکنه رو نمیشه با هیچی عوض کرد. از آثار هنری با رنگ های آرامش بخش استفاده کنید. نورپردازی در بخش پذیرش و انتظار می تواند روشنایی کمتری داشته باشد تا حس آرامش را در بین بیماران شما هنگام انتظار ایجاد کند. بهترین نورپردازی را در کلینیک داشته باشیم. در این حالت برای اینکه بتوانیم فضاهای متفاوت را از یکدیگر جدا کنیم. ۱۹ فضای جدا برای تعویض و آویزان نمودن لباس کارکنان و مراجعه کنندگان که باید جدا از اتاق درمان باشد. شما می توانید حتی از پارتیشن بندي براي جدا کردن این فضاها از یکدیگر استفاده کنید. با وجود انرژی و هیجان بسیار در رنگ قرمز، معمولا توصیه می شود که از به کار بردن این رنگ به صورت زیاد در مطب خودداری شود، اما به دلیل اینکه قرمز موجب کاهش افسردگی میشود بهتر است در بخش هایی از جزئیات مثلا گلدان های مطب به کار رود.